Mitä SYÖTÄVÄÄ mukaan SYNNYTYKSEEN äidille?
Kommentit (42)
tosin muksu kun on tullut pihalle on heti sairaalan puolesta ruokaa tuotu.
tosin mulla synnytykset kestäneet.
eka 7h
toka 3h
kolmas 2h
neljäs 1h
ja viides 45min.
ei kans kannata ottaa mitään. mitään ei saa syödä tai korkeintaan yhden pienen jugurtin jos on erittäin kova nälkä, jos pystyy olemaan mitenkään syömättä niin mitään ei annetta. löytyy tuore kokemus ja myös vanhempia.
Synnytyksen aikana ei kannata syödä,kun synnytys on oikeasti alkanut, ei ruoansulatus toimi normaalisti, kipu voi aiheuttaa pahoinvointia ja ennenkaikkea- jos joudutaan sektio tekemään, jos joudutaan nukuttamaan se on iso riski. Kannattaa ottaa huomioon,että koskaan ei voi tietää, joudutaanko nukuttamaan. Normaalisti alkanut synnytys voi pättyä hätäsektioon.Äitini on anestesialääkäri, sanoi, että hänen mielestään kenenkään synnyttäjän ei pitäisi syödä mitään. Minua kielsi, enkä syönytkään. Voin myös erittäin pahoin. Sokerimehuja voi juoda (ei täysmehuja,liian ruokaisaa). Synnytyksen jälkeen saa ruokaa.
mutta sen jälkeen oli molemmilla kerroilla niin järjetön nälkä etten ole sellaista varmaan muuten kokenutkaan. Ensihätään parasta oli Battery, se oli taivasta nesteenä. Kunhan vähän sain koottua itseni niin suklaa seuraavaksi (enkä normaalisti edes ole mikään kummempi suklaaholisti).
Mulla ei ole mitään mielikuvaa muista eväistä kuin after-ski kuoharipullosta, mutta ilmeisesti miehelläni oli jotain eväitä koska hän lausui h-hetkellä kuolemattomat sanat "oota mä syön ensin tän päärynän"
juuri sen takia jos joutuu sektioon. Eipä sillä et olis tehnyt mieli syödä jotain. En todellakaan ollut sinne eväsretkelle menossa vaan synnyttämään. Eipä mieskään malttanut syödä vaikka jälkikäteen kertoi kuinka maha kurisi..
Mulla kans oli sokeritippa kaikissa synnytyksissä.
taisin syödä vähän jotain suklaata, mehua ja jotain muuta pientä. Ei siinä kovin nälkä ollut, mutta jotain tarvitsi, kun lähdettiin aamuyöstä synnyttämään ja paikan päällä vierähti puolisen vuorokautta. Joten kyllä siinä lisäenergiat olivat tarpeen, kun oli ilmeisesti fyysisesti aika rankka synnytys.
Loppuvaiheessa toki oli jo sokeritippa, ja kielsivät syömästä ja juodakin sai vain ihan pikkuisen. Ilmeisesti pelkäsivät jouduttavan sektioon.
enkä yhdessäkään synnytyksessä ole mitään syönyt, juonut vain mehua, vettä ja mehukeittoa.
Syömistä ei suositella leikkausmahdollisuuden takia.
Itse en olisi syönyt vaikka olisi tarjottukin, en olisi halunnut ottaa sitä riskiä.
synnytyksessä taisin oksentaakin.
Synnytyksen jälkeen ruoka maistui todella hyvin, mutta se tuli sairaalan puolesta.
sen varran vauhdilla ovat syntyneet. Jos sairaalassa taasen pidempään viihtyy synnyttämässä, niin kyllä siihen vuorokausihintaan syötävä kuuluu ÄIDILLE, isän on haettava eväänsä muualta. Synnytyksen jälkeen saa heti syötävää sairaalan puolesta, meillä on saanut myös isä!
että ei saa syödä mitään, vaikka eväät oliskin mukana. Itsellä ei ollu mitään mukana, enkä ollu kerenny syödä (aamuyöllä tuli lähtö), ja lapsen sydänäänet heitteli vähän - en saanu syödä mitään sen leikkausuhan takia juurikin.
Mutta laitettiin mulle sentään tippa käteen josta tippu jotain nestettä, joka kuulemma auttaa kun ei ole syönyt mitään.
yhdessäkään en synnytyksen aikana ole syönyt.
Esikoisen syntymän jälkeen olin ehtinyt syömään (muistaakseni jotain pussikeittoa), kun minut jouduttiin nukuttamaan kaavintaa varten. Nukutuslääkäri ei ollut mielissään, kun kuuli minun jo syöneen. Onhelmia ei onneksi tullut.
Juomista mieluummin saa mukana olla, mutta ruoka maistui ainakin minulle vasta synnytyksen jälkeen. Join muutaman pillimehun synnytyksen aikana, en muuta.
tosin voi olla ettei edes maistu, ruokaahan siellä saa ja kahvit sitten synnytysten jälkeen. Pikkurahaa mukaan, että saa automaateista ja kahviosta juomia. Mieheni otti mukaan lihapiirakoita, suklaata, kolaa jne.
Minulla oli esikoiseta pitkä synnytys ja mitään edistystä ei oikeastaan tapahtunut, kysyin kätilöltä voisinko vähän syödä jotain, mies olisi voinut kahviosta jotain tuoda kun oli itse menossa syömään, kätilö tokaisi minulle ettei tänne ole syömään tultu vaan synnyttämään. Huvitti vaan kun synnytysvalmennuksessa saman katon alla sanottiin että äitikin voi synnytyksen aikana syödä jos nälkä yllättää.
pyytämättä. Ja usein kyseletiin haluanko mitään. Ihan vasta loppupuolella tietty ei, ei tosin olis maistunutkaan.
Todellakin kannattaa syödä, esim. kuivattuja hedelmiä, jugurttimakeisia kookosta ja mehua meni mulla. Muuten yöllä valvominen ja voimien koitos ei olisi onnistunut.
Riippuu kuinka pitkä synnytys sulla on. Mut ainakin vissyvesi ja suolapähkinät on aika must, jos synnytys kestää, tai muuten sä kuivut ja sun suolatasapaino on ihan päin männikköä. Samoin suklaarusinat ja muut kaloripommit on hyvä vaihtoehto + tetrassa oleva kiisseli.
Terveisin 40 tuntia synnyttänyt :)
sairaalan mehu on laimeaa ja sitä olis ollut vaikea juoda imettäessä makuuasennossa. Pätkiksen taisin syödä heikotukseen heti synnytyksen jälkeen, oli mukavan äkkimakea.
Sit mulle tuotiin Pepsi Maxia, johon oli addiktoitunut ja namia, mutta siis vasta osastolle. Yhtenä iltana mies "salakuljetti" meille hampurilaisateriatkin;)