Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidempään tuhdanneiden *TAMMIKUU***

03.01.2010 |

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP: Sullahan pitkää kiertoa vetää!? ootko ajatellu testata vai odotatko kärsivällisesti tätiä? ootko muuten käynyt gynellä kysymäs, miksi sulla kierto noin heittelee? Aattelin, että vaikka te ette oo tutkimuksiin lähdössä, niin tuon kierron selvittäminenhän ei varsinaisti oo tutkimuksiin lähtemistä..

Habiba: aikaa törkeää "palvelua" olette saanut osaksenne! Aikaa julmaa epäillä suhteen kestoa vain tuolla perusteella...:( Ihan samanlailla ne suhteet päättyy, vaikka olis kuinka supisuomalaisia..

Kuinka paljon sulla kierto heittelee?

Nelli: Pidetään peukkuja, ettei papasta tulis mitään ihmeempiä! Varmasti rankkaa toikin, että joutuu niistä muutoksista huolehtimaan..

Omaa napaa sen verran, että mun päätös pysyä masentumatta sai taas tänään kolauksen.. Mähän valmistun tänä vuonna ja jo silloin kun opintoja aloitettiin opettajat "varoitteli", että osa valmistuu aina masu pystyssä.. no tänään oli ekat tunnit tälle vuodelle ja jo muutama oli masusta kasvanut... Kateus iski taas, että miksen sitten mä?!?!? Mutta kova on yritys pitää toivoa yllä..:)

Terkuin Sofi

Vierailija
42/60 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: en ole selvittänyt kiertoa, kun mulla on ollut aina epäsäännölliset menkat.. Ja aion vielä kärsivällisesti odottaa..

kihis

Muoks. nyt to aamulla tein testin ja negaa näytti.. joten menkkoja odotellessa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
24.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Eipä mulla juuri mitään asiaa teille ole :)

Habiba on kyllä saanut suoraan sanottuna törkeää palvelua!

Ja harmi että kihikselle tuli nega testiin :( Niin hyvin oli jo pitkäksi venähtänyt ilman tätiä...

Mites 2poj@näiti? Oliko sulla se tähystys nyt kuluneella viikolla vai ens viikolla? Tuollahan se lukis mutta en hoksannu kattoa ennen ko otin tämän vastaa ikkunan esille :) Jos se on ens viikolla niin tsemppiä matkaan!!

Mitähän muuta mun piti pikaisesti kommentoida... Sofille jotain muistaakseni, mut en kyllä sitte sen enempää muista että mitä :D

Tämä lähtee nyt ystäväperheen ja oman perheen kanssa pulkkamäkeen! Se vasta onkin kivaa touhua :) Ystäväperhe saa ihan kohta vauvelin.. Heille en jotenkin osaa olla edes kateellinen! Ovat jo kolmannen onnensa ansainneet (heillä 2 tyttöä ennestään)!

Nelli kp jotaki alkupuolella/28

Vierailija
44/60 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä Nelli! :) Tähystys on tällä viikolla torstaina. Jos nyt siihen pääsen kun tuli flunssa... Hemmetti!! :( Kyllä nyt potuttaa jos siihen ei flunssan takia voi mennä. Mutta onneksi ei sentään ole kuumetta. Täytyy katsoa mikä on olo keskiviikkona. Ja soittaa sitten Kättärille ja kysyä mitä tehdä jos ei olo helpotu. Mutta kyllä ottaisi pattiin jos taas joutuu odottamaan.. :/ Täytyy nyt katsoa.

Ei tällä kertaa muuta. Tulen sitten kertomaan miten kävi.

Vierailija
45/60 |
25.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaltakin tsemppia Kahdenp@janaidille! Toivottavasti flunssa helpottaa keskiviikoksi!

Itse varasin nyt sitten ajan sinne laakarille. Torstaina ollaan menossa miehen kanssa yhdessa. Katsotaan mihin siita sitten.. Tulen sitten raportoimaan!

Muuten ei ihmeita. Paitsi etta ovisaika meneillaan. Luulen, etta eilen oli ovis, kun oli kivut kovimmillaan ja tanaan jo parempi.

Mukavaa viikkoa kaikille! :)

Tinttis

Vierailija
46/60 |
26.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen odotellaan niitä menkkoja..

Testin ajattelin tehdä tässä joku päivä..

