Raskaana ja huuliherpes leviää ympäri pärstäkerrointa :(
Ennen raskautta minulle tuli huuliherpes aina vain yhteen paikkaan, useimmiten ylähuuleen tai nenään.
Nyt raskaana ollessa herpes leviää jo toista kertaa miten haluaa. Nyt sitä on nenässä, leuassa, suupielissä ja alahuulessa. Viimeksi oli ylä- ja alahuulissa yhteensä 6-7 rokahtumaa, osittain suun sisäpuolella.
Inhottavaa. Lääkäri kyllä antoi luvan käyttää "pahassa tapauksessa" Zoviraxia, mutta onko tämä nyt riittävän paha tapaus? Esteettinen haitta lähinnä.
Kommentit (9)
ja kysy josko tarvitsisit suun kautta otettavat lääkkeet.
Mun ystävällä oli ERITTÄIN raju herpesinfektio kasvoissa raskausaikana, onneksi ei ihan alussa, koska vauva ei kuulemma olisi kestänyt matkassa siinä tapauksessa. Hän joutui jopa sairaalaan pahimmassa vaiheessa kun kipu oli niin kamala ja tilanne muutenkin huono.
Esim. huulissa tai suupielissä ne eivät auta mitään, vaan putoavat pois saman tien.
Puhuin jo tästä viimeksi nla-lääkärissä ja hän tosiaan sanoi, että Zoviraxia voi ottaa "pahassa tapauksessa".
Suun kauttaa ei herpestä tietääkseni lääkitä kuin todella rajuissa tapauksissa, eikä tämä nyt sellainen ole. Ikävän näköinen vain.
ap
painella paperilla huulen kuivaksi ja sitten pistää tarra? mulla auttoi. ohjeissa luki että voi syödä ja juoda, mutta silloin alkoi irtoon. mutta esim. yöllä kätevä koska rasvat lähtee tyynyihin.
Osta blistexiä, sellaista juoksevampaa tuubissa. Mulla se toimii hyvin jostain syystä. Ei se puikkomainen huulirasva vaan se tuubi.
lääkäriltä. Oli joku aciclovir tms ja uihan vahvinta koska synnytys oli lähellä ja naamaan se huuliherpes levis myös eikä pysynyt vain huulissa.
on viel eri prosenttista 1 ja 5, 1 oli aika heikko.
Ennen raskautta minulle tuli huuliherpes aina vain yhteen paikkaan, useimmiten ylähuuleen tai nenään. Nyt raskaana ollessa herpes leviää jo toista kertaa miten haluaa. Nyt sitä on nenässä, leuassa, suupielissä ja alahuulessa. Viimeksi oli ylä- ja alahuulissa yhteensä 6-7 rokahtumaa, osittain suun sisäpuolella. Inhottavaa. Lääkäri kyllä antoi luvan käyttää "pahassa tapauksessa" Zoviraxia, mutta onko tämä nyt riittävän paha tapaus? Esteettinen haitta lähinnä.
Kannattaa varmistaa lääkärillä, että infektio ei ole levinnyt myös silmään, jos on ympäri kasvoja ja erityisesti nenänpielessä.Itse käytin muistaakseni Healip nimistä tuotetta huuliherpekseen raskausaikana, mutta apteekista kannattaa varmistaa vielä sopivuus.Itsellä helpottaa huulessa olevan rakkulan paranemista oikein paksu huulikiilto.Siis ihan väritön tahmea kimallus.
Nenässä oleva herpes ei ole minulle mitään uutta, yleensä se iskeekin nenään (useammin kuin huuleen). Mutta kiitos kaikille vinkeistä, käyn apteekissa.
ap
apteekista saa.