Pidempään tuhdanneiden *TAMMIKUU***
Kommentit (60)
Hyvää uutta vuotta kaikille! :)
Nelli: Kiitos kun laitoit uuden pinon. :)
Sinulta minun piti kysyä, että miten kauan sinulla meni toipua tähystyksestä? Siis ajattelin sitä, että pystyykö vielä saman kierron aikana puuhailemaan tätä vauvaprojektia ajatellen. Kun tähystyshän pitää tehdä ennen kp 12.
Täälläkin on vielä oviksen jälkeisiä hetkiä. Minulla ei ole ole aavistustkaan milloin ovis oikeasti oli, kun en sitten jaksanut tikutella tuossa uuden vuoden aattona enkä uuden vuoden päivänä. Mutta kp 12 (1.1.) jomotti enemmän ja tuli limaa, että irtosiko silloin munasolu sitten..? Niinpä kait. Kp 11 on puuhailua ja kp 12, sekä vielä varmuuden vuoksi kp 13. Eilen oli viimeinen "limapäivä" (sori). Joten eilen kai ovulaatio sitten tapahtui. Tuleepa muuten taas lyhyt kierto tuon oviksen mukaan.
Minulla on tammikuun lopussa se tähystys ja se sattuu näillä näkymin juuri kp 12 ja ennen kp 12 se pitää tehdä, joten täytyy kait soittaa sinne (Kättärille) ja kysyä asiaa, ja mahdollisesti vaihtaa aikaa.
Kaikille plussaonnea! :)
Kp 14/n26-28
2poj@näiti: Mulle tehtiin se tähystys niin että ovis oli jo ohi.. Eli ei tehty ennen kp12. Sen takia pidinkin sitten sen välikierron yrityksen kanssa ja käytettiin ehkäisyä (jos nyt jotenkin olisi käynyt niin että olisin juuri tuosta kierrosta raskautunut) Mulle tehtiin tiistaina tähystys ja seuraavana sunnuntaina aloin olla kunnossa. Maanantaina menin töihin. En ollut oikeastaan kipeä sen leikkauksen takia (haavat eivät aristaneet) mutta kun ne leikkauskaasut! Ne olivat yhtä tuskaa.. Liikkuivat paikasta paikkaan tuolla minun sisällä. Aivan tunsin kuinka ne törmäilivät sisäelimiin.. AUTS! Ehkä olisin pystynyt seksiä harrastamaan niin että olisin maannut niinkuin kuollut lahna ja mies olisi saanut hoitaa hommat, mutta ei me turhaan alettu mitään tekemään, koska mulla oli siitä kierrosta ne toiveetkin jo menneet kun tehtiin niin myöhäisillä kp:llä se tähystys..
Me taidettiin harrastaa seuraavan kerran seksiä n 2,5 vko tähystyksen jälkeen.. Varmaan oltaisiin aikaisemmin jo oltu puuhissa peiton alla muttakun mulla alkoi menkatkin silleen siihen putkeen että se pidennytti tuota aikaa!
Sitten on sellainen juttu että siitä tähystyksestä seuraa jälkivuotoa.. ja sen aikana ei voi seksiä harrastaa (uskoisin että tulehdusriskin vuoksi). Ja se voi kestää sen pari viikkoa. Mulla kesti vain vajaan viikon ja todella todella niukkana, koska multa ei juurikaan siellä operoitu mitään. Jos oltais endoa jouduttu polttamaan pois niin vuotoa olisi varmaankin ollut enemmän ja kestänyt kauemmin.
Ja lopputulokseen vihdoin viimein :D Voipi hyvinkin olla että sulla menee se kierto ohi vauvan yrittämisen suhteen (eniten ajattelisin että sen jälkivuodon vuoksi). Mutta ei välttämättä ohi että voisi muuten vain seksiä vielä loppukierrosta harrastaa.
Nelli
Hei armaat ja kiitos Nellille uudesta pinosta!
Testasin tänä aamuna Apteekin omalla ja sain siihenkin roskishaamun. Tuli tosi tosi tosi haaleana ja vasta puolisen tuntia testiajan jälkeen. Mutta mieskin sen kyllä näki siinä. Katsotaan nyt miten tää etenee. Jännittää kyllä, mutta ei auta kuin olla vaan kärsivällinen.
Soitin jo Väestöliittonkin ja käskivät vaan testailla uudestaan. Kuulemma sitä viivaa ei tuu ellei ole hormonia elimistössä. Sanoivat että voi kyllä olla että on alkanut mutta ei sitten jaksa pidemmälle.
Mulle ei ees suunniteltu koko tähystystä, en tiedä miksi. Lääkäri sanoi, että suoraan vaan hoitoihin. Kuulostaa kyllä aika kivuliaalta Nelli toi kaasujen vellominen. Varmasti myös tosi outo kokemus.
Näkyykö teidän ruudulla tällasta Piltin mainoskuviota? Tosi rasittavaa lukea tekstiä sen alta. Lupaan täten boikotoida Pilttiä ainakin vuoden ;) ei taida olla kovin vaikeaa...
myrmica
Myrmicalla on vielä toivoa, mitkä olikaan kiertopäivät? Luget ainakin mulla myöhästytti tädin tuloa muutamalla päivällä. Toivotaan, toivotaan... roskishaamuihin ei kyllä ole luottaminen.
Täällä "japaninlippupäivät" lopuillaan, täti teki komean ja yllättävän vierailun heti vuoden ekana päivänä. Voipi olla että meidän aktiivinen yritys on nyt ohi. Ainakaan tässä kierrossa ei siihen inssiin lähdetty. En juurikaan edes ajattele koko asiaa enää. Aikansa kutakin. Mitään ehkäisyä en kuitenkaan aio hommata, eihän sitä koskaan tiedä vaikka luomunakin onnistais... ja sellainen "vahinko" ei todellakaan olisi huono juttu. Lähipiiriin on tänä vuonna tulossa vauva, täytyy yrittää iloita siitä (ja olenkin iloinen, yllättävän vähän kateellinen!).
Joko vielä kuulette minusta tai sitten ette, mieli voi muuttua. Täältä palstalta on aika vaikea pysyä poissa... Mutta ainakin vähän aikaa taukoa nyt. Tsemppiä ja hedelmällistä tätä vuotta kaikille tuhtaajille!
eewokki
Heippa kaikille ja hyvää uutta vuotta!! Mulla oli tuo joulukuu NIIN kiireinen kouluhommien, töiden ja joulukiireiden kanssa, että en ehtinyt kertaakaan kirjoittelemaan. Jutut kävin kyllä säännöllisesti lukemassa, mutta kun oli jo monen monta sivua kirjoitellut koulutehtäviä, niin ei jaksanut enää kirjoitella tavuakaan...
En jaksa kaivella vanhoja pinoja esiin, mutta kommentoin sen verran mitä muistan...
Ensinnäkin Rizzalle suuren suuret onnittelut!! Voi mikä tuplaonni!!!:) Toivottavasti molemmat pienokaiset jaksavat ensi kesään asti!! Kaksoset ovat mun salainen unelma, vähän kateellinen...:)
Wenni (ent.walpu) Muistan sut tosiaan vanhoista pinoista, aloiteltiin kuumeilu samaan aikaan! Te olette kanssa joutuneet kokemaan kovia, sellaista ei toivoisi kenellekään!! Jaksamisia ja uutta onnea toivotaan tälle vuodelle!!
Myrmicalla jännät paikat! Tosiaan noihin roskishaamuihin ei ole kovin luottaminen, mutta toivotaan parhain päin!!
Mä en nyt saa päähäni olisko joku muukin plussaillut... Jokatapauksessa tälle vuodelle toivotaan kaikille plussatuulia!!!:)
Sitten omaa napaa.. Meidänhän piti mennä sinne inssiin, mutta eipäs sitten mentykään...:( Ensinnäkin sopivat päivät pamahtivat juuri pyhien päälle ja toiseksi mies kokee vieläkin epämukavaksi ajatuksen, että vauvaa on ollut joku muukin tekemässä.. Joku tästä kirjoittikin, että on helpottunut, kun homma ei ole enää vain itsestä kiinni, mutta meillä menee asia toisinpäin..
