Muita paksupohkeisia? Laihtuu kai pohkeetkin...
.. kun muuten laihtuu? Olen saanut ylipainoa pois nyt 20 kg, mutta mulla on aina ollu aika paksut pohkeet, eli esim. mitkään saappaat ei oikein mahdu jalkaan ja se on TOSI inhottavaa! Tykkäisin niin käyttää saappaita..
Mietin vaan tossa, et onhan niissäkin rasvaa, sen tuntee ja näkee, ja kun aion laihduttaa vielä 10-15 kg, eli n. 52 kiloiseksi (pit. 159) niin onhan niidenkin väkisinkin sutjakoiduttava? Vai? Mitä liikuntaa niille tulis, tai ei tulis, antaa? Onko jokin erityisen sääriä hoikistava liikkumismuoto olemassa, esim. juoksu? Kannattaako treenata pohjelihaksia vai jättää treenaamatta?
Kommentit (56)
Mä en ole hentoinen itsekään 170cm, 73kg, mutta olen hoikkasäärinen, ympärys leveimmästä kohdasta 36cm (piti oikein tarkistaa) ja kun tähän pääsee, niin kaikki menee kevyesti jalkaan.
Minulle ei tosiaan mennyt tuolla 36 sentin ympärysmitalla kaikki saappaat ainakaan koossa 39. Sitten jos kokeili huvikseen isompaa kokoa, saattoivat saappaat mennä - mutta olivat sitten taas tietenkin jalasta liian isot :(
nro 12
On niitä toisenlaisiakin ongelmia. Muistan työkaverini jolla saappaat aina hölskyivät pohkeiden kohdalta. Ei sekään kivalta näyttänyt. Vuodet ovat tuonneet hänelle pientä pyöreyttä, mutta pohkeet ovat tikut edelleenkin.
eli vaikka paino ollut normipainon alarajassa, siis pituus 162 ja paino 51 niin siitä huolimatta saappaat ei mahdu pohkeista.
tai siis suurinosa saappaist ei mahdu. Ja mulla pohkeet lihasta, olen urheillut lapsesta asti, lajeina fudis, ratsastus ja tanssi ja lihakset sellaiset pyöreän malliset.
Asian kanssa on oppinut elämään mutta kyllä se harmittaa kun löytää todella hyvännäköisiä saappaita ja ne ei suurimmaksi osaksi mahdu kiinni.
Yhdet olen ostanut ja vienyt sitten suurarille varsien venytykseen. Ne saappaat oli vaan PAKKO saada
Et vetskari ei mene kunnolla kiinni. Noloa.
Nilkat ei ole mulla ohuet ja kengän koko on 38-39. Joskus jostain 40-kokoisesta saappaasta on saattanut varsi mahtua ylös saakka, mut sitten tosiaan muuten on iso.
Täällä Helsingistä on vaikea löytää tuollaisia saappaita mistä mainitsitte, et menis paksumpaankin pohkeeseen.. ja näyttäs silti vielä kivalta! Tykkään tosi korkeista koroista, piikki- tai tolppa, ihan sama, mutta en ole löytänyt sopivia vuosiin!
-ap.
Tykkään tosi korkeista koroista, piikki- tai tolppa, ihan sama, mutta en ole löytänyt sopivia vuosiin!
Jotain prätkäsaapas-, ulkoilu- tai tätityyppistä löytyy paksuillekin pohkeille, mutta ei mitään missä olisi korkeaa korkoa tai mitään siroutta mallissa. En tajua.
että miten kilpailijoiden pohkeet laihtuvat.
Ehkä se sieltä selviää:)!
Vinkkinä vaan muillekin jotka haluaa päästä tästä ongelmasta eroon!
-ap.
"53? Mittasitkohan nyt ihan oikein?"
Uusintamittaus tuotti tulokseksi 51cm ja tämä ei ole vale. 53cm oli syksyllä kun täällä joku aiemmin kyseli erinäisiä mittoja... Ooh, olen Laihtunut Pohkeista?? Ja joo, läskiä on melkoinen kerros tuossa, mutta vaikka sitä ei olisi, on pohje sen mallinen, että ei naisella normaalisti.. =0) Mutta nyt vaan on. On mussa muutakin omituista, mutta ei se mitään....
