Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositelkaa ehkäisyä.

Vierailija
04.01.2010 |

Kuparikierukka pitäisi ottaa tässä kuussa pois. Toisaalta en haluaisi hormoniehkäisyä mutta en enään kuparikierukkaakaan. Kondomi nyt ei tule kyseeseen. Keltarauhashormonia voisin ehkä harkita. Onko kokemusta miten vaikuttaa mielialaan, halauihin, painoon jne.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut mitään vaivoja. Eikö se aiheuta joillakin kystiä ja keltarauhashormonista voi tulla vaikka aknea. Minkä hintainen hormonikierukka on?

t. ap

Vierailija
2/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittelen minäkin. Mulla jo toinen menossa. Ei ole vaikuttanut haluihin/painoon. Jonkin verran finnejä tullut mutta ei mitenkään pahasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyrengasta, joka oli kyllä hyvä. Se on matalahormoninen, joten ainakaan mulla sivuvaikutuksia ei ollut. En lihonut, enkä saanut mitään raivareita tms. Ainoa juttu oli, että mulla oli kuukautisten yhteydessä usein ihan hirveitä päänsärkyjä (erityisen karseita olivat, jos olin ottanut alkoholia), mutta toisaalta muita kuukautiskipuja ei sitten ollut (nyt ilman ehkäisyä on kyllä tuskaa!). Tuo päänsärkykin lähti, jos vaan otin tarpeeksi särkkäriä. Toinen ikävä juttu oli runsaampi valkovuoto.

Renkaan kanssa joutuu harjoitella hetken, ennen kuin sen saa paikalleen niin, että on huomaamaton. Tai näin ainakin mun kohdalla, mulla on aika lyhyt emätin.

Vierailija
4/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lämpimästi. Vain keltarauhashormoni eli ei systeemisiä sivuvaikutuksia, ei vuotoja, ei mitään. Kestää 5-8 v, maksaa itsensä moneen kertaan takaisin. Hintaa en nyt muista.

Vierailija
5/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyrengasta, joka oli kyllä hyvä. Se on matalahormoninen, joten ainakaan mulla sivuvaikutuksia ei ollut. En lihonut, enkä saanut mitään raivareita tms. Ainoa juttu oli, että mulla oli kuukautisten yhteydessä usein ihan hirveitä päänsärkyjä (erityisen karseita olivat, jos olin ottanut alkoholia), mutta toisaalta muita kuukautiskipuja ei sitten ollut (nyt ilman ehkäisyä on kyllä tuskaa!). Tuo päänsärkykin lähti, jos vaan otin tarpeeksi särkkäriä. Toinen ikävä juttu oli runsaampi valkovuoto.

Renkaan kanssa joutuu harjoitella hetken, ennen kuin sen saa paikalleen niin, että on huomaamaton. Tai näin ainakin mun kohdalla, mulla on aika lyhyt emätin.

Rengaan huono puoli on niiden lyhyt säilyvyys,

Vierailija
6/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naama täynnä näppyjä, parta kasvaa, seksihalut zero ja mieliala tekee siksakkia. Jollekin voi sopia, minä en kuulu niihin. Ollut nyt 6kk, annan olla loppuun asti. Ja sitten iltatähti tulee, toivottavasti. Niin ja jatkuva vuoto päällä. Ehkäisee tosi hyvin, kun ei harrasta seksiäkään ; )

Vierailija
7/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli meillä 8 v käytössä paitsi nyt kun yritämme lasta.

Vierailija
8/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
9/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ole mitään huonoa sanottavaa siitä. Pakoileen laittokin sujus heti ihan hyvin.Ainut oli että pelkäsin että pysyykö paikoillaan mut ei ole kertaakaan pois lähtenyt. Seksiäkin voi harrastaa ihan normaalisti. Siinä on kyllä sekin hyvä että jos esim seksin aikana tuntuu niin voi ottaa renkaan siksi aikaa pois. saa olla 3 tuntia vuorokaudessa poissa paikoiltaan.

Vierailija
10/18 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa kolme viikkoa olla paikallaan ja sitten ottaa pois jos muistaa.

Vierailija
11/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö renkaassakin ole keltarauhashormonia? Miten rengas laitetaan paikoilleen ja mistä tietää että se on oikein. Onko siinä joku asetin kuten esim tamppoonissa vai kuinka se oikein laitetaan. Onko teillä ollut joskus esim e-pillerit että voi verrata vain keltarauhashormonia sisältävää ehkäisyä? Ja onko vaikuttanut haluihin, painoon, ihoon?

t. ap joka yrittänyt viikonlopun miettiä mihin päätyisi

Vierailija
12/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runttaan vain sen sisälle, kaksinkerrroin ensiksi taittaen. Ainakin minulla solahtaa ihan hyvin sisään. Miinuksena lisääntynyt valkovuoto.

Vierailija
13/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut hyvä. Alussa tiputteluvuotoa, mutta meni ohi n. 6 kk kuluttua. Tosin imetys samaan aikaan saattoi vaikuttaa.

Ei ole vaikuttanut painoon, ihoon, mielialaan tms. Sisältää myös keltarauhashormonia, kuten esim. minipillerit. Itse kapseli on ihon alla olkavarren sisäpuolella, on huomaamaton (tuntuu, jos sormella koettaa oikeasta kohdasta). Ei tarvitse muistaa ennen kuin 3 v kuluttua!

Vierailija
14/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hormoneja, alun ikävän olon jäkeen täysin huomamaton. Minulla ei ole vaikuttanut kk-kipuihin tai vuodon määrään. Käyttöikä 5 vuotta, edullinen.

Mutta kaikille sopivaa menetelmää ei olekaan, kokeilemalla selviää mikä on sinulle paras.

Vierailija
15/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset jäi melkein kokonaan pois. Silloin harvoin kun tulevat, ovat täysin kivuttomat ja pärjää pikkuhousunsuojilla. Täysin vaivaton, ei kerta kaikkiaan mitään sivuvaikutuksia ainakaan minulla.

Vierailija
16/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kuullut monista vahinkolapsista, jotka ovat saaneet alkunsa ehkäisyrenkaan käytön aikana.

Vierailija
17/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka on ensimmäinen (olen 44) ja ekat kolmisen kk takanapäin.

Ekojen kuukausien aikana olin valmis repimään koko vehkeen itse omin sormin ulos: vuotoa oli yhtä paljon ja tiputtelua siinä välissä (mm. häämatkalla) :

Ja ne mielialavaihtelut. Voi kiesus, mikä syksy kaikista hyvistä asioista huolimatta! Itkua on riittänyt. Ja kun itku on alkanut, sei meinaa loppua ollenkaan.

Nyt kun kierukka on ollut paikoillaan noin 4 kk, oireet alkavat helpottaa. Minulla on ollut järkyt kivut ja runsaa menkat, nyt ei juuri kipuja, ja vuoto niukkaa. Itkuisuus on helpottanut. Vähän olen ehkä turvoksissa, mutta se voi johtua ihan muistakin tekijöistä...

Tän kierukan jälkeen varmaan piuhat poikki multa.

Vierailija
18/18 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle olisi vallan mainiosti sopinut kondomin käytön jatkaminen. On hyvä sen käytössä, mutta minä halusin improvisoidumpaa seksiä (esim. yhtäkkiä kylppärissä, eikä silloin juosta etsiin spärdäriä...).

Nyt kun on saanut kokea yhdyntää taas ilman kumia, ei taitaisi hänkään vaihtaa kondomeihin takaisin ( ;