Jokatapauksessa tiedän kuinka mieskin vauvaa kaipaa ja kärsii asiasta myös, joten en halua vastoin tahtoa häntä inssiin pakottaa.. Meillä siis sulatellaan asiaa vielä hetki!!
Omaa napaa vielä sen verran, että ihmeikseni olin tuntevani ovista jo kp10 oikealla puolella.. Vaikea uskoa, että että olis jo niin ajoissa ollut, kun normaalisti viikkoa myöhempään. No tänä aamuna alkoi sitten vasenta puolta jomottaan oikein kunnolla. Tänään on kp16 eli se on "normaalissa" päivissä.. Ihme kierto siis meneillään..
Uutena vuotena iski muuten melkoinen masennus tästä. Olimme kylässä, jossa oli pieniä lapsia.. Lisäksi viime uutena vuonna olin jo varma, että vähintään odotan jo, jos ei jopa nyyttiä sylissä.. Mutta eipä vaan vieläkään mitään...:( Nyt alkaa taas mieli aavistuksen kohota, eipä tässä itku auta..
OIkein hedelmällistä uutta vuotta kaikille, älköön kukaan menettäkö toivoaan!!!:)
Uusiakin on muuten tullut mukaan, tervetuloa ja toivotaan, että se on tervemenoa mahdollsimman pian...;)
Sofi
Sen verran pitää vielä muokata, että KP:lle onnittelut myös täältä kihlautumisen johdosta!!!
Hello Sofi! Voisko olla kaks ovulaatioo? En muista sun ikää, mutta 30 jälkeen tuplaovulaatiot lisääntyy kuulemma ihan ropisten. Mulla oli muuten ihan sama kokemus uutena vuotena, mieli pahana molemmilla kun tultiin takaisin.
Eewokki, kuulostat aika pettyneeltä:( Paljon hyvää sulle ja tsemppiä uuteen vuoteen.
Vielä noista roskishaamuista, väsähdin ihan tuohon pohdintaan ja kysyin Väestöliitosta. Mulle sanottiin ihan yksiselitteisesti, että siihen ei tule viivaa edes testiajan jälkeen, jollei elimistössä ole istukkahormonia. Suurin osa alkaneista raskauksista menee kesken jo aivan alussa ja nämä on sitten näitä parjattuja roskishaamuja.
Mulla on kp 32/26-28, mutta tosiaan luget pohjalla ja viiva oli niin tosi heikko. Olen silti iloinen siitä, että ensimmäistä kertaa miltei kahteen vuoteen jotain tapahtuu :)
Blusblusblussia eikä laisinkaan bluussia jokaiselle toivoo myrmica
Moi vaan kaikille..
..ja Myrmicalle heti alkuun varovaiset onnittelut! Toivotaan, että roskisplussa vahvistuu ihan oikeaksi plussaksi!
Testasin muuten itsekin uuden vuoden aattona varmuuden vuoksi, kun oli kosteat juhlat tulossa. Apteekin omalla. Negaahan se näytti, mutta nyt alkoi vaivaamaan tuo Myrmican saama vastaus... huvittaisi katsoa, miltä minun testi näyttää... Noh, enpä taida viitsiä ulos asti lähteä roskista kaivamaan...
Täällä uusi vuosi alkasi tädin merkeissä. Jostain syystä pettymys ei kuitenkaan niin suuren suuri ollut tällä kertaa... Alkaiskohan tähän tottua jo...?
Aukiolotutkimukseen pääsen viikon päästä, jee ja apua! Kuulemma oikein kunnon satsin saa ottaa särkylääkettä etukäteen.
Sofi: Mullakin on välillä vähän samanlaisia ajatuksia, että epämukavaa, jos vauva saisi alkunsa muutoin kuin luonnollisesti. Mutta toisaalta vauvakuume on niin kova, että "pakko" kai näissä hoidoissa on edetä... Toivon aukkarin auttavan raskautumisessa, ettei "hoitoihin" tarvisi mennä.
- Ennuli -
1,5 vuotta tuhtaamista...
Olen vähän pihalla... Jostain hetken mielijohteesta testasin tänä aamuna ovista, kun eilen jomotti niin ja alkoi vaan tulla enemmän valkkaria. Ja kaksi yhtä vahvaa viivaa tuli testiin! :-0 Eli ovis ei sittenkään vielä mennyt ohi. Ihmettelen vaan mitä ne "välilimat" sitten olivat..? Mutta tänään vielä pitäisi tämä "yllätys" hyödyntää (vaikkei niin kauheasti huvita). Eli nyt on jo kp 16.
Myrmica: toivottavasti plussa siitä vahvistuu. Pekutuksia!! :)
eewokki: Pahoittelut, että täti saapui... :( Toivon todella että sinulla kuitenkin jossain vaiheessa tärppäisi.
kp 16/26-28 (huuli pyöreänä..) :0
Eihän ne hormonit lähteneet sitten nousuun ja eilen illalla alkoi vuoto. Vähän epäilinkin sitä, kun se perjantain haamu ei alkanut vahvistua. Harmi, mutta oon aika toiveikkaana kun ekasta inssistä kuitenkin jo saatiin jotain käyntiin.
Ennulille sen verran vielä, että se aikainen testaaminen ja noitten vanhojen tikkujen tuijottelu on kyllä vähän riskiä...mielipaha saattaa olla aika lailla suurempi jos ehtii innostua tosissaan. Tosi paljon tsemppiä sulle siihen aukkariin. Ota vaan reilusti etukäteen ne särkylääkkeet. Mä otin liian myöhään, se tunti ei riittänyt ja mulla tuli tutkimuksen jälkeen kipuja. Itse tutkimus oli yllättävän nopeesti ohi ja odotin tosi paljon ikävämpää kuin se lopulta oli.
Sofi ja Ennuli. Mä rupesin kans miettimään, et jos sais hormonit vaan tueksi ja tuhtais ite seuraavassa kierrossa eikä meniskään inssiin...meidän pitää se päättää huomiseen mennessä. Siinä on kyllä vissi ero kun lasta tehdään kahden kesken rakkauren huumassa tai sitten siellä klinikalla. Ristiriitainen olo, miten tää mieli heitteleekin tänään näin.
2pojanäidille tsemppiä oviksen hyödyntämiseen ja kaikille leppoisaa loppiaista,
***myrmica
että se vuoto sitten alkoi! Mutta olen kyllä samaa mieltä siitä että eiköhän siellä ole jotain yritystä ollut niiden roskishaamujen vuoksi.. Varsinkin jos kerran apteekin omaan testiin roskishaamun oot saanu! Oon niin paljon kyllä lukenu siitä keskusteluja ettei se antaisi niitä vääriä viivoja edes testiajan jälkeen!
Tiättekö tytöt mitä! Musta tulee rouva ens pääsiäisenä!!! Hui sentään :D
Me ollaan kauan jo harkittu ja meinattu... mutta kun on ollut tämä yritys päällä niin ei olla menty naimisiin! Mulla oli ainakin ekassa raskaudessa niin kamala pahoinvointi että oksat pois.. eli sen vuoksi en ole halunnut hääpäivää päättää jos olisinkin sattunut pamahtamaan paksuksi! Mutta nyt saa riittää tämä odottaminen, ainakin jotakin meidän elämässä nyt mullistuu, kun ei millään tahdota sitä plussaa saada aikaiseksi!
En silti aio lopettaa tätä yritystä vaan jatketaan entiseen malliin. Jos sattuu että pamahdankin paksuksi ennen häitä, niin kyllä se on meille todella iloinen asia! Ja minähän olen päättänyt että otan vaikka oksennuspussin käteeni kirkkoon kukkapuskan sijasta jos tarve vaatii :)
-Onnellinen Nelli :D
Aivan ihana viesti! Naimisiin meno on niiiiin ihana juttu. Tulin tosi iloiseksi sun puolesta. Ehdottomasti, elämää vaan eteenpäin ja jos sattuu hyvin käymään niin puvun saumoista vähän löysää :)
Sen oksennuspussin vois sitten koristella pitsillä ja hörselöillä...
Nauti ihan täysillä tuosta ajasta ennen häitä. Suunnittelulla ja haaveilulla sitä hääpäivää saa pidennettyä just ihanasti.
piristynyt myrmica
Onnea Nellille!! Tuo häiden alusaika on niin maailman parasta =) saa suunnitella ja ja valmistella ja jännitellä ihan luvan kanssa.
Myrmicalle pahoittelut, meillä ollaan melko samassa tilanteessa. Insiin päästäisiin, mutta ei vielä haluta siihen mennä. Mulla tämä kierto hormonivapaa ja ens kierrossa pitäisi ottaa clomeja pienempi annos eli vaan kolmena päivänä. En kyllä oo varma otanko niitä ollenkaan, kun mun oviksissa ei oo ollu mitään ongelmaa. Mietin siis, onko ne clomit mulle ihan turhia..
Uusille tervetuloo ja toivotaan pikaista menoo myöskin! Toivottavasti tämä vuosi olisi meille kaikille parempi ja toisi niitä plussia ja vauvoja mukanaan!!
inkeri ja 18kk yritystä takana, huh!
Aktiivisena on siis lähtenyt käyntiin alkuvuosi! Toivottavasti niitä plussiakin alkaa viuhua!! :)
Huomaattekos, kun mulla on ihan ääkköset käytössä! Pitää vaan yrittää muistaa niitä käyttää... Eli olen täällä Suomen kamaralla tällä hetkellä lomailemassa! Ja vau mikä talvi täällä! :)
Anyways, pahoittelut eewokille tädin tulosta ja aktiivi-yrityksen loppumisesta. Toivotaan,että luonto yllättää josskin vaiheessa...
Pahoittelut myöskin Myrmicalle. Tsemppiä seuraavaan yritykseen!
Nellille ihan mielettömän paljon onnea häiden suunnitteluun! Se on ihanaa ja jännittävää aikaa! :)
Voin kyllä hyvin samaistua Sofi121:n ja muiden tuntemuksiin.. itselläkin tuli itku viimeksi kun menkat alko. Ja aina tulee haikea mieli,kun katselee noita pikkusia.. :( Mutta pakko sita vaan sitten aina on ryhdistäytyä ja lähteä uuteen kiertoon...
Semmosta tuossa mietin, että onko se sairaalakohtaista tehdääkö tuo aukkari nukutuksessa vai ei?? Kun useat puhuu kivuliaasta aukkarista ja särkylääkkeiden ottamisesta,mutta Nellillähän aukkari tehtiin nukutuksessa?? Varmaan plajon miellyttävämpi kokemus,kun ei tartte olla hereillä....
ON sen verran, että mulla visiin tulossa hivenen lyhempi kierto tässä kuussa, kun ovis tuntu olevan pari päivää etuajassa. Ens viikon tiistaille odottelen tätiä..
Mutta nyt lähden tuonne ulkoilmaan ja yritän olla jäätymättä! :)
Tinttis
Hääjuttuja järjestelen ja kattelen koneelta niin tulee sitte tätäkin seurattua tiuhaan tahtiin!
Tinttulina: Mulle tehtiin siksi aukkari nukutuksessa koska tähystivät samalla. Jos mulle olis tehty pelkkä aukkari niin hereillä olisin ollut. Nyt se oli vaan sama tehdä siinä nukutuksessa kun kerran tähystyksen takia untenmailla jo olin..
Hyi että on kyllä kylmät ilmat! Ei oikein viitsi ulkoilemaan lähteä.. Koiraakaan en ole lenkillä käyttänyt kun se raukka palelee niin kovasti. Ihan pikku pisut vaan ulkona käyty tekemässä ja tuntuu että sille on sekin jo liikaa, nostelee tassuja ja yrittää mennä kahden tassun voimin eteenpäin :D voi että se on hauskan näköinen! Lauhtuisi nuo ilmat niin pääsisi luistelemaan! Käytin neitiä ennen uutta vuotta kerran luistelemassa ja se oli NIIIN HAUSKAA.. Aikaisemmin ei oltu koskaan vielä käytykkään!
Nelli
heissan vaan. Uusi inssi liikkeelle. Soitin lääkäriin ja sain saman tien ajan, pistoksetkin alkaa jo huomenna ja seuraava inssi ehkä jo ens viikolla. Tää etenee huimaa vauhtia. Koitan pitää ruokavaliosta nyt tarkempaa huolta josko se auttaisi.
Inkeri: joo, mä kans ihmettelen vähän noita hormonihoitoja, kun ovuloin myös ok eikä pitäis muutakaan olla. Tosin mulla se tuki ihan selkeästi lisäsi kohdunkaulan limaa, joka oli hyvä juttu lääkärin mukaan.
Meillä oli muuten hauska keskustelu lääkärin kans, kun hehkutettiin yhdessä sitä, miten ihanaa kohdunkaulan lima on. Lääkärin mielestä se on tosi kaunista ja mä vaahtosin sen olevan jotenkin niin tärkeä osa hedelmällisyyttä ja naiseutta. Mies istui aika vaiti vieressä :)
Tinttulinalle toivotaan, ettei tulis tätiä laisinkaan.
Nelli: varmasti tosi ihana tehdä kaikkea kivaa lapsen kanssa näin talvella ja voi sitä sun koiraa, liikuttava kuvaus raukan kylmistä tassuista.
Meillä on ei-niin-reilua -viikonloppu. Kaksi vastasyntynyttä vauvaa katsastettavana ja yhdet 1-v synttärit. Mistä näitä vauvoja tulee?!!
myrmica
olen katsellut noita muita kuumeilijoiden listoja,ja siellà kaikilla yritykset alkanu loppuvuodesta 2009,jotenkin ei tunnu omalta..
eli,meillà tàllainen tilanne :
minà 27 ,mies 31
yritys alkanut 03/2008
takana 1km 12/2008
ja sen jàlkeen ollut 1kemiallinen raskaus ym sotkua.
vuoden olen koittanut pààstà julkisen kautta lapsettomuuspolille,turhaan.
Gynellà ultrassa todettu pco sun muita "ongelmia" kohdussa..
eilisestà saakka odotellaan sitten aikaa yksityiselle,ei osanneet vielà sanoa koska lààkàri ei ole ilmoittanut loppukuun pàivià.
tein 31.12 testin,plussa!!!mutta 2.1 alkoikin tiputella ja seuraavana pàivànà todella kipeà olo.
vuoto kesti 3pv ja nyt taas ensin hàvinneiden oireeden jàlkeen alkanut taas outo nippailu,yòkòtys ym...
tànààn siis apteekkiin ja jos vain kestàn odottaa huomisaamuun asti,niin tietoa miltà nàyttàà...
Nelli: kiitos tiedoista tuohon tähystykseen liittyen. :)En tullut ajatelleeksi, että heti tähystyksen jälkeen tulee vuotoa. En muista ainakaan että siitä olisi kerrottu. Toki jonkun infolapun Kättäriltä sain, mutta en ole sitä vielä tarkkaan lukenut.
En kyllä vielä yhtään tiedä miten käy vauvan yrityksen sutheen tähystyksen jälkeen. Katsoo sitten miltä tuntuu ja jaksaako sitä enää. Mutta toisaalta sitten olisi paremmat mahdollisuudet kun on tehty se aukiolotutkimuskin. Katsotaan nyt.
