Käytättekö omassa saunassa laudeliinoja?
Puolison kanssa vähän erimielisyyksiä asiasta...
Kommentit (14)
mukavampi istua, nätimpi ja suojaa lauteita. Kaikille on omat plus pari isompaakin mutta tiuhaan kaikkia silti pestäänkin.
Ilmotin et se joka ei käytä,joutuu seuraavan kerran pesemään lauteet.
ja annan kavereillekin persalustat, kun käyvät meidän saunassa, vaikka jotkut vastusteleekin.
Voin kyllä käydä toisten saunassa ilman alustaa ilman yöunien menetystä, mutta kotona on laudeliinat aina käytössä.
En halua edes ajatella, mikä määrä hikeä meistä vuodessa lauteisiin imeytyisi ilman laudeliinaa. Haluan, että saunassa tuoksuu puhdas puu, ei hiki.
Minua inhottaisi istua pelkällä lauteella, kyllä siitä omasta takamuksestakin niitä pöpöjä tulee :)
Ööh, mä en käytä laudeliinaa muualla kuin uimahallin saunassa. Olen kai ällö. En ole kerrostalon saunassakaan käyttänyt omalla vuorollamme. Käyn suihkussa ennen saunaan menemistä, lauteet huuhdellaan ennen ja jälkeen saunomisen ja jotenkin kuvittelisin, ettei ne bakteerit niissä olosuhteissa muutenkaan kauan elä.
vieraille kylläkin tungetaan sellaiset käteen, jos meillä saunovat.
Bakteereita en pelkää mut ajattelen et vähemmällä lauteiden pesemisellä pääsee kun käyttää laudeliinoja.
otan sellaisen kun makoilen lauteilla.
Ööh, mä en käytä laudeliinaa muualla kuin uimahallin saunassa. Olen kai ällö. En ole kerrostalon saunassakaan käyttänyt omalla vuorollamme. Käyn suihkussa ennen saunaan menemistä, lauteet huuhdellaan ennen ja jälkeen saunomisen ja jotenkin kuvittelisin, ettei ne bakteerit niissä olosuhteissa muutenkaan kauan elä.
Mutta av opetti minulle tässäkin asiassa uutta. Huhhuh...en taida ikinä enää saunoa kuin kotona.
Mutta tiedän olevan perheitä joissa sellaisista ei ole koskaan kuultu.
vain suojaavat pyllyä mahdollisesti liian kuumalta lauteelta, eivät todellakaan lauteita pyllyssä olevilta basilleilta?
Jos on vieraita saunomassa, silloin käytetään ja ennen kaikkea vieraalle tarjotaan peflettiä. Mielelläni myös pesen lauteet sen jälkeen kun on ollut vieraita saunomassa.
Yhtä hyvin sitä omasta pyllystä voi tulla bakteereja ja muuta likaa lauteisiin kuin vieraidenkin.
Sitäpaitsi kuumat, puiset lauteet epämiellyttävät pyllyn alla ilman laudeliinaa.
Itse käytän kuukautisten aikana vielä sellaista kertakäyttöistä, alta muovitettua peflettiä, joita uimahalleissakin on. Sellaiset annan myös saunavieraille.