Synnytyssalissa ruokaa tarjolla kesken synnytyksen?? Missä muka?
2 synnytystä takana eikä ainakaan Naistenklinikalla ole edes kysytty???
Kommentit (51)
viime maaliskuussa. Pyysin tietysti itse ja sain kunnon ruokaa.
että synnytyssalissa Naistenklinikalla söin. Vähän ennen kuin sain epiduraalin.
en kyllä saanut mitään ruokaa vaikka pyysin saada syödä omia (suklaata yms.) tai talon ruokia. Mehuakin vain rajoitetusti(mikä on tosi mukavaa kun tuntuu maratonin vedolta koko homma)... Käynnistetty synnytys ja melko tuskainen sellainen. Kesto n.10h Koko ajan kätilöt oli sitä mieltä että ei saa syödä jos tulee sektio.
Jossain klo 11 ajoissa ja vauva syntyi klo 13. Ja synnytysssalissa oltiin ja auki olin jo hyvän matkaa ja oli supistuksia jne. Että ihan kesken synnytyksen.
Ja paikka Kotka.
varmaan 8 h ja siinä sai mehua jne.
Mäkin olen syönyt naikkarilla synnytyssalissa mehukeittoa ja hedelmiä. Kesken synnytyksen. POnnistusvaihe ei ollut vielä alkanut. Sain kyllä tipankin.
mulla viisi sellaista takana ja tosiaankin olen tällainen "amerikkalainen elokuvasynnyttäjä". Max 2 tuntia salissa ja vauva sylissä, ei siinä ole edes ehtiä ruokailu käydä mielessä.
kysyttiin ensimmäisten puudutusten jälkeen että haluanko leipää tai muuta syömistä.
En halunnutjoten toivat mehukannun että saisin kuitenkin jotain sokerista.
joka kesti n. 20 min. Voileipää tarjoiltiin ja jogurttia; oli nälkä, kun en ollut aikoihin syönyt ;) Supistukset ei olleet hirmu kivuliaita. Jorvissa tämä.
kyllä Oulussa ainakin on kysytty että haluanko syödä jotain. Siis sellaisella kerralla kun on mennyt tuntikausia eikä kunnollista etenemistä ole tapahtunut.
en ollut syönyt aamulla mitään ennen lähtöä sairaalaan ja sain saliin jogurttia kesken synnytyksen. Hyvä niin sillä kahvit ja leivät urakan päätteeksi jäivät minulta syömättä kun mentiin vielä leikkuriin irroittamaan istukka.
2 synnytystä takana eikä ainakaan Naistenklinikalla ole edes kysytty???
Pitää tajuta itse kysyä, kyllä ne antaa, jos ei ole ajatusta, että kohta tulee sektio. Mehua ja leipää tms.
v. 2003 sain ruokaa synnytyssaliin. Synnytys kesti piiiitkään, joten oli jo ruualle tarvis :)
Ap hyvä synnytyssaleissa jopa nukutaan, siellä saattaa olla parisänky jossa voi siippansa kanssa pötkötellä ihan rauhassa. Siinä vaiheessa kun annettiin puudutus oli montakin tuntia vielä aikaa ponnistusvaiheeseen. Mulle ainakin lyötiin molemmilla kerrolla puudute ja sanottiin että voi nukkua rauhassa ja kerätä voimia ennen tositoimia.
Ei synnytyssalit ole enää mitään kaakelivuorattuja leikkaussaleja.
Olin ollut nelisen tuntia sisällä, ja vauva syntyi parin tunnin päästä lounaasta.
Ruoka ei oikein maistunut, ja lapsivedetkin meni samaan aikaan :D
Sain aamupalan ja myöhemmin kunnon lämpimän ruuan lounaaksi ja nämä tuotiin synnytyssaliin. Ei kysytty vaan tuotiin vaan nokan eteen.
Toisen lapsen synnytin yöllä samassa sairaalassa ja silloin ei luonnollisesti tarjottu ruokaa. Mehua sain.
Tilattiin myös kaksi kertaa pizzaa Kotipizzasta.
ja KESKEN synnytyksen supistusten lomassa vaan voileipiä, jogurttia, mehua napsin. Ja Joensuussa minäkin...
esim. kiisseliä, jogurttia, jos kätilö olettaa synnytyksen sujuvan normaaliin tapaan.
Siis synnytyssalissa ja kesken synnytyksen. Siis oletan, että APn kysymys ei tarkota kesken ponnistusvaiheen ;) Yöllä ei toki ollut lämmintäruokaa tarjolla, mutta kyllä mies haki meille, kätilön ehdotuksesta, osaston keittiöstä mehua ja pientä syötävää, leipää yms.