Muita joilla keskenmeno ja vielä imetys käynnissä?
Mulla oli näin viime keväänä ja eräs vanhempi nainen sanoi, että saattoi hyvin johtua imetyksestä tuo keskenmeno ja että hänen aikoinaan lapsia tehdessään eräs kätilö oli sanonut noin voivan käydä, jos vielä imettää. Tiedän, että nykyään lääkärit sanovat, ettei se haittaa, mutta mitä ovatkaan kokemukset...?
Kommentit (6)
ei tullut ongelmia. Olen saanut myös kaksi keskenmenoa ja silloin en imettänyt.
...imettäminen voi aiheuttaa supistuksia vrt.jälkisupistukset synnytyksen jälkeen. Mutta imetystä voi jatkaa raskauden aikana, jos kohtu ei ole supistusherkkä, toisin sanoen, et tunne supistuksia imettäessäsi.
Imetys voi tosiaan aiheuttaa supisteluja, niitä siis voi tuntea vaikka ei olisi raskaanakaan. Mulla on ollut useita keskenmenoja ja sekä neuvolan terkka että gyne eivät suositelleet imetystä enää kun odotin toista. Ts. itse asiassa mulle suositeltiin, että pitää lopettaa imetys ennen kuin tulee raskaaksi.
Eihän imetys mitenkään pomminvarmasti aiheuta keskenmenoa, kaukana siitä. Mutta kyllä se varmastikin jonkin verran lisää riskiä ainakin osalla ihmisistä. Jokainen miettii sitten omalla kohdalla parhaan ratkaisun.
Taustaksi vielä, että mulla laskee myöskin hemoglobiini alkuraskaudessa sadan pintaan. Silloin imetys ei ole hyvä ratkaisu myöskään.
kokemuksia.Toisen ja kolmannen lapseni odotusaikana imetin 6 ekaa raskauskuukautta. En ole kokenut yhtään keskenmenoa.
Kysyin kätilöltä ja lääkäriltä ja he sanoivat, että voin hyvin jatkaa imetystä ellen koe sitä liian raskaaksi raskaana. Ei ollut raskasta, koska viimeiset kuukaudet ennen lopettamista imetin vain aamuin ja illoin.
ap.