Sterilisaatio sektion yhteydessä?
Onko kellekään tehty - miten meni, miten vaikutti seksielämäänne, imetykseen, kukautisiin yms.?
Odotan kolmattani joka syntyy sektiolla kuten aiemmatkin lapseni. Täytän tänä vuonna 36 v ja kolme lasta tuntuu lopulliselta lapsiluvulta sekä minusta että miehestäni. Harkitsen siis vakavissani sektion yhteydessä sterilisaatiota, mutta silti se tuntuu niin lopulliselta....
Kommentit (16)
tissit tai kohtu eivät tiedä että piuhat on poikki/tukittu.
miten vaikutti imetykseen, kukautisiin yms.?
Ikää 34v ja kolmas olisi tulossa. Mietin vain, että pitääkö tuosta kertoa kuinka varhaisessa vaiheessa. Synnytystapa-arviossa? Kuulostaisi helpolta tehdä samalla kun leikqataan. Ei tarvitse sitten uudelleen jonottaa.
joo, kun kertoo päätöksestään ennen sektiota niin se tehdään.uulisin sen olevan synnytystapa-arviossa, joku paperi kun pitä allekirjoittaa. Pöydällä maatessaan ei kuulemma voi enää vaatia sterilisaatiota, mutta voi vielä kieltää tekemästä sen jos siinä tilanteessa mielensä muuttaa.
koska elimet ovat niin turvoksissa, riskinä on että se pettää myöhemmin. Kysyppäs vielä gyneltäsi
olen ollut kolmesti suunnitellussa sektiossa.
Ennen keskimmäistä sektiota (2004) multa kysyttiin, että "haluaisitko mahdollisesti sterilisaation sektion yhteydessä?"
En halunnut, eikä sitä siis tehty.
2008 syntyi sitten suunnitellulla sektiolla nykyinen kuopuksemme, ja kysyinkin ennen sektiota, hyvissä ajoin, että "voisiko sterilisaation saada sektion yhteydessä?"
Vastaus oli tiukka "ei".."emme tee sterilisaatioita sektion yhteydessä".
No, hyvä etteivät tehneetkään ;)...sillä vauvakuume on jälleen yllättänyt.
Josko vaan vielä raskaaksi tulen, ja kun h-hetki lähestyisi, ehdottaisin taas samaa.
t: tänä vuonna 38 v täyttävä neljän lapsen äiti
sterilisaatiota sektion yhteydessä - asun Keski-Euroopassa!
ap
on niin huonot, että kuvittelee sen vaikuttavan imetykseen ja kuukautiskiertoon, kannattaa todella harkita vielä monta kertaa sitä.
Mää en ymmärrä, miten nykyään vielä voi olla niin talikka-aivoja, että kuvittelevat munajohtimien sulkemisen vaikuttavan kuukautisiin yms.
Missä te olette olleet biologian tunnit.
sillo kun on ollut oppitunti "jos naisen munanjohtimet suljetaan se ei vaikuta kuukautisiin"
Eikö nuo ajatukset mietitytä itse kutakin jos sisuskaluja roplataan?
mulle tehtiin sterillisaatio sektion yhteydessä, vuosi sitten nyt kk myöhässä yli viikon! Tähän asti toiminut siis loistavasti...
sektion jälkeen. Ajatuksena, että kun ikää jo on, niin ei iske mikään vauvahullutus 40v jälkeen ;-D No, ehkäisyä ei tarvitse miettiä, mikä on ISO +. Päätökseen vaikutti myös, että en halua hormnaalista ehkäisyä...
T. Tyytyväinen
Vuosi sitten sektion yhteydessä sterilisaatio.
Pyysin itse sitä koska olimme mieheni kanssa päätyneet kahteen lapseen ja ikää rupeaa olemaan molemmilla kohta 40. Sektioon jouduin koska kaveri oli väärin päin mahassani ja samalla pyysin siinä yhteydessä lääkäriltä lähetteen. Ei tuottanut meillä mitään ongelmaa koska meillä on myös ikää. Allekirjoitinlapun jonkalääkäri laittoi menemään leikkaus päivänä leikkuriin.
Sektion yhteydessä pistettiin piuhat kiinni ja elämä jatkuu ihan normaalisti.
Itse asiassa meillä on tässä nyt käynyt vielä niin että minun seksi haluni ovat muuttuneet vain hyvään suuntaan ;))))
Minulle kun tehtiin sektion yhteydessä sterilisaatio niin lääkäri sanoi ettei se ole niin luotettava ehkäisy keino. Mutta minulla kun ei ollut vielä alkanut synnytys edes käynistymään niin muna sarjani eivät olleet niin turvoksissa kuin olisi voineet olla. On tietty juuri tämä riski kun paikat turvoksissa. Jos haluaa sterilisaation niin varmasti turvallista tehdä sitten kun imetys on loppunut. Kannattaa jutella lääkärien kanssa
odottelen kovasti kk alkua, jos ei vielä viikollakaan kuulu niin ei auta kuin apteekki reissu!
Onko kellekään tehty - miten meni, miten vaikutti seksielämäänne, imetykseen, kukautisiin yms.? Odotan kolmattani joka syntyy sektiolla kuten aiemmatkin lapseni. Täytän tänä vuonna 36 v ja kolme lasta tuntuu lopulliselta lapsiluvulta sekä minusta että miehestäni. Harkitsen siis vakavissani sektion yhteydessä sterilisaatiota, mutta silti se tuntuu niin lopulliselta....[/
Mulle tehtiin sterilisaatio kolmannen sektion yhteydessä 11/09 ja mulla on vaikuttanut kk-kiertoon... Menkkakivut jotka oli ennen tosi kovat, on hävinny kokonaan, ennen menkat kesti 5-7pvä joista ekat kaks päivää vuoti reilusti, nyt ne kestää tasan sen 7pvää ja vuotaa n.5pvää TOSI paljon. Ja menkkojen välissä tulee välillä punervaa valkovuotoo mutta ei oo mitään tulehduksia tms.. Että näin meillä. Ja nyt on tosiaan sitten viikon myöhässä menkat, että arkipäivää odotellessa ja apteekkiin lähtö ellei huomenna ala..
Ei vaikuttanut imetyksiin tai kuukautisiin.
kuulemma jotnkin turvoksissa synnytyksen tai sektion jälkeen. En muista kunnolla...