Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pakkasta -15 ja teini-ikäisillä kesäkengät ja collegehousut

Vierailija
05.01.2010 |

Ihmettelin taannoin teini-ikäisten poikien pukeutumisia. Lunta on polveen asti ja ne vain kulkevat pikkukengissä ja pakkastakin enemmän kuin aikoihin. Joillain on ihan kangaskengät, sellaiset kesäiset. Ja siis teinejä oli kymmeniä, sellaisia 13-17-vuotiaita, eri porukoita.

Näin Helsingissä, mites muualla?

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli päällä pieni nahkatakki, alla avokauluksinen paitis, minimekko (salsa), sukkahousut, korkeakorkoiset kesäsaappaat, pikkuinen käsilaukku, pehko pystyssä lakassa ja lumihuurteessa. Pakkasta -21!!!!! Onko mitään järkeä???

oli päällä pieni nahkatakki, alla avokauluksinen paitis, minimekko (salsa), sukkahousut, korkeakorkoiset kesäsaappaat, pikkuinen käsilaukku, pehko pystyssä lakassa ja lumihuurteessa. Pakkasta -21!!!!! Onko mitään järkeä???

Vierailija
42/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kerran paleltunut iho säilyy jatkossa aina herkempänä kylmälle ja paleltuu normaalia helpommin jatkossa. Pieni kylmetyminen ja pinnallinen paleltuma ei ole vaarallista, mutta paha paleltuma voi vaatia leikkauksenkin.

Paleltuma on kylmässä oleskelusta tai kylmään esineeseen koskettamisesta aiheutunut kudosvaurio. Kudosvaurio syntyy, kun paleltuneeseen kudokseen muodostuu kylmässä kiteitä, jota repivät kudosta rikki (ja tämän jälkeisen tulehdusreaktion takia voi tulla lisää vaurioita). Siksi pahasti paleltunutta ihoa ei saa hieroa, vaan se täytyy lämmittää esim. lämpimällä vedellä. Ihoa ei kannata siis palelluttaa, sillä lievä paleltuma laskee kylmänsietokykyä pysyvästi ja vakava vaatii jo sairaalahoitoa. "

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa! Kiinatossuja piti käyttää teininä niin kauan kuin pystyi, mutta voi s..tana kun jalat oli jäässä. Samoin reidet ja perse, kun piti olla vain tiukat farkut.

Itse sain paleltumia reisiin kun oli vain ohuet sukkikset ja farkut kovalla pakkasella ja piti vaan ulkokentän laidalla seistä matsia katsomassa.

HUOH.

Vierailija
44/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan niihin ei mene lunta sulamaan, meillä ainakin nuorimies pitää niissä villasukkia.

Usein kun menen laittamaan auto lämmitykseen laitan pojan 5 numeroa liian isot kengät jalkaan eikä niissä sen pahemmin varpaat palele kuin omissa talvikengissänikään.

Vierailija
45/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoilevat max 15 min, joten ei siinä ajassa mitään leikkaushoitoa vaativia paleltumia ehdi syntymään, vaikka olisi alasti. Tarpeeksi isot skedekengät lämpimillä sukilla on lämpimämmät kuin keinonahkatalvisaappaat ja löysien collegehousujen alle saa kalsarit.

Vierailija
46/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

punkkareille mohikaaneissa tuli vakavia vammoja talvipakkasilla. Kun ei ollut karvan karvaa lämmittämässä. Tai ainakin näin vanhemmat pelottelivat talvella -86, kun täällä Helsingissä oli -30 astetta. Vieläkin kauhulla muistan nuo pakkaset, hyrr..On muuten ainoa kerta, kun olen nähnyt jollain huopatossut.

Vierailija
47/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein häntä kouluun ja pukeuduin itse eskimoksi, kun tämä kirkkain silmin kertoo, ettei college-housujensa alla ollut mitään. Väkisin vein sen kenkäkauppaan, että nyt edes varpaat on suojassa..

Vierailija
48/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä itse teininä pukeuduin lämpimästi.

Ihmetyttää miks vanhemmat antaa noiden kulkea puol alastomina pitkin kyliä.

Ei ne teinit varmaan kaikkia vaatteitaan itse osta ja asuvat kotona.

Kun asutaan kotona vanhemmat päättää järkevän pukeutumisen.

Vierailija
49/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljasta säärtä legginsin ja kesäkenkien välissä...

Mun oma teini on sen verran fiksu, että pukeutuu lämpimpästi. Kesäkengät on tosin varmuuden vuoksi piilotettu;)

Vierailija
50/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä, kun teini lähtee kouluun tms., joten mä en millään voi valvoa, mitä se päälleen laittaa, eikä kaikkia vaatteita voi piilottaakaan. Toki asiasta on keskusteltu, ja lämpimistä vaatteista puhuttu, mutta en mä silti käytännössä sille mitään voi, jos se työntää pipon takin taskuun kadulle päästyään.

kyllä itse teininä pukeuduin lämpimästi.

Ihmetyttää miks vanhemmat antaa noiden kulkea puol alastomina pitkin kyliä.

Ei ne teinit varmaan kaikkia vaatteitaan itse osta ja asuvat kotona.

Kun asutaan kotona vanhemmat päättää järkevän pukeutumisen.

Vierailija
51/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äiti pakotti. Ja niin aion minäkin pakottaa omat lapseni. Jos imago siinä kärsii niin se on voi voi. Sellaista imagoa ei lapsi tarvii, että sitä varten joutuu itsensä palelluttamaan!

Ja joo, ne sanoo ettei palella, oikeasti paleltaa ja kovasti!

kyllä itse teininä pukeuduin lämpimästi. Ihmetyttää miks vanhemmat antaa noiden kulkea puol alastomina pitkin kyliä. Ei ne teinit varmaan kaikkia vaatteitaan itse osta ja asuvat kotona. Kun asutaan kotona vanhemmat päättää järkevän pukeutumisen.

Vierailija
52/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sentään teineillä on tänä päivänä lähestulkoon kaikilla pipo ja lapaset! Muistan itse, kuinka sulloin pipon koulureppuun heti ovesta ulos päästyäni. Oli mukamas tosi "noloa" kulkea pipo päässä..

Vierailija
53/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

takit on auki!

Kyllä mä ainakin olen nähnyt fiksustikin pukeutuvia nuoria! Suurella osalla on joku ihan kiva pipo päässä, hanskat käsissä ja ihanan lämpöinen toppatakki päällä ja talvikengät jaloissaan. Nyt on muotiakin tytöillä semmoiset ihanan pitkät ja paksut toppatakit (joo, pissisten muotiin tää ei kuulu, paljastaa liian vähän pintaa).

Vierailija
54/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi teini-ikäistä, tyttö ja poika. Ja täytyy sanoa ettei reimatec:in haalari hinnat tunnu missään, kun lähtee teineille talvivaatteita ostamaan. Mutta eipä tarvitse sitten lasten paleltua ja kehtaavat vaatteissaan kouluun mennä.

Neidin talvi vaatteet ovat maksaneet hieman alle tonnin, ja pojan kanssa meni 700€. Siihen sitten vielä kahden leikki-ikäisen ulkovarusteet...kyllä, itse kuljen vanhoissa vaatteisa, mutta lapsilleni annan parasta.

Perheessämme ei rahaa laiteta alkoholiin, tupakkaan ymm..typeryyksiin, joten on sitten varaa ostaa lapsille sitä mitä haluavat.

Vierailija
55/61 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika ja pukeutuu pakkasella usein collareihin, pitkiin kalsareihin, toppatakkiin, pipoon, villasukkiin ja talvikenkiin.

Villalapaset tai rukkaset.