No yritetään nauttia elämästä ja talvesta ja koiran kanssa touhuamisesta..

KP

Vierailija
47/60 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla teitä moikkaamaan pitkästä aikaa! Ei ole tainnut uusia plussia ilmaantua Rizzan jälkeen, ikävää. Käyn aina lukemassa teidän kuulumisianne, en ole oikein mihinkään porukkaan odotuspuolella liittyä.

KP:llä aika jännät paikat, kamalan pitkäksi kierto venähtänyt, joten peukutetaan, että se plussa sinulle pärähtää.

2pojanäidlle tsemppiä tähystykseen, toivottavasti flunssasta huolimatta tekevät sen, kun olet niin sitä odottanut.

Monet miettivät inssiin ryhtymistä, minä kyllä suosittelen siihen ryhtymistä, sitten jos tärpää, niin ei sitä enää mieti,millä keinoin raskaus on alkanut.

Tsemppiä kaikille! Ja jaksamisia yritykseen!

t.Asteri Rv 15+1

Vierailija
48/60 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau! KP:lla jannat paikat! Kylla se voi siita viela plussaksi muuttua, vaikka sulla se nega tulikin jo aiemmin. Jos vaikka ovis on ollu myohassa. Tsempitykset!

Itse taalla sellaista mietin, etta on se janna miten tassa yrityksen aikana on kasvanut ja mieli muuttunut.. Joskus kauan sitten ma halusin ihan epatoivosesti tyttovauvaa ja olin huolissani, etta jos tulee poika, niin pystynko siihen sopeutumaan ollenkaan. NOH, nyt sitten vuoden tuhtaamisen jalkeen ei kylla vahempaa vois olla valia silla, tuleeko tytto vai poika tai vaikka kaksoset (mika aiemmin oli mulle ihan kauhu... ;) ), kunhan vaan tulis se VAUVA!!

Etta semmosia tanaan.. Kohta lahdossa kaverille, jolla on kaksi ihanaista taaperoa.. Ja huomenna sitten sinne laakarille! :O

MUOKS Taisi muuten sittenkin olla eilen se meikalaisen ovis! Oli nimittain semmoset kivut tuolla oikealla puolella, etta aattelin jo valilla, etta niinkohan on umppari! Onkohan tuokaan ihan normaalia...?? Tanaan ei kipuja.

Tinttis

Vierailija
49/60 |
27.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis soitin tänä aamuna Kättärille suoraan osastolle, että voiko flunssaisena tulla tähysytykseen. Hoitaja ei sitä suoraan kieltänytkään, vaan käski päättää itse ja että voin mennä huomen aamulla (klo 7!!) sinne näytille ja lääkäri tekee sitten päätöksen tähystetäänkö vai ei. Joten tällaiseksi se sitten meni. Ärsyttää tällainen epätietoisuus. :/ Mutta ajattelin kyllä, että onko sitten kiva tähystyksen jälkeen kun on flunssa ja sitten lisäksi vielä ne tähystyksen jälkeiset kivut...:( Joten täytyy katsoa. Mutta joka tapauksessa olen menossa Kättärille huomenna lääkärin arviointiin voidaanko tähystystä tehdä.

Ilmoittelen sitten miten kävi. Jos minusta ei kuulu muutamaan päivää, pääsin tähystykseen.

Vierailija
50/60 |
29.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin jo aamulla pitkät pätkät, mutta kone tilttasi tai nämä sivut ei toimineet.

Pääsin siis eilen tähystykseen (vaikka hoitaja arvioi että minulla olisi ollut poskiontelontulehdus, vähän ärsyttävä muutenkin oli tuo hoitaja). Tunnin odottelin, että mitä lääkäri sanoo ja klo 8 hoitaja tuli kertomaan, että tähystys tehdään. Klo 9 sitten jo pääsin saliin (ensimmäisenä jopa).

Yritän kirjoittaa nyt vaan tiivistettynä jos nämä sivut taas tökkii.

Tähystyksessä löytyi siis muutamia endometrioosipesäkkeitä, oikea ovario oli liimautunut kohtuun kiinni (se irroitettiin), ovarion pinnassa oli pieni endometriooma joka puhkesi (katson täsä sairaalan paperista). Vasemmallakin oli endopesäkkeitä ja ne poltettiin pois ja endometrioomakapseli. Vasen ovario oli normaalin näköinen ja putket olivat auki (jes!!). Suolistossa ei ollut endoa. Lääkärin mukaan nämä endometrioomapesäkket mitkä löytyivät eivät olisi olleet este raskautumiselle, mutta ei vaan jostain syystä ole tärpännyt. Liikaa stressiä kenties? Tai sitten endon aiheuttamat kivut jotka kiristivät pinnaa ja tekivät olon tukalaksi? Toivotaan, että tämän jälkeen tärppäisi. Mutta tosiaan en kovin kauan enää aio yrittää. Hoitaja sanoi, että jos yritettäisiin kesään asti. Eli onko se se 6kk minkä aikana pitäisi tärpätä torvien huuhtelun jälkeen?

Eilen siis passittivat jo kotiin. Ja nyt olo jo parempi (eilen oli kyllä aika kamala olo ja huippasi), mutta alavatsa on arka ja haavat myös. Ei ole hartiapistosta ja leikkauskaasukin lienee jo aika hyvin poistunut. Tänään pitäisi itse poistaa nuo suojalaput haavoista... örks. Yö tuli kyllä nukuttua huonosti. Eiköhän se tästä taas lähde eteenpäin. :)

Kiitos tsempeistänne!! :)

Vierailija
51/60 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP 2/28-40 YK 27

ELI MENKAT ALKOI ILMEISESTI.

En jaksa kommentoida mitenkään.. Kyllä mä arvasin, ettei ole tärpännyt..

Täytyy ottaa vähän aikaa ihan rennosti ja koittaa saada tämä meidän koti kuntoon ja pidettyä tuparit ym.

KP

Vierailija
52/60 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP: Höh.. Mitäpä siihen vois muuta kommentoida..:( Onneksi sulla on tekemistä tiedossa, saa ajatuksia muualle! Mikäs sen hauskempaa, kuin laittaa kotia kuntoon ja ystävien kanssa sitä juhlistaa!:)

2pojanäiti: jes, tuo aukiolouutinen oli hyviä uutisia! Ymmärsinkö oikein, että endo ei kuitenkaan ollut paha? Eikös sekin sitten oo hyviä uutisia?

Inkeri: Ihana,että olet jo noinkin pitkällä!:) Kiva, että kannustat inssiin, meillä kuitenkin mies ei ole vielä päässyt siitä yli, että kuitenkin miettisi sitä tekotapaa.. Kyllä tämä tästä, mies vaan on hitaammin lämpeävä ajatukselle..

Inkeristä tuli mieleen, että mitähän Rizzalle kuuluu? Kuinkahan odotus sujuu?

Mitähäm muuta.. en jaksa avata toista ikkunaa, niin nyt tuntuu,et jotain unohtuu..

Täällä odotellaan ovista, pitäisi tulla alkuviikosta.. Tilasin pre seeediä, sellaista liukuvoidetta, jonka pitäisi edesauttaa simppojen matkaa.. Yrityksen ihan alussa sitä kokeiltiin silloin tuloksettomasti, mutta nyt kun tätä kiertoa on oppinut tulkitsemaan, niin silloin alussa se taisi olla käytössä liian aikaisilla päivillä.. Nyt aattelin, että samahan se vaikka uudestaan kokeilis..:)

Jaksamisia kaikille toivottelee,

Sofi

Vierailija
53/60 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tätä jo aavistin, kun testi näytti negaa..

Tosin onpahan sitten vielä aikaa säästää lapsentarvikkeisiin, kun ei vielä ole tuloillaankaan..

KP

Vierailija
54/60 |
30.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP, tosi harmi toi nega ja menkat. Itsellä kanssa taas uusi kierto aluillaan, vielä ei vaan ole kunnolla lähtenyt.

