KUMMAT RATTAAT näistä matkarattaiksi???
Esprit Candy Light vai Peg Perego Pliko P3?
Onko kokemuksia kellään?
Kommentit (16)
Meillä on viisi vuotta sitten ostetut PegPeregon Pliko3:set ja ovat aivan ylivertaiset matkarataskäytössä. On matkustettu maailman ympäri ja hyvin ovat a)kestäneet ja b)toimineet. Tykkään kun takanakin, johon suurin paino kohdistuu, on tuplarenkaat. Nyt on tulossa toinen muksu ja kaikki kuuden eri lastentarvikeliikkeen myyjät eri puolilla Suomea, joiden kanssa olen keskustellut ovat pitäneet PegPeregoja matkarattaiden parhaina, vaikka olen yrittänyt ennen kun kerron meillä ne olevat, saada selville, mikä olisi parempi vaihtoehto. Niihin saa muuten aika hyvin Gracon kaukalonkin mukaan (vaikkei kiinnity kaareen kuten Gracon omissa vaunuissa)... ihan vaan tulevaisuutta ajatellen...
Siis ehdottomasti PegPeregot. Kyllä niihinkin saa tungettua kiitettävän paljon tavaraa.
kun niistä on nyt tarjous (79,-) ja olisi kaunis tyttömäinen väri, mutta niissä ei ole turvakaarta :(.
Plikotkin saisi nyt n. 250-260 eur tarjouksessa viime vuoden malli (norm. joku 350 eur vissiin).
Ja Plikoissa olisi seisomateline isosisarukselle, joka olisi hyvä juttu - tosin en tiedä tartteeko kohta 4v. semmosita miten pitkään, no ehkä tartteekin...
Onko nuo Plikot kauhean raskaat / hankalat työntää lyhyelle ihmiselle?
Meillä on ollut Gracon matkikset (aerosport) ja olen tottunut niiden keveyteen ja yhtenäiseen työntöaisaan mutta nyt ne hajosi.
ap
lyhyelle kauhean korkeat.Olen itse 160cm ja oli ihan väärä ostos meille.Lisäksi aika heppoisen oloiset noinkin arvokkaiksi rattaiksi.Toisista ei kokemusta.
Olen meinaan itse vähän alle 160 cm!
Kaupassa tuntuivat suht ok työntää, mutta vähän mietin kanssa ovatko liian korkeat mulle... tosin aika monet rattaat on :( ja aika harvassa on säädettävää työntäaisaa (ja jos on niin on sitten muuten jotenkin huonot rattaat.. :(
ap
Mietityttää kun olen tottunut, että on helppo nostaa lapsi rattaisiin vaikka autosta, ja ehtii vaikka ottaa kassit ja lukita ovet tms. pientä eikä ole heti pakko sillä SEKUNNILLA olla lasta vöihin kiinnittämässä, vaan se pysyy kyllä turvakaaren takana sen aikaa (ainakin pysyi Gracoissa).
Hirveä rasitus alkaa kassi olalla heti kaivelemaan lapsen pepun alta suojapukujen alta ahtaassa parkkihallissa niitä vöitä että saa ne äkkiä kiinni kun leikki-ikäinen jo juoksee auton alle...
Onko ongelma mun päässä vai onko turvakaari oikeasti tärkeä? Jota siis ei Espritissä ole.
Ja jotenkin niin tykästyin tuohon Plikojen seisomalautaan.....
Ai niin Plikoissa on mukiteline, mutta sellaisia kai saisi tarvikeosanakin lisättyä muihinkin?
ap
- niiden laatu ja varustelu ym. on tullut näköjään kauheasti alaspäin siitä kun nuo edelliset ostettiin :(, ihme rimpuloita
(TOSIN olivat kyllä edelleen ihanan kevyen oloisia ja mun mitoille sopivat työntää...=)
- en tykkää yhtään Gracojen väreistä :(
Vai oisko vaikka Graco Spree hyvä?
ap
ja ostovaiheessa käytiin koeajamassa kaikkia mahdollisia matkarattaita ja kyllä ne oli kaikkein tukevimmat. En sitten tiedä, mihin tuo eräs aiempi kirjoittaja vertaa. Toki jos tavallisiin vaunuihin vertaa, niin onhan ne heppoisemmat. Mutta esimerkiksi MacLarenit oli aivan rimpulat noihin Plikoihin verrattuna.