soljahtaa jalkaan, mutta toi oli siis levein kohta ja mulla on hoikka jalka koko matkalta. Nämä on tosiaan sääret, jotka aiheuttaa kehuja joka paikassa ja miehet suunnilleen tulee kehumaan ekana että wau (on kuulkaa yllättävän paljon pervoja ns säärimiehiä, jotka ei vainoa muita kuin kaltaisiani, muuten olen suht tavallinen nainen, toki usein hameissa kun pitäähän sitä korostaa parhaita puoliaan eikä esim höllyvää mahaansa), ja monilla 50 kiloisilla kavereilla on paksummat koivet ja tietty näyttääkin, kun pyöreessä varressa hoikka jalka näyttää hoikemmalta kuin hoikassa. Mulla oli joitakin senttejä paksumpi sääri kun painoin enimmillään 98 kiloa, mutta silloinkin kaikki saappaat mahtuivat kyllä, eli en usko, että painolla ja laihduttamisella voi kauheasti asiaan vaikuttaa. Mutta lähes kaikilla kavereillani tuntuu olevan nykyisin ongelma löytää saappaita ja kyseessä ei ole läheskään aina ylipainoiset naiset, et joku on vikana noissa valmistajien malleissa.
Ja vaikka ne kyllä kapenevat siinä missä muutkin osat laihtuessa, ovat ne silti suhteessa aina paksut. Eli en voi käyttää kuin erikoisen leveävartisia saappaita. Tässä vaikuttaa myös jalan koko: jos se on pieni, niin paksuilla pohkeilla voi olla mahdotonta löytää sopivia saappaita. Kuulemma jooga, pilates tms. lihaksia pidentävä ja venyttävä harjoittelu voisi hiukan auttaa...
Mulla mittaa 177, kenkä 41-42 ja pohkeen ympärys 32 cm. Ja voin kertoa, että saappaiden löytäminen on tuskaa täälläkin, kun haluaisi sellaiset, jotka istuvat hyvin.
Painoa on ihan riittävästi, mutta kaikki kertyy vyötärölle. Ei se tikkujen päässä killuva hernekään mikään estetiikan riemuvoitto ole (ja salitreeniä teen minäkin, jalat vaan ei paksune, vaikka lihastakin on ja esim. jalkakyykkyjä jaksaa tehdä isoillakin painoilla...)
Jännitä pohjelihaksesi ja katso jääkö löysää. Ei minulla ainakaan sitä läskiä pohkeissa ole, vaikka ylipainoa onkin. Tosin, kun paino vähenee, niin kyllä se pohjelihaskin pienenee.
Gaborilla ja Höglillä on ainakin varrestaan leveämpiä saapikkaita. Tai ainakin itse olen löytänyt sellaisetkin jotka mahtui pohkeesta vaikka esim Nokian Kontio-kumpparit eivät mene...
Olen itse aloittanut kestävyysjuoksun harrastamisen syksyllä, ja pohkeiden ympärys kasvanut jo pari senttiä! Eli ei juoksua jos sinulla on sellainen lihastyyppi että massaa kertyy helposti! Toki rasvanpolttoon siitä on apua.
saappaita paksupohkeisille ja netti on pullollaan kauppoja, jossa myydään wide calf bootseja.
saappaita erilevyisillä varsilla, käypä katsomassa!
Mulla ympärysmitta 47 cm. Olen tällä hetkellä normaalipainon ylärajoilla, mutta vaikka olin 10 v. sitten 20 kg hoikempio ja pikeasti ihan hoikka siis (167 cm ja 52 kg) , ei mitkään kaupan saappaat mahtuneet. Sillon mahtu vielä kumisaappaat, nyt ei nekään....
Sitten menin potkunyrkkeilyyn, jossa lämmittelyyn kuuluu parikytä minuuttia hyppynarua.
Auttaa, pohkeet pienenee!
Painojakin voi käyttää jalkoihin, ei lihakset niin vaan kasva. ;)
Sinuna hankkisin hyppynarun ja sitä lämittelyksi liikuntaan.
Ex- paksuphkeinen
et pahinta on kun uusia housuja sovitettaessa housut ei mene jalkaan kun pohje ei mahdu!!! se todella vituttaa.
Olen aina luullut olevani ainoa. olen normaalipainoinen, ollut aina, joskus tosi hoikassakin kunnossa, mutta pohkeet on tosi muhkeat. Saappaita ei tosiaan löydy. Jos lihon hiukankin, ei edes nilkkurit tahdo mennä jalkaan. Kumppareista Nokian kontiot ei mene mitenkään, ostin Hai -saappaat ja ne menee just ja just jos ei ole sukkaa pohkeen kohdalla.
Kerran löysin nahkasaappaat kun ostin numeroa suurempaa kokoa. Iloisena sitten sanoin kassalla, että kerrankin löysin saappaat, jotka menevät pohkeista. Siihen myyjä totesi lakonisesti, että ne on kyllä tarkoitettu pidettäväksi lahkeiden päällä... No, niitäkään en esim. töihin laita, koska ne saa jalkaan aamulla, mutta ei sitten enää iltapäivällä kun jalat on turvonneet.
Jos joku vielä vinkkaisi, mistä saisi uudet strech -saappaat, niin olisin ikionnellinen.