säilykehedelmiä vauvalle
miksi ei vauvalle saa antaa säilykehedelmiä? tein tuossa yks päivä banaanista, omenasta ja säilykepersikoista sosetta 8kk vauvalleni ja olen jo hiukan syöttänytkin sitä kunnes tämä tyhmä äiti tajusi että ei varmaankaan saa antaa? syönpä loput itse.
(aloitin jo toisen keskustelu aiheesta mutta otsikko jäi)
Kommentit (8)
Ja joskus niihin liukenee hiukan metalleja siitä tölkistä.
Mutta totta mooses saat satunnaisesti antaa vauvalle tuollaista seosta, jossa on hiukan säilykepersikkaa osana! Mahtoi maistua vauvasta mainiolta...
Jos siis käytät satunnaisesti säilykkeitä, varmista että tölkit ovat ehjiä, ilman lommoja. Ja tietenkin etteivät ne ole pullistuneita...
tuli jo heti parempi mieli mutta loput kuitenkin syön itse. en käyttänyt sitä sokeriliemi litkua vaan nesteenä persikoissa rypälemehutiivistettä. heitin ne kattilaan veden sekaan kiehumaan sekä lisäksi omena ja banaani.kiitos vastauksista!
ap
tuli jo heti parempi mieli mutta loput kuitenkin syön itse. en käyttänyt sitä sokeriliemi litkua vaan nesteenä persikoissa rypälemehutiivistettä. heitin ne kattilaan veden sekaan kiehumaan sekä lisäksi omena ja banaani.kiitos vastauksista! ap
Miksi ihmeessä KEITIT ne hedelmät?
Siinähän tuhosit sitten kaikki vitamiinit.
Jatkossa panet ne pieneksi veitsellä ja soseutat tuoreina. Notkeuta vedellä tai tuoremehulla.
-3-
sekin tuli mieleen vasta kun olin keittänyt hetken. kaikkea hölmöä sitä tekeekään vaikka ihan varmasti tietää tuonkin asian.(teen kiisselit niin että vasta kuppiin marjat ja päälle vesikiisseli).
ap
sekin tuli mieleen vasta kun olin keittänyt hetken. kaikkea hölmöä sitä tekeekään vaikka ihan varmasti tietää tuonkin asian.(teen kiisselit niin että vasta kuppiin marjat ja päälle vesikiisseli). ap
Jep, niin sitä tietysti toimii. Mutta jatkossa ei kandee keittää...
vauva soi sosetta siis yhteensä vähän yli pienen piltti purkillisen verran. tiedän siitä kun laitoin soseet pestyihin pilttipurkkeihin.
Muttei kannata tavaksi ottaa. Harvemmin säilykehedelmissäkään on metallijäämiä, jollei tölkki ole kolhiintunut tai yli-ikäinen.
Mutta niissä on tosiaan paljon sokeria, eikä se sokeri ole pelkästään liemessä, vaan sama määrä sokeria imeytyy myös hedelmään. Ei ole tarkoituksenmukaista totuttaa vauva sokerisiin hedelmiin, kun persikoissa on sellaisenaankin mukavasti makeutta, luonnollisessa muodossa.
Eikä hedelmiä pidä tosiaan keittää. Vihanneksiakin vain höyrytetään sen verran, että pehmenevät.
Siksi että säilyketölkistä on voinut liueta tinaa ja muita metalleja noihin hedelmiin. Mut ei noin pieni määrä säilykehedelmiä haittaa, kun pariin kertaan jää.