Ulkohousutkin on ostettu, ja hyvännäköiset, muttei useinkaan käytä, en voi pakottaakaan, tai riisuu ne pois ulkona ja heittää meidän ulkovarastoon :-) imagokysymys varmaan !!!

Vierailija
56/61 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka määräänkin teinipojan laittamaan pakkasilla talvilenkkarit ja pitkät kalsarit jalkaan ja kunnon toppatakin. Päätä suojaa aina (kesät/talvet) hupparin huppu. Likan kanssa (10vee) en neuvottele vielä mistään. Ja ilman pahempaa vääntöä molemmat tekee niinkuin käsken, koska ovat pienestä pitäen siihen oppineet, että äiti on se joka määrää. Kyllä se on edelleen nykyäänkin niin, että aikuiset määrää säännöt ja lapset ja nuoret niitä noudattaa. Tai siis pitäisi olla. Joillakin vaan tuntuu vanhemmuus olevan melkolailla hukassa, kun jo alle kouluikäisen annetaan itse määrätä pukeutumisestaan. Miksi ette ole vanhempia? Miksi yritätte olla lapsillenne vain kavereita?

kerrankin joku kun haluaa olla lapsellensa äiti eikä kaveri.

Aloin jo huolestua etteikö kukaan enään halua asettaa teineille rajoja.

Kasvakoon parta ihan rauhassa mut niin kauan kuin asutaan kotona vanhemmat määrää myös pukeutumisen.

On asioita joista ei tarvitse enään neuvotella kun ne on jo pienenä sovittu lapsen kanssa. Ei se että lapsesta on tullut teini muuta sitä tosiasiaa et hänbenkin on toteltava vanhempianasa ja pukeutumisessa pitää olla järkeä.

Liiikaa jo ihan pienestä pitäenneuvotellaan kaikesta lapsen kanssa laitanyt pipo päähän nooko, saat ottaa sen sit autossa pis,joohan mennään nyt kauppaan (tms) joohan pääset sit pian takaisin joohan.... jne.

piku hiljaa lapsi ottaa ylivallan vanhemmistaan kun kaasvatuksesta puuttuu sekeä hierarkia.

Mut kasvatettiin suht ankarasti,mut ei mitenkään diktatuurisesti.

oman lapseni olen kasvattanut johdonmukaisesti ja joihinkin tuttavaperheisiin nähden ankarasti.

eipä silti tunnu kärsivän tuosta. Samaa linjaa jatkan siihen asti kunnes muuttaa pois kotoa.

Älkää hyvät vanhemmat olko kavereita lapsillenne/teineille he tarvitsevat aikuisia vanhempia.

Vierailija
57/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin samaa mieltä! Vanhempien täytyy "uskaltaa rangaista" lasta yhteisten pelisääntöjen rikkomisesta. Samasta asiasta keskusteltiin myös lapseni vanhempainillassa ja sain "outoja katseita" osakseni kun moista uskalsin sanoa....

Huh huh, vanhemmuus hukassa!

Vierailija
58/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei siis tunnu nää pakkaset missään) on kunnon karaistus nuorena. Ei todellakaan mitään sukkiksia farkkujen alle eikä tod. pipoa eikä toppatakkia. Se oli nahkarotsi kesät talvet. eli hyvää se vaan tekee. Tänään just katoin, kun kaks teinigimmaa hyppäs dösään rotsit auki, rinta ja kaula paljaana. Jonkun kittanan takin alla vain sellainen ohut paitis, legginsit (joiden alla ei takuulla mitään) ja kengät. Myhäilin sieltä toppavaatteiteni alta, etä asiameininki.

Vierailija
59/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

,, kun pakkasta 20 ja teinitytöillä lyhyttä nahkatakkia, farkkulegginsiä, tekonahka saapikasta..

Vierailija
60/61 |
28.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo tosi liukkaat tälläisillä keleillä? Liukkaammat kuin talvikengät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän