Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidempään tuhdanneiden *TAMMIKUU***

03.01.2010 |

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
11.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: ihania uutisia.. Onnea!! Koskas olette suunnitelleet, siis kesä/kevät/syksy vai talvihäät??

Mäkin haluaisin päästä joskus suunnittelemaan häitä ja järjestämään.. Täytyy katsoa sitten milloin me mentäisiin naimisiin.. Vastahan me mentiin kihloihin..

Meillä on meneillään suursiivousprojekti.. Nyt ollaan siivottu makuuhuone ja eteinen sekä eteisen kaapeista 2/3.. Makkari sai uuden järjestyksen..

Sisustuskuume on purrut, eli ollaan jossain vaiheessa vaihtamassa huonekaluja uudempiin ja enemmän meidän tyylisiin..

Yritystä on ollut vähän heikosti.. Mun tarttis yrittää unohtaa se kokonaan ja uudestaan löytää halu noihin sänkypuuhiin..

KP ****KP 39/28-40 YK 26****

Vierailija
22/60 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennuli, vai sellaset kuulumiset sulla. Hyvä, että ei mitään ihmeitä löytynyt. Mua vaan kauhistuttaa tuo 1,5 vuoden jono!! Ihan hirveä jono... Onkohan kaikilla paikkakunnilla sama, vaiko hyvin sairaalakohtainen..? Mun mielestä NIIIIN epäreilua, etta sanotaan, että no ootellaanpa nyt sitten 1,5 vuotta, ennen kun päästään mihinkään alkuun edes! Kovasti voimia tuohon odotukseen ja toivotaan tosiaan, että luonto hoitaa hommat ja raskaudut siinä odotellessa! ;)

Nyytikille voimia parisuhteen korjailuun.

Ja sitten tätä omaa napaa, jota vit...aa niin per.....sti!! Tänäänhän ne menkat on sieltä taas ihan ajallaan alkamassa! Tämä mua just ihmetyttää, että kun kierto on niin säännöllinen ja siitä oviksesta menee se tasan 14 päivää menkkoihin ja nytkin (ihan vahingossa!) onnistuttiin puuhailemaan sopivaan aikaan, niin EI!!! Kun se EI vaan tapahdu...

Tässä oon kiertäny nyt kavereita ja osalla on ihanat vauvat, osalla ihanat parvuotiaat ja osa sitten raskaana... Kyllä ottaa PÄÄHÄN!!!!

Se halu siihen omaan vauvaan on niin KÄSITTÄMÄTTÖMÄN kova (niinkus tiedätte..) ja kun sitä ei vaan meille suoda!! Nyyyyh! :'(

Anteeksi taas tämä vuodatus.. Tästä kai se taas on lähdettävä ylämäkeen hormonien kanssa..

Pettynyt (taas kerran) Tinttis, kp1, yk12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrmica, toivotaan että toinen inssi tuottaisi toivotun tuloksen!

Tervetuloa habiba mukaan porukkaan! Jokos olet tehnyt sen testin minkä aioit apteekista hakea? toivottavasti sun uutena vuotena saama plussa olisi vielä tallella! Haluutko että lisätään sut listaan? Tietoja sulla tuossa itsestäsi olikin jo..

2poj@näiti: Mullekkaan ei taidettu kertoa mitään jälkivuodosta.. oli vähän yllätys kun luin siitä vähän ennen tähystystä netistä.

Toivotaan kuitenkin (mutta ei innostuta) että sun jomotukset olis sitä itteään, eikä mitään tähystyksiä ja muita tarvis ollenkaan!

nyytikki: Kyllä tuo on pitkä yritys joka teillä on takananne ja ei ihme jos siinä on saanut suhde sitten kärsiä. Onneksi olette puhuneet asioista ja yritätte korjata tilanteen! Toivottavasti kaikki menee hyvin teidän suhteen kannalta ja muutenkin!

Mulla siskolla ei suhde kestänyt "lapsettomuutta". Sisko yritti puolisonsa kanssa lasta useamman vuoden ajan ja lopulta heille tuli avioero. Eroon oli syynä se että siskon mies ei suostunut lähtemään minkään näköiseen hoitoon ja siskolleni olisi lapset olleet kaikki kaikessa.. siskolla loppui rakkaus tuollaista miestä kohtaan joka ei ollut valmis minkäänlaiseen uhraukseen perheen puolesta. Toisille on eri asiat niin tärkeitä ja toisille vähemmän.

Ennuli, Kiva kuulla että auki on :) Toivottavasti sen polyypin poisto auttaisi raskautumisessa! Tiedätkö yhtään onko kuinka pitkät jonot leikkaukseen?

Tuo jono IVF:ään kuulostaa älyttömän pitkältä!! Ei oikein hoitotakuu pelaa. Ja onpa kumma ettei tehdä inssejä. Jos sielläpäin ei ole resursseja tehdä niitä niin luulisi että ne otettais ostopalveluna muualta. Tulisi varmaan paljon halvemmaksi kuin se että laitetaan kaikki suoraan IVF jonoon. Ja olisi varmaan myös sitten kohtuullisemmat jonot tuohon IVF:ään, kun sinne ei varmaan kaikki sitten päätyisi.

Täällä meillä tehdään inssit ja sitten jos niistä ei ole apua niin ostopalveluna on sitten IVF:ät OYS:sista tai sitten väestöliitolle Ouluun saa sairaalalta maksusitoumuksen.

KP: Pääsiäisenä meidät vihitään. Minäki olen vähän siitä asti häitäni ajatustasolla suunnitellut kun menin kihloihin. Mukava kun ei tarvitse kaikessa lähteä ihan nollasta vaan tiedän jo nyt melko hyvin mitä haluan. Kihloihin olen mennyt 08 kesällä, silloin kun aloitettiin tämä yritys!

ON: Näin viime yönä unta että haalea, mutta kuitenkin selvä värillinen plussa tuli testiin! Tein sitten toisen testin ja siinä viiva olikin jo paljon selvempi! (Oon nähny muuten yläasteikäisenä enneunia, ja tässä joku aika sitte näin unen yhdestä pikkupaikkakunnan kaupasta jossa olen käynyt oikeasti vain pari kertaa... Unessa olin siellä kaupassa ja sitte ko heräsin ja avasin tietokoneen ja menin iltalehden sivuille niin eiköhän juuri tämä kyseinen kauppa ollut tulessa!) Mutta oon mä tainnu nähä unia jo aikaisemminkin tässä yrityksen aikana tähän vauvaprojektiin liittyen eikä ne ole pitäneet paikkaansa :)

Nelli kp 25/28 yk 18

Vierailija
24/60 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ehditkin kirjoittaa tuossa sen aikana kun rustasin tota mun ylipitkää viestiä...

Pahoittelut pettymyksestä! juuri tuota se on kierrosta toiseen.. Ei kyllä tosiaankaan käsitä että miksi ei onnaa vaikka kaiken pitäisi olla kohdillaan! Toisilla taas sitten **********!! (Ja tarkoitan noilla toisilla sellaisia jotka ei oikeasti ansaitsisi)

Vierailija
25/60 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Nellille onnnittelut tulevasta rouvaantumisesta!! PIdättekö oikein (isot) kirkkohäät? Siinä riittää mukavasti muuta ajateltavaa..:) Ja mikäs siinä, kyllä oksupussinkin saa kivasti koristelua, jos niikseen sattuisi..;)

Mäkin oon muuten nähnyt monta kertaa tuollaisia unia, mutta ei ainakaan mun kohdalla oo ollut enneunia..

Myrmica, harmi ettei toiveet sittenkään tuottanut tulosta! Mutta hyvä, että pääsitte uuteen yritykseen heti!! Mielenkiinnolla jäämme odottamaan tämän inssin tuloksia!!:)

Ennuli, loistouutisia, että auki on! Sulla on hyvä kipukynnys, kun mun mielestä tutkimus oli yhtä tuskaa... Kovalta vaan kuulostaa nuo jonot, voiko olla tottakaan?!? Yllättävää, että sun lääkäri piti kiertoa heittelevä, kun eroa on vaan noin 4 päivää.. Aika erilaisia on nuo lääkäreiden tavat.. Noh, toivotaan, että se polyypin poisto auttaa teitä, eikä tarvi jonotella tuota puoltatoista vuotta!

2pojanäiti: Toivotaan täälläkin, että jomotus olisi sitä itseään, kuten ennulin lääkäri oli todennut, koska vaan voi tärpätä!

Habiba, toivottavasti käyntisi pinossa oli lyhyt!:) Tarkoitan, että toivottavasti plussa tuli!

Nyytikki kiva kuulla sunkin kuulumisia! Ja hienoa, että päätitte korjailla suhdetta, se vaatii voimia, mutta voi tehdä suhteelle ihmeitä! En yhtään ihmettele, että lapsettomuus tuo omia haittojaan suhteeseen, kun tämä on nonstoppina mielessä!

KP, ei ollenkaan huono idea yrittää saada tätä pois mielestä! Se on vaan helpommin sanottu kun tehty!!

Tinttuliina kurjaa!! Eipä tässä muuta voi sanoa, kun että tiedämme tuon pettymyksen ja surunkin.. Alkuun tuntuu, että kuumeili vauvaa, nyt on jo valtava kaipuu omaan nyyttiin..

Oletteko muuten lukeneet viimeisestä Fit-lehdestä artikkelin "lapsettomuus teki minusta hirviön". Se oli tosi osuvaa tekstiä, tosi hyvin onnistui kuvaamaan tätä pettymystä ja kaipuuta ja katkeruuttakin toisia kohtaan..

Viikko pitäisi vielä odotella, että pääsee näistä ennakoivista pms-oireista eroon, sekä olevista että kuvitelluista.. Mulla alkaa taas tällä hetkellä oleen kirves kaivossa...:( Ja aivan kiukkunen, kun ei osaa muuta ajatellakaan...:(

Terveisin Sofi

Vierailija
26/60 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sofi: tiedän ettei se ole helppoa.. Mutta aloitan taas kunnolla kouluttamaan tuota koiraa.. Kun aloitimme agilityn agilityseurassa ja sitten pitäisi saada tuon tottelevaisuus paremmaksi..

Lisäksi meillä on tuo siivousurakka kesken..

Ja sitten kun siivousurakka ollaan saatu valmiiksi ja järjestykseen tämä asunto, niin sitten olen ajatellut, että pitäisimme sellaisia pienimuotoisia kihlajaisia/tupareita.. olemme siis kohta asuneet tässä 2 vuotta ja emme ole vielä pitäneet tupareita...

KP

Vierailija
27/60 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttikselle jaksamisia TAAS uuteen kiertoon..

Nyytikille ja miehelle ihan kauhean paljon voimia, toivon todella että saatte parisuhteenne kuntoon!

Ennuli, me on käyty Jkl:ssä yksityisellä klinikalla In-Tiimissä, siellä maksaa inssi 268-382 euroo niiden sivujen mukaan ja hoitoihin pääsee heti. Meillekin tarjottiin inssiä, muttei oltu vielä valmiita siihen. Ja kaikki hoidot on kela korvattavia eli jonku 40 prossaa saa hinnasta pois.

Sofi toi lehtijuttu olis varmasti hyvä, oon pelolla seurannu omia tuntojani, välillä pelkään, että musta tulee kauhea katkera ja kyyninen nainen. Välillä oli vaihe, etten kertakaikkiaan kestänyt nähdä raskaana olevaa ystävääni, toki olen iloinen heidän onnestaan, mutta en jaksanut kuunnella hänen vauvajuttujaan. Eikä mun omasta mielestäni tarvitsekaan esittää mitään, tässä omassa surussa ja pettymyksissä on ihan tarpeeksi kestettävää ilmankin.

Kaikille tasapuolisesti plussia toivottelee inkeri

Vierailija
28/60 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: En huomannut kysyä kuinka pitkä jono tuohon polyypin poistoon on. Toivon mukaan pääsisi jo lähikuukausina. Joo munkin mielestä outoa, että inssejä ei tehdä, kun tuo IVF:kin hoidetaan toisella paikkakunnalla ostopalveluna (meidän sairaalas kyl hoidetaan kaikki alkutoimet siihen liittyen, mutta punktio ja itse IVF siellä toisella paikkakunnalla).

Inkeri: Kiitos tiedoista tohon inssiin liittyen. Ei tosiaan oo paha hinta ton kelakorvauksen jälkeen, joten täytyy vakavasti miettiä inssiä yksityisellä, jos nää muut keinot ei auta.

Mullakin on välillä ollut todella vaikea raskaana olevien ystävien tapaaminen. Enkä ole pystynyt tunteitani peittämään ja esittämään muuta. Eikä tarvitsekaan. Niin kuin sanoit, on tässä muutenkin tarpeeksi kestämistä. Nyt on taas vähän parempi vaihe menossa, olen toiveikas näiden terojen suhteen ja mieli on vähän parempi myös raskaana olevia tavatessa.

Sofi: Tässä laskeskelin vielä tarkemmin viime vuoden kiertoani ja kp:t onkin heitelly 25-33 välillä (lääkärillä muistelin kp:t olevan välillä 25-29), joten toivotaan, että teroista on apua. Jostain luin että Terolut voi myös tukea alkanutta raskautta sen lisäksi että tasoittaa kiertoa. Täytyypä lukea tuo Fit-lehden juttu.

Tinttulina: Kiitos tsempistä. En osaa sanoa, onko muilla paikkakunnilla/sairaaloissa yhtä pitkät jonot, mutta veikkaisin, että aika pitkät taitaa julkisella puolella olla kaikkialla... (?)

- Ennuli -

Ovista tikuttelee ja odottaa lauantaita, jolloin saa ottaa ekan Terolutin! =)

Vierailija
29/60 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry nyt tuilee vaan omaa napaa...

Menkkaivut alkoivat eilen kp 24, eli saa taas kerran heittää plussahaaveet romukoppaan. Taisi ollaa vaan sitten jotain kiinnittymisyritystä tai endon tekosia. :( Olen lukenut että endoa sairastavilla menkkakivut häviää (ainakin joillain) ennen plussaa ja siitä ovat aavistelleet, että tärppi kävi. Joten tähystystä tässä sitten odottelen. Rinnat on kyllä kipeät ja turvoksissa, mutta taitaa olla vaan PMS-oireita. Ja kohdunnapukka on laskeutunut ja pehmeä. Olin jo ajatellut että tämä on viimeinen yrityskerta, ja tietenkin toivonut että tärppäisi. Mutta kun ei niin ei... Sunnuntaita pitäisi menkat alkaa. En tiedä sitten mitä tähystyksen jälkeen... Jotenkin olen jo luovuttanut. :( Ei jaksaisi enää yrittää. :/ Yli 2 vuotta yritystä on ihan tarpeeksi.

Joten: tähystystä odotellessa (28.1.).

Kp 25/26-29

Vierailija
30/60 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muistanut tuohon äskeiseen viestiin kirjoittaa Nellille tähystyksestä.

Eli: luin eilen illalla infopaperit tähystykseen liittyvistä asioista (sekä ennen että jälkeen tapahtuvista), niin kävikö leikkaava lääkäri sinun juttusilla ennen tähystystä kun olit jo osastolla? Ja kun saavuit osastolle, niin tutkiko lääkäri vielä kerran? Ihmettelin vaan sitä että miksi taas tutkitaan uudestaan vielä ennen tähystystä... Vai halutaanko siinä vielä varmistaa, että onko endo kenties levinnyt ja ajan säästämiseksi katsotaan missä paikoissa sitä on ennen kun mennään tähystämään? Kun minä nimittäin kävin jo Kättärin lääkärillä missä tehtiin ultralla sisätutkimus ja katsottiin missä sitä endoa on.

Minkälainen olosi oli heti herättyäsi ja kun siirryit osastolle? Papereissa kerrottiin myös että laitetaan katetri ja ehkä myös dreeni. Oliko sinulla?

Kyselen vaan kun kammoan noita sairaaloita ja olen herkkä kivulle. Ja halusin van vähän lisää tietoa.

Mutta jos viitsisit vastailla sitten kun ehdit. :)

Vierailija
31/60 |
14.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofi: joo kirkkohäät pidetään.. kauhean isoja juhlia ei kuitenkaan, halutaan vain ja ainoastaan lähimmät ja sellaiset keiden kanssa ollaan oltu tekemisissä paikalle. Eli sellaiset sukulaiset keitä ei edes juuri tunneta saavat jäädä joukosta pois (näitä on oikeastaan miehen puolella iso liuta, tätejä ja setiä/enoja). Noin 50 aikuista on kutsutaan ja 20 lasta! Mahoton määrä lapsia :)

Se onkin muuten sofi kumma että miten sitä on kirves kaivossa jo valmiiksi nykyisin.. Sillon yrityksen alussa ei ollut samallalailla, mutta tuntuikin että niihin aikoihin tippuikin sitten korkeammalta kuin nykyisin.. Mullakin on jo aina kirves kaivossa heti oviksen jälkeen!

KP: Munkin pitäis tuota koiraa vähän jaksaa kouluttaa :) Miten se onkin niin aikaa vievää ja vaivalloista... Vaikka itse asiassa välillä tuntuu että tuon kanssa on sinänsä melko helppoa kun toinen on niin perso herkuille, pitäis vain itse jaksaa viitsiä!

Inkeri: oon samaa mieltä sun kanssa tuosta ettei tartte esittää mitään... Silloin sitä omaa surua ja pettymystä on vielä vaikeampi kestää!

Ennuli: Toivottavasti niistä teroista on jotain apua!

2poj@näiti: Jaksamisia sulle tämän tuhtaamisen kanssa!! Samassa veneessä mennään... Täälläkin on jo menkkakivut saapuneet (lauantaina pitäis alkaa) ja vessassa käydessä paperiin jää taas hiukan värillistä eli mikäpäs muu sieltä on taas tulossa kuin itse täti paholainen!

Menin osastolle silloin leikkauspäivän aamuna. Ilmoittauduin ja jäin hetkeksi käytävään odottamaan. Lääkäri otti minut siitä mukaansa ja mentiin käymään viereisessä polin puolella olevassa tutkimushuoneessa. Teki sisäultran ja nopeasti puhuttiin tähystyksestä. Sitten menin takaisin sinne osaston käytävälle odottamaan että hoitaja vie minut huoneeseen! Tässä odotellessa sattuikin "hauska" juttu mistä minun pitikin teille kertoa!

Siinä käytävällä olin jonkin aikaa istuskellut niin tulipa siihen sitten yksi kätilö ja kysyi että "hei, sinäkö olit siihen käynnistykseen tulossa?" Täytyy sanoa ettei paljon naurattanut... miljoona kertaa mielummin olisin ollut käynnistykseen tulossa, kuin lapsettomuuden vuoksi tähystykseen!! Ja se vielä etteikö sille kätilölle tosiaan niinku päällepäin näkynyt ettei minussa ole mitään käynnistämistä! Ei mulla ollut takkia päällä ja paita oli sellainen ettei mahan koko paljon jäänyt arvailujen varaan! mitäköhän se sieltä oli oikein käynnistämässä?! Minä sille sitten vaan tokasin tuohtuneena että "Ei en ole, mitäs tässä käynnistämistä, mahaki on eilen illalla lääkkeillä käynnistetty, että ihan tähystykseen vaan menossa"... Sitte se huomas siellä kauempana käytävällä iso mahasen naisen ja otti sen mukaansa. ne meni sitte viereiseen huoneeseen siinä käytävällä ja vielä sinne huoneeseen mennessä sen kätilön piti mennä sanomaan että "Joo ei mulle kelpaakkaan ko vain nämä isomahaiset"!! Luuli vissin olevansa hauska, ei ainakaan vaikuttanut että se kätilö olis sitä loukkausmielessä sanonut.... mutta kyllä mulla jo meinas itku siinä tirahtaa! Niin pahalta tuntu!

joo mutta jatketaanpas sitte itse asiaa.. Tuohon en osaa sanoa että minkä takia ne vielä sen tutkimuksen tekee osastolle tultaessa.. Luulisin että haluavat vielä tsekata näkymät, esim. jos on tullut vaikka munasarjaan jokin endometriooma ynm. niin tietävät sitten ottaa ne pois samalla. (veikkaus vain) Kun heräsin niin olo ei ollut juuri minkäänlainen.. Olin varmaan vielä niin pökkyrässä ja hyvissä lääkkeissä. Väsynyt vain olin, nukahtelin monta kertaa aina kun heräsin, eli en ollut paljon siellä heräämössä hereillä, sitten kun aloin olla kunnolla hereillä niin soittivat jo osastolle että tulla hekemaan mut pois. Niin kauhea jano mulla oli kun heräsin ja pyysinkin vettä, ei kuulemma saa kun kuitenkin sitten oksennan heti!! Just joo, pyysin kuitenkin että edes kastelevat suuta. ja sen ne suostu tekemään. Sellasella tikulla (niinku iso pumpulipuikko). Heräämössä ne ei suostunu kertomaan mitään mitä tähystyksessä oli ollu eikä antanu mun kattoa mun omia papereita! Voi että suututti, melkein itkin niille että se oli mun ainoa toive ennen tähystystä että haluaisin heti tietää mitä siellä on näkyny ja oliko johtimet auki! Mutta eivät kertoneet, ite vaan lukivat niitä papereita!

No sitte ko olin parempana niin kärräsivät mut osastolle takasi. Olo ei silonkaan oikein ollu minkäänlainen, ainoastaan edelleen väsynyt. Se olikin sitten mukava hoitaja joka mut osastolle vei. Sain lukea omat paperini!! olin vaan edelleen sitten väsynyt en kipeä ollenkaan.. joskus vasta illalla tuli ekan kerran kipuja ja heti pyysin lääkettä ennen kipujen yltymistä ja sain vahvaa lääkettä! Illalla sain ekan kerran ruokaa mutta mikään ei pysynyt sisällä! (juomaa sain muuten heti sitten osastolle tullessa) Sain pahoinvointilääkettä huonoon oloon, mutta niistä ei tainnut olla juuri apua. Pissattamaan alkoi joskus illalla mutta en saanut pissattua. Lääkärikin kävi joskus illalla omalla vapaa-ajallaan kertomassa miten tähystys oli mennyt.

Joskus kymmenen aikaan illalla aloin olla sitten kunnolla hereillä (kivasti meni rytmi sekasin). Yritin monta kertaa käydä vessassa tuloksetta ja sitte mut katetroitiin mun omasta pyynnöstä joskus puolenyön aikaan. En tuntenu mitään, olin vaan helpottunut kun sai rakon tyhjäksi. Ja se oli kertakatetrointi eli ei jätetty sitä katetria mulle. Joskus yöllä pyysin taas ruokaa kun oli nälkä, mutta ei pysynyt ruoka sisällä, annettiin taas sitten pahoinvointilääkettä. Aamuyöllä taisin onnistua sitten vessareissun kanssa ja aamupalalla sain yhden leivän syötyä. En ollut enää kipulääkettä pyytänyt puolenyön jälkeen niin sen takia taisi sitten ruokakin pysyä sisällä. Mulla on vähän sellainen ongelma ollut aina että en kestä vahvoja kipulääkkeitä, ne tekee sen huonon olon.

Mutta kyllä siellä aina sai sitä lääkettä molempiin.. huonoon oloon ja kipuun! ja ne on ihan kunnon huumaavia lääkkeitä. Kivut mulle tuli kyllä vasta sitten tähystystä seuraavana päivänä. ne ei olleet oikeastaan varmaan niiden laikkaushaavojen takia vaan ne kivut tulivat niistä leikkauskaasuista joita mun sisällä oli! Ne olivat pahin juttu ne kaasut! Yritin kuitenkin olla ilman niitä vahvoja lääkkeitä koska niissä oli mulle sitten se huono puoli. Mielummin kestin pientä kipua kuin muuta... Mutta muistat vain pyytää juuri sen verran lääkkeitä kuin itse tunnet tarvitsevasi! Kyllä ne lääkettä antaa.

Ja noista sun lapuissa lukeneista katetrin laitosta ja dreenistä.. Mulla ei ollu kumpaakaan, tietääkseni mut oli siellä leikkaussalissa kertakatetroitu ja sitten sillon yöllä se mun oma pyyntö katetroinista.

Uskoisin (näin ammattimielessä ajateltuna, olen lukenut sis.tautikirurgiaa) niin tuo drreni laitetaan sitten jos siellä sun sisällä on tarve sille eli siellä on vuotoa ja se halutaan sillä dreenillä ulos. Eli tosi tapauskohtainen, ja todennäköisesti sellaisissa isommissa operaatioissa tarpeellinen, eli jos siellä sun sisällä on tarvittu tehdä paljon. Pikkuseen endon pois polttamiseen ja muuhun ei dreeniä tarvita. Ja sitten että laitettaisiin kestokatetri niin todennäköisesti sitten sellaisille joilla on vaikea liikkua leikkauksen jälkeen. Eli vanhukset ja sitten jos on jouduttu todella paljon operoimaan eli uskotaan että potilas on normaalia kipeämpi leikkauksen jälkeen. Muille sitten vaan tehdään näitä kertakatetrointeja tarvittaessa, koska kertakatetrointi on parempi tapa toimia kuin että laitettaisiin automaattisesti kestokatetri (virtsatietulehdus riski ynm.)

Kysy vielä jotain jos tulee mieleen, kyllä vastailen!

Nelli

Vierailija
32/60 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: mene vaikka jonnekin kurssille, siellä neuvotaan ja autetaan jos omat neuvot eivät riitä..

Meillä kun on pakko tietynlainen tottelevaisuus olla, kun agilityssa on óma vuoro, on sen syytä aika hyvin pysyä käsissä, kun on oman vuoron ajan vapaana..

Pystyn kyllä nykyään aika hyvin aktivoimaan koiraa, että pysyy lähellä..

Mutta Nelli kannattaa oikeasti kouluttaa ja panostaa siihen, siitä saa itse hyötyä..

Mä alan pian opettaa sille uusia temppuja, kunhan keksin mitä opetan..

KP **KP 43/28-40 YK 26**

Vierailija
33/60 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli: Kiitos infopläjäyksestä. :))

ON: Endometrioosi senkun vaan pahenee... :/ Ilmeisesti on levinnyt ja on enimmäkseen tuolla kohdun ja suolen välissä ja arvatkaa vaan mitä se hankaloittaa... Siis tuota wc:ssä käyntiä. Voi jessus sentään! Olin kaksi päivää ihan "ummessa", kunnes sitten alkoi tapahtua.. mutta mikä kipu! :0

En noista sairaalan toimenpiteistä yleensä hirveästi pidä, mutta nyt tällä hetkellä toivon, että aika menisi nopeasti ja pääsisin siihen tähystykseen. Menkoista ei ole vielä merkkiäkään, mutta laskin että tänään on oviksen perusteella vasta dpo 10 tai 11, joten odotellaan.

Hyvää viikonloppua! :)

Kp 27/26-29

Vierailija
34/60 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse 27,mies 31

esikoista tuherretaan silmàt soikeana.

yritys alkoi maaliskuussa 2008 jonka jàlkeen km joulukuussa 2008 rv 10+, kemiallinen raskaus kevààllà 2009, ar km elokuussa 2009,ja nyt 31.12.2009 plussasin,mut eipà kestàny iloa kuin hurjat 2pv.

tànààn kàvin ultrassa tarkistuksessa ja tyhjàà tàynnà...=(

outo juttu sinàllààn,ettà kun pyysin làhetettà lapsettomuus polille,eivàt antaneet..eli nyt sit yksityisen kautta seuraava yritys.

aiemmin sain selville ettà on pco,TODELLA taaksepàin kààntyny kohtu(ei meinannu saada nàkyviin ultralla sisàkautta!!) ym muuta hàikkàà.

rankkaa on tietàmàttòmyys ja lààkàreiden ylimielisyys..en todellakaan ymmàrrà millà perusteilla valitsevat tutkimuksiin/hoitoihin pààsevàt???

tiedàn,voi vaikuttaa katkeralta,mutta minkàs voit.

ainoa mità tànààn sanottiin,oli ettà "voithan kokeilla ottaa foolihappoa,kun kerta raskaaks voit tulla,niin odotellaan vielà"

just.ei paljoa lohduta..........

Vierailija
35/60 |
18.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Habiba. Sullahan on tosiaan melkoinen historia noitten keskenmenojen kanssa ja yritystakin jo kaks vuotta. :( Kovasti jaksuja!

2poj@naidille tsemppia endokipujen kanssa! Jospa pystyisivat sille endolle jotain tekemaan siina tahystyksessa. Ensi viikollahan sulla se jo on!

Olipas mielenkiintosta lukea Nellin kokemuksia siita tahystysreissusta. Mutta noin sita vaan joskus ajattelemattomuuksissaan (voi jee mika sana! :O Menikohan edes oikein?!) hoitohenkilokuntakin voi sanoa toksayttaa tollasia juttuja. Ei varmaan tosiaan pahalla sita tarkottanut, mutta voin kuvitella, etta pahalta tuntui! Onpa outo kaytanto, etta lapsettomuudesta karsivat tahystykseen menijat ja viimeisillaan raskaana olevat kaynnistykseen menijat ovat samalla kaytavalla! :O

Omasta navasta ei raportoitavaa.. Muuta kuin etta talla viikolla varaan laakarille ajan! Hui....

Tinttis

Vierailija
36/60 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin 2pojanäidille, että kamalalta kuulostaa tuo endo, jos siitä tulee tuollaiset kivut..:( Noh, jospa se tähystys tois yhtään apua asiaan.. Kuinka sulle kävi? alkoiko uus kierto?

Habiba, sullakin on ollut tuskainen tie kuumeilun kanssa! Varmasti raskata noiden km:ien jälkeen..:( Mutta suuresti ihmettelen, että ette saa lähetettä eteenpäin?!? Asutteko sellaisella paikkakunnalla, että olisi mahdollista lähteä yksityiselle tutkimuksiin?

Jos sulla on kuitenkin pco todetty, niin luulisi, että lääkäri ohjaisi siitä syystä eteenpäin..

Tervetuloa kuitenkin takaisin pinoon, täällä saa purkaa tuskastumistaan kaikessa rauhassa...:)

Mä olin vissiin laskenu päiviä väärin ja sainkin ei niin kivan vieraan jo eilen..:( Viime viikolla olin aivan masiksessa koko asian suhteen, mutta piti oikeen potkia itseään perseelle, että vähän heräis tähän muuhunkin elämään..

Tyttö aamulla selitti innoissaan, kun hoitokaveri saa pikkusiskon/veljen.. Totesi siinä samalla, että hän ei varmaan koskaan samaa saa.. Yhteen vaiheeseen kovastikin kyseli asiasta, mutta nyt on unohtanut asian, varmaankin siksi ettei mitään tapahdu. Mutta mitäs siihen sanomaan, kuin että äitistäkin vauva olisi niin tosi kiva..

Noh, ainakin tässä kierrossa on niin kiire opiskelujen kanssa, ettei ehdi paljoa murehtia. Eikä edes ehtisi inssiinkään, eipä sillä, että me oltais vielä menossakaan..

Pienellä pakolla yritän siis olla toiveikkaana..:) Ainakin aurinko alkaa taas pikkuhiljaa paistaa enemmän ja sillähän voi olla positiivisia vaikutuksia..:)

Terveisin Sofi kp2/30

Vierailija
37/60 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinttis: kiitos tsempistä! :)

Näin kävi, että menkat alkoivat tänään. Kierto vähän venyi tällä kertaa. Eli ensi viikolla sitten on se tähystys, ei ole siis enää pitkä aika siihen. Toivon tosiaan itsekin, että voisivat sille jotain tehdä, tai ainakin poistaa suurimman osan. Lääkäri sanoi viimeksi Kättärin tutkimuksessa ettei endoa takaa poisteta... Minkähän takia? Onko liian vaikeaa..? Siis jos on suolessa sitä endoa tms.

Mutta näillä mennään nyt. Tulen sitten kertomaan miten tähystys sujui kunhan kykenen. Nyt on kyllä vähän flunssainen olo.. Toivottavasti ei vielä tule flunssa tähän syssyyn tule etten sitten voi mennä tähystykseen.

Kp 1/26-29

Vierailija
38/60 |
19.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

KP: Mä oon käyny silloin joskus aikaisemmin just jossain pentukurssilla.. hyviä vinkkejä sieltä sai. Tämän nykyisen pennun kanssa ei todennäköisesti mennä koska vanhat vinkit on vielä mielessä ja tätä on helpompi kouluttaa kuin edellistä! Tää kouluttaminen on vain "mamman" viitseliäisyydestä kiinni tällä kertaa :D

2poj@näiti: Mullaki on nykyään pahimmat kivut just tuolla suoliston alueella. Tiedän tarkkaan mitä tarkoitat kun kerrot että wc-reissut on tuskaa!! Ja jos suolistossa kulkee ilma niin yritäppä siinä sitte kävellä... tuntuu niin selvästi joka suolen mutka minkä se ilma siellä liikkuu! Voihan juma sentään!!

Mullahan siinä tähystyksessä löyty suoliston alueella sellaista kiristystä mikä vahvasti viittaisi endoon.. mutta mitään sellaista mitä olisi voitu poistaa ei näkynyt! Ja voi että olin pettynyt, olin niin odottanut sitä tähystystä ja sitä että saisin sen jälkeen noita kipuja vähemmäksi! Se lääkäri selitti että endo on monesti siellä jossain kudoksen sisällä niin silloin niitä ei näy eikä voi poistaa.

Lääkäri laittoi kuitenkin konsultointi pyynnön sinne sisätautikirurgian puolelle noiden mun suolisto-ongelmien vuoksi. Mulla kun kipujen lisäksi menkka aikaan on myös vuotanut verta sieltä suolen puolelta! Lääkäri katsoi tarpeelliseksi että suljetaan nyt kuitenkin pois ettei siellä suolistossa ole ainakaan mitään muuta mikä noita juttuja aiheuttaisi. Ja en sitten tiedä että jos siellä suolen tähystyksessä näkyy suoliston sisällä sitä endoa niin voiko ne siinä sitä poistaa.

Olen saanut jo ajankin siihen suolen tähystykseen! Se on suunnilleen kuukauden päästä, hui kamala sentään! Ei ole varmasti mikään maailman kivoin toimenpide :/ mutta pakko se kai on sinne mennä!

habiba: lisäsin sinutkin tuonne listalle! Pahoittelut noista keskenmenoista ja siitä ettei lääkri sua eteenpäin suostunut laittamaan! Tulishan sulla kohta keskenmenoistaki täyteen määrät että pitäis tutkia ainakin sitä! Eikö se ole kolme keskenmenoa? Sitä en tiedä lasketaanko kemialliset mukaan? jos ne laskettais niin sullahan olis jo neljä.

Tinttulina: Meillä on tuolla sairaalassa samalla osastolla naistentaudit ja synnytys! Jeee jee... Yölläki jouduin kuuntelemaan viereisestä huoneesta vastasyntyneen itkua! kohensi oikein hyvin mun omaa oloa! Oon jo aikaisemmin miettinyt että kyllä se on "hilpeä" paikka olla sellaisille jotka ovat osastolla surullisten asioiden vuoksi.. esim. menettävät oman lapsensa tai kohdun tai jotain, sielläpä sitte yritä mieltä parantaa. Ei ainakaan henkistä paranemista siellä osastolla ollessa ala tapahtuun!

Sofi: Minä olen meinannu muutaman kerran parahtaa itkuun ko meidän neiti niin surullisesti monesti toteaa että "miksei mulla ole pikkusiskoa" tai et "minäki haluaisin oman pikkusiskon" jne. Olen neidille kyllä sitte ihan suoraan sanonu että kyllä äitiki niin kovasti haluais sellasen pikkusiskon tai -veljen sulle! mitäpä sitä salaamaan.

ON: Täälläki viime lauantaina odotetusti alkoi kp1 ja yk19.. Enää tämä kierto mahdollista ettei siirrytä kakkosella alkavaan yk-lukuun! (Meillä oli se leikkimielinen vedonlyönti miehen kanssa että mennäänkö kakkosella alkavalle "kierrokselle") Niin ja parin viikon päästä on lääkäriin meno! Jälkitarkastus tähystyksestä, papa ja inssi-suunnittelu! Sen verran olen miettinyt että insseihein lähdetään vasta sitten häiden jälkeen! Vaikka ite olen laskeskellu että aikaisin mahdollisuus inssiin oliskin vasta maaliskuun puolesta välistä alkavalle kierrolle, eli mulla olis hoidot just päällä silloin häiden aikaan, eli en silloin meinaa olla ylimääräisissä hormoneissa vaan mielelläni siirrän aloitusta yhdellä kierrolla eteenpäin.

Papa vähän jännittää :/ Mulla oli viimeksi siinä papassa muutoksia ja saapas nähdä onko siellä edelleen. Mulla on niitä esiaste muutoksia ollut vuodesta 2007 saakka ja olisin kyllä aika äimistynyt jos nyt ei enää olisi! Varsinkin kun noita viime kertaisia ei ole sieltä poistettu.

Aikamoista rumbaa on ollut noiden muutosten kanssa. löydetään-otetaan koepalat-poistetaan- löydettän taas-uudet koepalat-poistetaan-jne... Sais loppua jo!

Nelli kp 4/28 yk 19

Vierailija
39/60 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hellurei vaan teillekin..Me ollaan menossa yksityiselle nyt helmikuun alussa hakemaan làhetettà jatkotutkimuksiin..toivottavasti hàn suostuu kirjoittamaan!

joo,niinhàn se alkais olla jo kaikki kriteerit tàytettynà,mutta valitettavasti paikkakunta missà asutaan on vàhàn niin ja nàin..surkeimpina hetkinà tullu mieleen ettà muutetaan johki muualle missà olisi suhtautuminen hiukan ystàvàllisempàà.

kokonaisuudessaan tutkimuksia/hoitoja ei ole vara kàydà yksityisellà,ja ei tààllà sitàpaitsi ole edes moista mahdollisuutta.

Tiedà hàntà sitten johtuuko gynen vastahakoisuus siità,koska mieheni ei ole suomalainen.viime kevàànà ensimmàinen lààkàri kenen kautta yritin,kysyi "mutta oletko sitàpaitsi edes varma ettà teidàn suhde kestàà kun ette ole edes naimisissa vielà?"..ettà nàin tààllà.

Vainoharhat iskee aina alitajuntaan vastoinkàymisten edessà ja siità sitten alkaa kuvittelemaan vaikka mità..

Jànnà lukea teità kun laskette oviksia ym..kunpa minàkin pystyisin moiseen!

meinaan ei kauhean sàànnòllistà ole tuo kierto =/

hmmm..aamukankeutta havaittavissa..en todellakaan enàà muista mità vielà piti kirjoittaa..

mutta jàtetààn tàllà kertaa nàin ja kaikille peukut ja varpaat pystyyn yrityksien suhteen!

Vierailija
40/60 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen missä mun menkat viipyy.. Nyt ollaan jo KP 48/28-40 YK 26..

Onneksi illalla pääsee pelaamaan lentopalloa...

Kihis