Miten kuivatat käytetyt teepussit?
Kommentit (13)
Kuivattaako joku oikeasti käytetyt teepussit? Pussitee on muutenkin niin mautonta ja huonolaatuista höttöä, että en kyllä itse lähtisi pusseja kuivaamaan.
Ihan samaa tavaraa löytyy pussissa kuin irtoteenäkin. Ei kannata aina käyttää sitä kaksi vuotta irralalan ollutta Princess-pussia. Oikein säilytettynä pussitee pysyy hyvänä ja hauduttamalla saa erinomaista teetä.
Teessä on eroja ja ne pussiteet eivät vaan ole yhtä hyvälaatuista sekä yhtä aromikasta kuin irtotee jossa käytetään kokonaisia, kuivattuja teepensaan lehtiä. Avaapa yksi teepussi ja katso mitä sisältä löytyy. Sieltä löytyy teetä jauheena. Usein kyseessä on sekotuksia vieläpä eikä mitään todellista laatutavaraa. Mieheni työskentelee teen ostajana ja voin sanoa ettei meillä ole vuosiin ollut yhtäkään teepussia, niin erinomaista teetä pussitee on teen ostajalle. (teen osto on samantapaista työtä kuin kahvipapujen tai kaakaopapujen, eli ollaan tarkkoja laadusta ja mausta).
Toisaalta jos on tottunut pirkkateetä tai liptonia lipittämään, niin mitäpä sitä paremmasta tietäisi. Jos ei maulla ole väliä niin ihmeessä kuivatkaa ne teepussinne ja käyttäkää aina vaan uudestaan. Kuivatatteko ja käytättekö uudelleen kahvinpurutkin?
En asu Suomessa, joten prinsessateestä en osaa mitään sanoa. Sen sijaan voin suositella vaikkapa jotakin laadukasta vihreää irtoteetä joka on maustettu kuivatuilla jasmiinin kukilla.
Kuivatan? Siis mitä? Pystytkö tarkentamaan?
Kuivattaako joku oikeasti käytetyt teepussit? Pussitee on muutenkin niin mautonta ja huonolaatuista höttöä, että en kyllä itse lähtisi pusseja kuivaamaan.
Meillä on siellä oma ritilä niille. kuivuvat nopeasti seuraavaa kertaa varten.
kesäisin ulos kuivumaan ja pyykkipojalla kii siitä paperilappusesta
en ole vielä keksinyt mihin näitä kuivattelen
talvella ja sadeaikaan kuivattelen erityisellä tähän tarkoitukseen mieheni tekemällä telineellä joka on viritetty patterin päälle
pusseja on pian tuhat
Kyllä mä aina vähän kuivattelen sekä teepusseja, että irtoteetä pallossa, ennen kuin kippaan biojätteeseen. Ei tule sinne niin paljon nestettä. Mutta tässä ei nyt ihan taidettu hakea tätä?
ripusta pussi narustaan roikkumaan astiakaapin ritilään siis alapuolelle. Jos kuivauskaapin ovet ovat kiinni niin pussi näkyy sieltä alhaalta eli tiskiharjan vierestä. Näin kuivatettuna niitä voi käyttää vielä toisenkin kerran.
Pussitee on muutenkin niin mautonta
makuaistin on vienyt? Tupakka? Lääkitys? :-(
Ihan samaa tavaraa löytyy pussissa kuin irtoteenäkin.
Ei kannata aina käyttää sitä kaksi vuotta irralalan ollutta Princess-pussia. Oikein säilytettynä pussitee pysyy hyvänä ja hauduttamalla saa erinomaista teetä.
Oma mies on britti ja anoppi ja miehen koko suku juo teetä ihan jatkuvasti. Anopilla menee rehellisesti n. 7-9 kuppia päivässä. Mutta eivät hekään (teen ammattilaiset) niitä kuivata. Pussi jaetaan esim. yksi pussi kahdelle ihmiselle tai jos enemmän juojia, muutama pussi posliiniseen teekannun. Jos on vain yksi teen juoja niin silloin kerran käytetty pussi laitetaan pienelle teepusssilautaselle odottamaan seuraavaa käyttökertaa.
ja britin vaimo vielä tuohon mauttomuuden keskusteluun lisää, että mies ei suostu juomaan Pauligia tai Liptonia, eikä missään nimessä niitä hedelmä- ja marjateitä. Joka visiitillä pitää ostaa valtavat määrät englantilaista teetä kaapit täyteen. Meillä se sattuu olemaan Tetley.
En voi sietää mitään "the most red berries collection" laatikoita joissa on ties mitä marjaisaa... Joka ainut kerta kun pyydän miestä ostamaan teetä, niin se tuo kaupasta jotain tuommoista. Vahingosta viisastuneena ostan nykyään teeni ihan itse :)