Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauppojen pidemmät aukioloajat - hyvä vai huono sinusta?

Vierailija
04.01.2010 |

Minusta ainaskin tosi hyvä asia!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse myyjä ja toivon, ettei sunnuntai-aukioloa laajennettaisiin meidän kauppaan. Ei nytkään anneta vaihtoehtoa ilta- tai lauantaityölle, joten olis outoa, jos yhtäkkiä pomo kysyis, että haluaisitko olla sunnuntainakin töissä. Olis vaan pakko. Sunnuntai on nykyään ainoa päivä, joka saadaan viettää perheen kesken, sitten sekin riistettäisiin. Nytkin lauantai-vapaita on vain kerran kuussa.

En ole ruokakaupassa töissä, mutta kaupassa kuitenkin. Ja jos joku sanoo, että se on ammatinvalintakysymys, niin paskan marjat. En ole vaan saanu muuta työtä, siksi olen kaupassa paskoilla työajoilla. Työtönkään en halua olla, joten eipä ole vaihtoehtoja.

Vierailija
22/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimme huoletta nukkua lauantaina pitkään ja sitten lorvailla vaan. Shoppailut hoidamme jatkossa sunnuntaisin muun paitsi ruuan osalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ihmiset sen enempää ostavat kuin aiemminkaan, vaikka kaupat ovatkin vapaammin auki. Ilta- ja viikonloppuaukiolot kasvattavat kauppiaan kustannuksia, eli ihan varmasti tuotteiden hinnat tulevat nousemaan.

Vierailija
24/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan pitää siis kysyä kaikilta erikseen suostumus.

Olen itse myyjä ja toivon, ettei sunnuntai-aukioloa laajennettaisiin meidän kauppaan. Ei nytkään anneta vaihtoehtoa ilta- tai lauantaityölle, joten olis outoa, jos yhtäkkiä pomo kysyis, että haluaisitko olla sunnuntainakin töissä. Olis vaan pakko.

Vierailija
25/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kauppias itse tietää, milloin kauppa kannattaa pitää auki, ja yhä useampi esim. opiskelija saa kipeästi kaipaamaansa työtä.

Vierailija
26/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajan pitää siis kysyä kaikilta erikseen suostumus.

Olen itse myyjä ja toivon, ettei sunnuntai-aukioloa laajennettaisiin meidän kauppaan. Ei nytkään anneta vaihtoehtoa ilta- tai lauantaityölle, joten olis outoa, jos yhtäkkiä pomo kysyis, että haluaisitko olla sunnuntainakin töissä. Olis vaan pakko.

Varmaan tulis potkut sitten. Meidän ala on vielä sellanen (optinen ala) ettei kovin helposti löytyis ammattitaitoista väkeä tekemään sunnuntaita. Joten jos ei suostuis ite tuleen, niin varmaan pomo vittuilis niin kauan, että olis pakko lähteä etsimään uutta työtä.

Vierailija
27/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan taatusti sunnuntaihommiin löytyy tekijöitä, sellaisia, jotka haluavat eikä heitä tarvitse pakottaa.

Nykyään on ihmiset niin kiireisiä ja tekemistä paljon, joten tottakai kauppojen on mukauduttava tähän. Ennen riitti se, että kauppa oli arkena klo 17 ja lauantaina klo 13 asti auki, mutta eipä silloin työpäivän päätteeksi "mitään tehtykään".

Eikös se ole sitäpaitsi hyvä asia, että nyt ei tarvitse enää käyttää päiväkotiaikaa kaupassakäyntiin? Ehtii myöhemminkin, kun kaupat auki yötä myöten!

Vierailija
28/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tulis potkut sitten. Meidän ala on vielä sellanen (optinen ala) ettei kovin helposti löytyis ammattitaitoista väkeä tekemään sunnuntaita. Joten jos ei suostuis ite tuleen, niin varmaan pomo vittuilis niin kauan, että olis pakko lähteä etsimään uutta työtä.

Vierailija
29/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pelastettua vesiputket jäätymiseltä.

Muutekin on kiva, kun voi kauppaan mennä silloin kun haluaa/tarvii.

Vierailija
30/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijakkaa.. no taatusti asia on ihan ok kun asiakkailta kysytään...

Vierailija
31/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kaupassa tuo aukiolojen lisääminen ei ainakaan tuo lisää työpaikkoja vaan jatketaan samalla henkilöstömäärällä ja vuorot suoritetaan lähinnä yksin eli 8h päiväss olet yksin vuoronvaihdon aikana kauoassa on 15min 2 työntekijää ja lauantai + sunnuntait tehdään kahden työntekijän turvin ja päällekäisyys sama 15min. tosi kurjaa ja turvatonta olla iltasella yksinään kun näitä kaikenmaailman sekopäitä liikkuu ihan joka paikassa paikkakunnasta riippumatta

Vierailija
32/32 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka teistä perheellisistä olisi valmis olemaan kaupalla töissä klo 23 asti saatikka läpi yön jotta muutama yö kukkuja saa maitopurkkinsa haettua klo 03.40 sillä kaljan myynti loppuu tuolloinkin klo 21????