Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soittaisitko poliisille? Lastensuojeluviranomaisille?

Vierailija
05.01.2010 |

Tyttöni kaverin äiti ostelee alaikäisille alkoholia ja heillä myös alaikäiset saa ryypätä!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja toivon että sinäkin soittaisit. Minkä ikäisistä alaikäisistä on kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Mutta ihan alaikäisiä. Saisivat varmaan muualtakin joo, mutta tämä ÄITI ostaa ihan mielellään ja heillä talo täys kännisiä teinejä viikonloppuisin.

ap

Vierailija
5/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä, eli kukaan ei koskaan saa tietää kuka ilmoituksen on tehnyt.

Voi vain kuvitella millainen tulevaisuus tuollaisella lapsella/nuorella on, joka tuollaisissa oloissa asuu.

Ja ap:n turha mollata tuota äitiä, itse olet aivan yhtä huono ihminen kun sallit tuollaista tapahtuvan vaikka voisit yhdellä puhelinsoitolla tehdä siitä lopun.

Vierailija
6/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieli kun lapset laitetaan poliisiautoon ´ja siitä lastenkotiin??mitä se jättää lapsiin?jos sä nyt kuiteskin itse selvittäisit sen asian,älä järjestä ongelmia,jos muuten siellä asiat sujuu.

Vierailija
7/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoituksen voi tehdä nimettömänä, eli kukaan ei koskaan saa tietää kuka ilmoituksen on tehnyt. Voi vain kuvitella millainen tulevaisuus tuollaisella lapsella/nuorella on, joka tuollaisissa oloissa asuu. Ja ap:n turha mollata tuota äitiä, itse olet aivan yhtä huono ihminen kun sallit tuollaista tapahtuvan vaikka voisit yhdellä puhelinsoitolla tehdä siitä lopun.

Oli mielessä jo aiemmin mutta oma lapsi yritti estellä...

ap

Vierailija
8/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne nyt siitä samantein mihinkään lastenkotiin joudu, järki hoi.

Mutta joku ilmoitus tuosta kyllä olisi hyvä tehdä, ei mun mielestä ole oikein sopivaa että vieraille teineille tarjotaan alkoholia. Sen juuri ymmärrän jos joku tuo omalle lapselleen jotain, kohtuudella.

Itse tunnustan että olen 17v lapselleni ostanut kaksi siideriä. Mutta sitä en hyväksy että joku vieras aikuinen hänelle tarjoaisi alkoholia kotonaan.

Vierailija
9/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilm. sitten menee jonkun perhe paskaks kun on pitänyt teinit pois pakkasilla ulkona pussikaljaa ryyppimästä.

Vierailija
10/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän mistä puhun!!olen nähnyt läheltä..selvitä itse asia!! ja sossupuhelut sitten nauhoitetaan,tiedoksi vaan!vaikka miten nimettömänä teet sen..

Vierailija
11/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän mistä puhun!!olen nähnyt läheltä..selvitä itse asia!! ja sossupuhelut sitten nauhoitetaan,tiedoksi vaan!vaikka miten nimettömänä teet sen..

Alaikäisten (eikä mielellään vanhempienkaan) kuulu ryypätä, ei kotona eikä kylillä!

Vierailija
12/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten se hyvä asia että oma lapsesi olisi jonkun kaverin kotona, ja tämän kaverin äiti olisi ostanut lapsellesi alkoholia?

Sinä et tietäisi missä lapsesi on ja varsinkaan sitä mitä hän tekee siellä.

Teinit eivät tarvitse mitään pussikaljoja, eikä muutakaan alkoholia.

Vierailija
13/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti ajattelee, että koska teinit saisivat alkoholia muutenkin, niin hän ostaa ne ja voi samalla vahtia, mitä ne tekevät, kun ovat siellä neljän seinän sisällä. Jospa ensin ilmaisisit huolesi äidille.

Vierailija
14/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poliisi vie humaltuneen alaikäisen jostain pois, joko putkaan tai kotiinsa, ei siitä nyt samantein lastenkotiin joudu.

Jos näin kävisi, eiköhän niissä olisi reilusti yli puolet Suomen lapsista ja nuorista.

Ja jos näin on käynyt, takana on paljon muutakin kuin vain tuo yksi humaltuminen.

Ajatelkaa nyt järjellänne.

Vierailija
15/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholia 16-17 vuotiaana?jokainensitä on varmaan tehnyt,parempi kotona maistella kuin kylillä..

Vierailija
16/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvitä itse asia!

Vierailija
17/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luultavasti ajattelee, että koska teinit saisivat alkoholia muutenkin, niin hän ostaa ne ja voi samalla vahtia, mitä ne tekevät, kun ovat siellä neljän seinän sisällä. Jospa ensin ilmaisisit huolesi äidille.

hän ajattelisikin näin, niin ei tuo silti ole millään tavalla hyväksyttävää toimintaa. Tietysti ap voisi toimia sitenkin, että ilmoittaisi tälle äidille että jos homma ei lopu, hän tekee ilmoituksen poliisille. Itse kyllä tekisin ilmoituksen suoraan.

Vierailija
18/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittaisin poliisille melusta. Samalla vähän vinkkaisin, että tuntuu olevan alaikäisiä talo täynnä.

Poliisi sitten hoitaa virkansa puolesta lastensuojeluilmoitukset ynnä muut jatkotoimenpiteet. Parasta se on, että viranomainen näkee sen tositilanteen kuin se, että soittaa sossuille, jotka tekee kotikäynnin. Jos on yhtään skarppi äiti niin, osaa hyvin selittää viikonloppuryyppäjäiset "lasi viiniä illallisella".

Vierailija
19/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni..lähes täysi-ikäisistä kuitenkin kyse..Itse asuin sijaisperheessä nuoreja(ei alko-ongelmien takia kuitenkaan)ja vedin 16-v häissä kunnon kännit,sijais"äitini" nähden..lastenkotiinko minut olisi pitäny toimittaa,olinhan jo lastensuojelun asiakas valmiiksi,vieläpä huostaanotettu..en tiedä kerrottiinko tätä sossuille

Vierailija
20/28 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan vastaa tuon "ne saisivat joka tapauksessa alkoholia ja täällä minä valvon niitä", joten mieti oma vastauksesi valmiiksi. Asiallisella lähestymisellä voi hyvinkin lopettaa, jollei nyt mikään vastuuton alkkis ole.

Viranomaisia on ihan turha kuormittaa kotikonstein ratkaistavissa olevilla asioilla vaivautumatta itse laittamaan rikkaa ristiin asian eteen. Jos omat neuvot ei toimi, kutsutaan viranomainen hätiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi