Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita paksupohkeisia? Laihtuu kai pohkeetkin...

Vierailija
05.01.2010 |

.. kun muuten laihtuu? Olen saanut ylipainoa pois nyt 20 kg, mutta mulla on aina ollu aika paksut pohkeet, eli esim. mitkään saappaat ei oikein mahdu jalkaan ja se on TOSI inhottavaa! Tykkäisin niin käyttää saappaita..

Mietin vaan tossa, et onhan niissäkin rasvaa, sen tuntee ja näkee, ja kun aion laihduttaa vielä 10-15 kg, eli n. 52 kiloiseksi (pit. 159) niin onhan niidenkin väkisinkin sutjakoiduttava? Vai? Mitä liikuntaa niille tulis, tai ei tulis, antaa? Onko jokin erityisen sääriä hoikistava liikkumismuoto olemassa, esim. juoksu? Kannattaako treenata pohjelihaksia vai jättää treenaamatta?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksen noin 10 km lenkkejä matalalla sykkeellä.

Säären muoto on muutenkin muuttunut kauniimmaksi ja nilkka tullut esiin.

Vierailija
42/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole hentoinen itsekään 170cm, 73kg, mutta olen hoikkasäärinen, ympärys leveimmästä kohdasta 36cm (piti oikein tarkistaa) ja kun tähän pääsee, niin kaikki menee kevyesti jalkaan.

Minulle ei tosiaan mennyt tuolla 36 sentin ympärysmitalla kaikki saappaat ainakaan koossa 39. Sitten jos kokeili huvikseen isompaa kokoa, saattoivat saappaat mennä - mutta olivat sitten taas tietenkin jalasta liian isot :( nro 12

Enkä ikinä löydä sappaita jotka pohkeista mahtuisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 cm ja kengänkoko 40. Usein tekee tiukkaa kyllä mahtumisen kanssa.

Vierailija
44/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa venytettyä suutarilla. Olettaen siis, että ostat nahkaiset saappaat, keinonahkaisten venytyksestä en tiedä mitään. Vaikka itse olenkin tosi pieni kokoinen eikä pohkeet näytäkään paksuilta, niin siitä huolimatta kaikki haluamani saappaat eivät mene jalkaan vaan kiristävät pohkeista(en tiedä, onko pienissä kengissä kapeammat varret, oma jalka 36). Pohkeet mulla muotoutuneet liikunnan avulla tällaisiksi, olen liikunta-alalla ja liikun päivittäin tunteja..Mutta kyllä sieltä pohkeistakin lähtee, jos laihdutat. Suosittelen kuitenkin myös treenaamaan pohjelihaksia. Kestävyysharjoittelua mieluummin(pitkät sarjat eli paljon toistoja ja pienet painot), sillä maksimivoimaharj kasvattaa sitten sitä massaakin. Kestävyys ei niinkään, toki muutosta tapahtuu lihaksikkaampaan suuntaan, mutta muutos ei ole niin suuri, jos vertaa maksimivoimaharj.

Niin ja tuo saappaiden varsien venyttäminen oli vain vinkki, jos et omasta mielestä pääse omaan tavoitteesesi.

Vierailija
45/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jolla ympärys 47 cm

Vierailija
46/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsellani tyttö 11v, 145cm ja 32kg on pohje 28cm ja aivan tikkujalka. Oma 36cm kyllä sujahtaa ihan joka kenkään, tosin käytän laadukkaita saappaita eccoa, vagabondia ja uggeja ja kaikkiin näihin mahtuu farkkukin väliin. Mulla on pohkeessa ihan selvästi erottuvaa lihasta, sillä teen seisomatyötä (opetan). Mutta edelleen ap:lle sanoisin, että hirveesti ei vaikuttanut laihtuminen ja että sulla on paljon kohtalotovereita joka koossa ja että me joilla tätä ongelmaa ei ole, niin olemme tyytymättömiä johonkin muuhun kohtaan kehossamme. Mä esim vyötärööni. Musta pyöreät sääret on naiselliset ja turvallisen näköiset. Oman sukuni pitkäkoipiset ja hoikkasääriset naiset kärsii yleensä keskivartalolihavuudesta.

Vierailija
47/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri mittasin pohkeeni ja sain 37cm (163cm & 61kg) ja todella hankala on löytää saappaita, joista menisi vetoketju kiinni paksuimmalta kohdalta. Onkohan jalkojen malleissa sitten niin paljon eroja, että pelkkä pohkeen paksuus ei ratkaise saappaiden sopivuutta.

Nykyään on onneksi entistä enemmän saapasmalleja, joissa on leveäjousto-osa takana. Leveävartisten saappaiden mallit ovat vain usein jotenkin miesmäisiä, tyylin suora varsi ja hyvin matala korko. Itsekin etsin usein turhaan kauniisti jalkaa muotoilevia saappaita, joissa olisi vähän (esim. 4-7cm) korkoa.

Vierailija
48/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saappaista on turha haaveillakaan! Laihdutin jokunen vuosi sitten n.30kg (82kg:sta 51kg) ja silloin sain juuri ja juuri yhdet saappaat mahtumaan jalkaan. Nyt kiloja on tullut 10 takaisin eikä saappaat enää mahdu lainkaan. Tanssia olen harrastanut koko ikäni, liekö siitä sitten osittain johtuu...

Vierailija
49/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo mainitsikin Duobootsin, sieltä saa ihania saappaita eri varrenleveyksissä. Minullakin on hoikimpinakin aikoinani ollut ongelmana, että saappaat eivät mene kiinni. Olen 163 cm pitkä ja pätkäjalkainen, joten luulen että pohkeen paksu kohta alkaa liian alhaalta. Kaikki nilkkuritkaan eivät mene ylös asti kiinni.

Vierailija
50/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etta aika yleinen ongelma suomalaisilla, pitkaselkaisilla ja lyhytjalkaisilla naisilla juuri tuo paksut pohkeet. Mulla jalan koko viela 35, pohje 40 cm (!) ja olen hoikka (myos pitkahko, mulla on vaan "nukenjalat" :-/). Kiitos tuosta Duoboots vinkista, tuli tarpeeseen tannekin!

Vierailija
51/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ympärys 38 cm mutta tosi lyhyt sääri eikä saappaat mahdu siksi. ja sääret näyttää paksuilta muutenkin.

Vierailija
52/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laadukkaita kenkiä myöskin. Tällä hetkellä mulla ei ole kuin yhdet saappaat, Vagabondit. Niiden kanssa tekee tiukkaa varsinkin iltaa kohden. Samoin kaupoissa on vaikea löytää sopivia, ihan nolottaa kiskoa sitä vetoketjua naama punaisena! Ja kengän koko mulla on 40...että en mä nyt sanoisi että 36 cm on tosi vähän, vaikka toki verrattuna 45 cm:iin on.

Ymmärrän sua ap kyllä. Mäkin olen laihtunut parikymmentä kiloa, ja pohkeet kapeni vain pari senttiä. Parempi sekin kuin ei mitään! Läskiä niissä on edelleen päällä vaikka muuten olen hoikka, sieltä se ei vaan lähde. Lisäksi iso lihas alla, kiitos yli 10 vuotta kestäneen tanssiharjoittelun ja geenien. Hirveät kompleksit mulla on näistä jaloista vaikka ei näköjään tämän ketjun perusteella tarvitsisi olla...

Vierailija
53/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan ihanat saapikkaat joissa nauhat edessä koko varren pituudella, kauhulla ajattelen sitä päivää kun joudun etsimään uudet noiden tilalle, tuskin löydän koskaan yhtä täydellisiä. Olen pienijalkainen paksuilla pohkeilla, kengänkoko 36 ja pohje 41, ei oikein tahdo löytyä sopivia kenkiä.

Vierailija
54/56 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole saappaiden löytäminen helppoa. Ei. Itse olen venyttänyt yhdet saappaat suutarissa. (Palmroth)

Vinkki: Palmroth valmistaa saappaita myös hieman leveämmällä varrella. On ollut myynnissä ainakin Virroilla Palmroth Centerissä värinä musta, mikä sopinee varmaan useille.

Vierailija
55/56 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omat pohkeeni ovat 50 ja 51cm, mutta kuulkaas leidit, minulla todettiin lihasrappeumatauti, eikä liikakasvuiset rasva/sidekudospohkeet lähde mihinkään. En edes haaveile saappaista, kun kengännumero on 39. Ei edes miesten kumisaappaat mahdu, kun koko pitäs olla 46!

Vierailija
56/56 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin nimittäin naisen, jolla oli anoreksia. Hän oli langanlaiha (siis LAIHA) mutta pohkeet olivat edelleen paksut. Hän juoksi paljon, joten tuskin ne läskiä olivat enää. Itselläni taas päinvastainen ongelma: pohkeet ovat spagetit, vaikka juoksen paljon :).