Siihen en osaa sanoa, vaikuttaako jotain, onko työntäjä pitkä vai pätkä, koska olen melkein 15 senttiä ap:ta pidempi ja mieheni parimetrinen, mutta sekin on hyvää Plikoissa, että työntöaisassa on korkeuden säätö.
Me ollaan matkustettu ympäri maailmaa näiden rattaiden kanssa ja niiden hyviin puoliin kuuluu myös pussi, johon ne voi pakata esim. lentomatkoille ruumaan.
Olen 155cm ja ei ollut mulle ongelma. Harvoissa matkarattaissa saa työntökorkeutta säädettyä, joten aivan sama... Se "seisomalauta" toimii vain jos toinen voi jo istua, jos siis tarvitsee olla makuuasennossa sitä ei pysty käyttämään. Ja ainakin meidän neljävuotias olisi jo hieman liian iso siihen, ehkä juuri ja juuri pienen hetken voisi huilahtaa siinä. Mun mielestä olivat hintansa arvoiset rattaat. Eivät kaikkein kevyimmät, mutta ei siten myöskään rimpulat, tosin kuin meidän parit Cragot ovat olleet.
on aika isot, kivat työntää mutta eivät todellakaan mene pieneen tilaan takakonttiin. Niissä on todella isot pyörät. Vyöt on tosi huonot myös, säädöt isoimmalla jo 1vuotiaalla, 2,5v ei mennyt olkavyöt enää kiinni.
kahdesta pitää valita, niin ostaisin Plikot. Turvakaari ehdoton, ainakin meillä. Mutta suosittelen Babyweltin moon kissejä ;) Ihanan näppärät ja menee pieneen tilaan. Aivan loistavat menopelit ja hyvä työntää lyhyen ihmisen. Itse olen 165cm ja aikas passelit. Kurkkaa: www.lastenturva.fi
Lastenturvassa, ja ihan kivoilta tuntui äkkiseltään työntää ja näppäriltä, MUTTA tavarakori on kyllä liian pieni!!!
Iso hyvä tavarakori on yksi tärkeitä kriteerejä! (Se kyllä epäilyttää noissa molemmissa, Esprit ja Pliko, onko niidenkään kori tarpeeksi hyvä... noissa Gracoissa oli niin hyvä ja iso kori, sinne mahtui Stockan pusseja vinot pinot :).
ap
muissa MATKArattaissa kuin Plikoissa tuota seisomatelinettä?
Ei noissa plikoissa juuri muuta erityisen houkuttelevaa ehkä ole, mutta tuo seisomateline voisi olla aika kova juttu tosiaan kun tuon villin 3v uhmiksen kanssa liikkuu...
(kaksosten rattaita en aio hommata).
ap
Muita rattaita ei käytetäkään. Ainakin meidän rattaissa se käsikahvojen korkeus on säädettävä. Itse olen 160cm ja sopii mulle hyvin. Menevät makuuasentoon ja lapsi nukkuu niissä myös päiväunensa. Tvarakorikin aika suuri. Helppo laittaa kokoon ja päinvastoin.
enkä kauheasti tykännyt. Sinällään tukevat ja menivät pieneen tilaan, mutta eivät olleet kauhean hyvät työntää. Tykkään enemmän yhtenäisestä työntöaisasta, PP:t on hankalat työntää yhdellä kädellä. Pienet pyörät on joka kynnyksessä jumissa...
Vaihdettiin nämä rattaat emmaljunga scootereihin, ei olla kaduttu päivääkään.
ei niitä voi verrata.