Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

todisteet SI-rokotteen tehosta pöytään: onko todistetusti auttanut tai lieventänyt tautia?

Vierailija
04.01.2010 |

Onko jonkun perheessä tai lähipiirissä ollut sikainfluenssaa joka melko varmasti olisi saanut sinutkin kouriinsa ilman rokotustasi, tai lieventänyt oireita?

Kertomuksia kaivataan!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämän asian tiimoilta ole jo riittävästi vatkattu mutu-kokemuksia? Ne ovat lähes poikkeuksetta tasoa "Minä tiedän miten asiat ovat ku naapurin Pirkon siskollekin kerran kävi näin".

Asiaa kannattaisi enemmänkin tarkastella sen valossa, millaisia taudinkuvia on todellisuudessa ollut rokotetuilla vs. rokottamattomilla, tai verrata Suomen tilannetta sellaisiin maihin, joissa epidemia oli ennen kun rokotteet ehdittiin saada. Tämän tyyppistä tietoa on kerättykin ainakin raskaana olevien osalta. Mutta paras lähde siihen EI kyllä ole aihe vapaa. :)

Vierailija
2/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni oli koskenut sikainfuenssaiseen ovenkahvaan koulussa, mutta ei tullut tauti meille ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväperheen äiti sai rokotteen eikä sairastunut. Isä ja lapset sairastuivat aika rajusti.

Esim. minä sain rokotteen myös, mutta tauti ei tullut muuhunkaan perheeseen (rokottamattomiin).

Vierailija
4/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tauti kiersi kaikki muut (3 muuta lasta + vanhemmat)

Vierailija
5/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(raskaana) ja isä ja 2 lasta oli kipeinä. Isä oli viikon tosi kipeä, ja sen jälkeen 3 viikkoa puolikuntoinen :P Ja ihan perusterve, vajaa 40-v. tyyppi.

tauti kiersi kaikki muut (3 muuta lasta + vanhemmat)

Vierailija
6/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rokotusten tultua voimaan tauti tyssäsi kuin seinään nimenomaan rokotetun väestön keskuudessa. Muuten se kiertää vielä, niillä, jotka eivät ole piikkiä saaneet.

Vierailija
7/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meidän molempien luokalla oli useita sairastapauksia. Kumpikaan meistä eikä minun ydinperheessäni kukaan sairastunut. Voihan se olla tietysti tuuriakin, mistä sen tietää.

Vierailija
8/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä ketään jolla sikainfluenssa olisi ollut. Osa luokkatovereista rokotettu kouluissa. Ystäviä sairaanhoitajana, eivätkä hekään ottaneet rokotuksia.

Vierailija
9/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todistukseksi asiasta mutta meidän perheessä kaikki sairastivat sikainfluenssan PAITSI riskiryhmäläisenä jo aiemmin rokotettu kuopus.

Minulle riitti vakuudeksi rokotteen toimivuudesta.

Vierailija
10/10 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jollakin on laittaa linkkiä lukuihin, niin pistäkää. Itse en niitä tarkasti muista enkä ehdi nyt etsiä.

Mutta suunnilleen sitä luokkaa ne olivat, että ennen rokotuksia Australiassa ja Uudessa Seelannissa kaikista si:n takia tehohoitoon joutuneista 10% oli raskaana olevia.

Suomessa taas kukaan raskaana oleva ei joutunut tehohoitoon. Sairaalassa muuten hoidetuistakin heitä oli vain 2 %.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi