Mistä syystä kuukautiset voivat jäädä pois?
En ole raskaana, vaihdevuodetkaan eivät ole lääkärin mukaan alkaneet.
Jäin itse miettimään syytä, kun aina oleet säännölliset. Voiko diabetes tai kilpirauhassairaudet aiheuttaa tämän? Pitäisikö mennä muun kuin gynekologin tutkimuksiin?
Kommentit (10)
mulla on kilpirauhasonglema, mikä ei ole vaikuttanut kuukautisiin koskaan millään tavalla
Laihtunut olen vain viitisen kiloa ja senkin puolen vuoden aikana, joten en ole osannut sitä syyttää. Urheilu/liikunta on kyllä lisääntynyt.
Kilpirauhasjuttua kysyin siksi, kun lääkäri tivasi kovasti onko sitä suvussa ja koetteli tarkkaan kaulaa. Sanoikin jotain epäilystä. Ajattelin, että tutkitutan sen asia työterveyshuollossa. Miten kilpirauhasvaivat ilmenevät?
toimii yli ja aineenvaihdunta kiihtyy, niin laihtuu. eli jos laihtumisen syy on kilpirauhasen toiminta eikä laihdutus tms.
tuskinpa minulla ylitoimintaa on, koska laihtuminen hidasta ja työlästä.
jäi töihinpalaamisen aikaan pois, stressi oli kai niin kova. Palasivat sitten kuukauden kuluttua kun stressi oli lauennut.
Tosta laihtumisesta, luulisin, että pitää olla alipainon puolella, että kuukautiset jää pois. En kyllä tiedä varmasti.
halusit tai et. mulla oli liikatominta aja lihoin silti : (. just my fucking luck!
että kuukautiset jää laihtumisen vuoksi pois. Kun minulla jäi kuukautiset laihtumisen takia pois niin en ollut kuin puoli kiloa alipainoinen painoindeksin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
jäi töihinpalaamisen aikaan pois, stressi oli kai niin kova. Palasivat sitten kuukauden kuluttua kun stressi oli lauennut.
Tosta laihtumisesta, luulisin, että pitää olla alipainon puolella, että kuukautiset jää pois. En kyllä tiedä varmasti.
Ei tartte, minulla loppui vaan ylipäätään nopean ja rajun laihdutuskuurin takia.
Minulta jäi vuosi sitten kuukautiset pois laihtumisen takia. Laihduin vain 7 kiloa, mutta ilmeisesti se oli liikaa hormoonitoiminnan tasapainolle. Odottelin kuukautisia puoli vuotta ja menin sitten lääkäriin ja sain diagnoosin. Määräsi terolutteja kuukautisten aloittamiseen ja niillä ne alko...