Sofi, tarkoitit varmaan Asteria =)

Mitä on toi liukuvoide, joka edistää simppojen matkaa?? Mistä tilasit? Otettava jokainen oljenkorsi käyttöön.

inkeri

Vierailija
55/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP: Pahoittelut menkkojen alkamisesta. :( Sinulla on kohtuuttoman monta yrityskertaa jo takana.

sofi: Minulla oli onneksi lievä endometrioosi ja endo ei ollut mennyt ovarioihin eikä suolistoon. Paitsi oikean ovarion päällä oli pieni endometriooma, joka on nyt irrotettu. Endoa oli siis oikealla ja vasemmalla; en nyt jaksa kirjoittaa noita lääketieteellisiä nimikkeitä missä sitä oli kun en itsekään tarkasti tiedä mitä ne tarkoittaa enkä viitsi nyt googlettaa niitä. Mutta osaston lääkäri tosiaan sanoi ettei tuo lievä endometrioosi olisi haitannut raskautumista. Minulle onkin emrkityy sairaskertomukseen: sekundaarinen lapsettomuus (??). Ehdottihan lääkäri IVF:ääkin jos ei tärppää, mutta sanoin, että "luomulla" ihan nyt tässä mennään. Minä en oikein lähtisi noihin hoitoihin. Niin, ja tässä lukee, että vasen ovario normaalin näköinen. Tuosta tulee mieleen, että minulla olisi vain yksi "tuuba" nyt käytössä.

Tällä hetkellä olo on aika ok, mutta viikon kestäneen flunssan takia yleiskunto ei ole hyvä ja nuha paheni perjantaina (ja kurkku on aika ajoin kipeä), sekä lämpöä on vähän yli 37 ast, mutta saattaa johtua tuosta tähystyksestäkin ja piakkojen ronkkimisesta. Eli aika väsynyt olo on. :/ Täytyy tästä mennä lääkäriin käymään jossain vaiheessa jos ei olo helpotu.

Inkeri: Minulla on muuten tuota Pre-Seed liukuvoidetta, jota en itse käytä. Voin sen vaikka lähettää sinulle kun tästä jossain vaiheessa postiin pääsen. mutta ensin minun pitää katsoa sen päiväys. :)

Kiva lumipyry täällä etelässä... Talvi jatkuu siis.

Lumista sunnuntaita! =)

Vierailija
56/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkeri, anteeksi meni nimimekit sekaisin, Asteriahan mä tarkoitin! Mulla on ylipäänsä huono nimimuisti ja samantyyliset nimet pakkaa mennä sekaisin..

Jos et saa tuota preseediä, niin googleta pre seed. Halpatestistä ainakin löytyy ja siellä on myös infoa siitä, kuinka sen pitäisi toimia.

Itselle sen pitäisi tulla maanantaina postissa, mutta saa nähdä ehtiikö käyttämään, kun jo eilen vähän vihloi niin, että saattaisi ovis iskeä pari päivää etukäteen..

Terkuin Sofi (kp on tänään kait 14)

Vierailija
57/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdenp@janaiti, hyva etta sulle saatiin se aukkari tehtya! Ja kiva kuulla, etta ei mitaan "pahempia vikoja" loytynyt. Nyt vaan tsemppia yritykseen! :)

KP, onpa harmi, etta tati loysi taas tiensa teilla.. :( Tuli vaan mieleen, etta onko teille mitaan tutkimuksia tehty? Sulla on aika pitkat nuo kierrot, ootko siihen mitaan apua hakenut??

Vai etta Pre-Seed liukuvoidetta.. Pitaiskohan sita itekin kokeilla...?

ON: Me nyt sit kaytiin siella laakarilla. Oli aika turha kaynti.. Tai siis se laakari oli vahan turha. Ei kauheasti kysellyt mitaan, eika oikein infoakaan antanut. Antoi vaan labralahetteet molemmille. No, sitten kun on naa verikokeet + siemennayte annettu, niin pitais menna takaisin hanen pakeilleen ja sitten laitetaan lahete hoitoihin. Jonotusaika on 18 viikkoa eli 4.5 kk. Ei mikaan hirmu paha.

Tosin mun pitaa nyt sit viela kysya, etta onko tuo jono siis itse hoitoihin vai tutkimuksiin...

Nyt ei muuta kun hirvea tsemppi paalle, etta tarppais ennen tuota.. ;) just luin jostain, etta olikse 90% pareista tarppaa 18kk:n aikana ja 95% pareista kahden vuoden aikana! Etta viela on aikaa..... Mutta kylla ma haluan olla jo jonossa, kun jos sitten vikaa loytyykin, eika olis millaan ollut mahdollistakaan tarpata, niin ottaispa paahan odottaa tuo 2 vuotta ja sitten vasta hoitoihin! :(

Mutta semmosta. Tiistaina sitten sinne hormonikokeisiin, kp21.

Muksaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille! :)

Tinttis

Vierailija
58/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteri: kiva kun kävit moikkaamassa! Ja tosiaan olet jo aika pitkällä :)

2poj@näiti: Kiva että pääsit siihen tähystykseen! Nyt se on sitten ohi ja toivottavasti kivut helpottavat nyt sitten sen myötä! Ja kiva kuulla että tuubat oli auki!

Kihikselle pahoittelut että se täti sieltä tuli jälleen kerran :(

Sofi: toivottavasti siitä uudesta liukkarista olisi jotain hyötyä! Itse en ole aikaisemmin tuollaisesta kuullutkaan.. siis liukkarista kyllä :), mutta en tuollaisesta liukkarista :D Ja toivottavasti pääsette käyttämään sitä jo tässä kierrossa!

Tinttis: harmi ko teille osui tuollainen turhan oloinen lääkäri! Mutta onneksi se lähetteen jälkeen annettu jonottamisaika ei kuulostaisi mahottoman pahalta! Sullaki näköjään otetaan jokin labra loppukierrolta (kp21), mulla ei ole otettu ollenkaan ko vaan se alkukierron prolaktiinikoe.. Oon ite kyllä lääkärille ääneen ihmetelly että miksi multa ei oteta tuota loppukierron (eli tod.näkösesti se mistä katotaan onko ovis ollu), niin lääkärin mielestä se on ihan turha koska mulla on säännöllinen kierto ja pälä pälä pälä... hoh hoijaa sentään! Kyllä se mun mielestä pitäisi kuitenkin varan vuoksi ottaa!

ON: Meillä on miehen kanssa lääkäriaika ensi keskiviikkona.. Se tähystyksen jälkitarkastus ja sitten se papa ja inssi-suunnittelu! Tuun kertoon sitten kuulumisia viimeistään sen jälkeen!

Kohta on muuten jo tammikuukin mennyt!

Nelli

Vierailija
59/60 |
31.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi, täällähän minä ja kaikki on edelleen hyvin. :)

Huomenna alkaa rv 13+0 ja kaksoset ovat molemmat yhä matkassa. Melkein kaksi viikkoa sitten tehdyssä np-ultrassa A oli yli 5cm ja B yli 4cm, joten ovat siitä jo varmasti kasvaneet aika lailla. Vatsakin on jo niin iso, että kerroin asiasta viime viikolla töissä ja itse asiassa huomenna menen takaisin töihin 2 kk sairasloman jälkeen. Raskausaika on ollut aika vaikea, kun olin ensin melkein kaksi viikkoa sairaalassa hyperstimulaation takia ja sitten alkoikin kova pahoinvointi ja verinen vuoto, joka oli ihan kuin kuukautisissa ja sitä tuli aina lorahtamalla ihan yllättäen. Viimeksi juuri viime yönä...Mutta kaikki on silti kunnossa ja tänä aamuna kuuntelin kotidopplerilla molempien sykkeitä. :) Selkä ja vatsa on olleet tosi kovilla kohdun nopeasta kasvusta johtuen, eikä se taida tästä yhtään helpottua. Lääkäri sanoi, että rv 24 jälkeen pitää jäädä kokonaan pois töistä, sillä kaksoset syntyvät todennäköisesti aika aikaisin.

Oikein paljon tsemppiä ja onnea teille kaikille!

Tuohon listaan voisi päivittää nämä tiedot:

Rizza

- 28 ja mies 30

- yritys aloitettu 4/2006 (yk 38)

- asumme Keski-Suomessa

- km 5/2007, 3 x IUI syksy 2008 (-), 1. IVF 3/2009 (-), 1. PAS 5/2009 (+) kkm 7/2009 rv 11+2

- 2. PAS 9/2009

- 3. PAS 10/2009

- 2.IVF 11/2009, josta plussa ja kaksoset LA 9.8.2010

Olette ajatuksissani!

Rizza

Vierailija
60/60 |
01.02.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me vielä mitään olla menty mihinkään tutkimuksiin, koska meillä vaikeuttaa yritystä molempien vuorotyö ja muutenkin haluan saada vähän laihdutettua ennenkuin lääkärin puoleen käännyn..

Vein auton aamulla huoltoon ja hain sieltä samalla sijaisauton.

Mutta nyt menen jatkamaan siivoamista ja tiskaamista..

KP