ON: Aamulla heräsin kun kohdun puolta jomotti (kp21) ja nipisteli myös. Ja nyt myös kramppaa venytellessä tai vaan jos hieman suoristaa itseään. Mitä lie?? Ei kai vielä kiinnittymistä, kun oviksesta on vasta 4 päivää..? Mutta en vielä jaksa olla toiveikas, kun viime kierrossakin vähän samanlaisia tuntemuksia oli tuon kramppaamisen suhteen. Vielä reilu viikko siis odottelua. Ja juurikaan olleenkaan stressaamatta en voi olla, joten ei auttane asiaa.. puuh. :/ Sen takia vaan kerroin/kirjoitin tuon äskeisen kun niin ei juuri ole käynyt, että herään jomotukseen.. Tosin kerran kun olin raskaana (joka meni kyllä kesken). Mutta älkää vielä "tuulettako". :)
Kaverini ulkomailla sai pari päivää sitten vauvan... Vähän katkeruutta on ilmassa tällä suunnalla. :'(
Mutta etiäpäin on vaan mentävä.
Kirpeää pakkas sunnuntaita! :)
Kp 21/n.26-29?
pitkästä aikaa, taisin viimeksi kirjoitella syksyllä. Taustalla olen kyllä lueskellut.
Nellille onnea häihin! Olin viime kesänä kahdissa häissä ja aina rakkauden juhla on ihana :)
Myrmicalle pahoittelut edellisestä kierrosta ja onnea uuteen inssiin.
ON: meillä on ollut parisuhdekriisi loppukesästä alkaen ja pientä edistystä on tapahtunut. Ollaan yritetty lasta lähes 4 vuotta ja se on vaikuttanut liikaakin kaikkeen elämässä. Parisuhde jäi hoitamatta, vällyissä touhuttiin vain kalenterin mukaan ja intohan siinä katosi.
Oltiin muutama kuukausi hiljaksiin, ei edes pahemmin puhuttu mistään. Mietittiin eroa, tai lähinnä minä mietin.
Puhumaan päästiin jokin aika sitten ja päädyttiin siihen että yritetään paikata parisuhdetta, toivotaan että kipinä vielä syttyy. Lapsi asiasta ollaan siis luovuttu tältä erää. Vaikeaa toki on henkisesti ja alitajuisesti sitä kuitenkin laskee päiviä. Haluan kuitenkin yrittää saada suhteen kuntoon ja sitten mahdollisesti palata perhe asiaan.
Suhteen paikkaaminen pitkän hoitamattomuuden jälkeen ei ole helppoa ja vaatii suunnattomasti töitä/jaksamista.
Edelleen jankkaan samaa kuin syksylläkin: pitäkää huolta suhteestanne! Odotuksen odottaminen ahmaisee helposti ja suhteen muut puolet jää paitsioon. Toivon että oman suhteen paikkaaminen vielä onnistuu.
Nyytikki
Munanjohtimet on auki, niin todettiin tänään, kun tehtiin aukkari. Eikä muuten ollut paha tutkimus ollenkaan, paljon pahempaa odotin! 2 Burana 400:sta otin ennen tutkimusta, mutta ei se kuin vähän tuntunut paineena ja menkkamaisena jomotuksena vatsassa. Olkapäätä alkoi pistää myös tutkimuksen jälkeen, muttei sekään paha ollut!
Jotain lääkäri kuitenkin löysi, mikä voi vaikeuttaa raskautumista. Kohdussani on nimittäin polyyppi (limakalvon paksuuntuma), joka hänestä kannattaa poistaa. Olen siis jonossa leikkaukseen, jossa polyyppi poistetaan nukutuksessa. Joidenkin mukaan polyyppi ei aiheuta lapsettomuutta, toisten mukaan kuulemma aiheuttaa. Joka tapauksessa "ylimääräinen" kohdussa, joten se poistetaan...
Lisäksi lääkäri määräsi minulle Terolut-hormonia alkuun 3 kk annoksen tasoittamaan kuukautiskiertoa. Olen luullut sen olevan säännöllinen, mutta 25-29 on kuulemma sen verran heittelevä, että voi vaikeuttaa raskautumista... Clomeja ei suositellut, kun kuitenkin ovuloin.
Joten näillä mennään. Ja jonossa ollaan koeputkihedelmöitykseen, n. 1,5 vuoden jono. Meillä julkisella ei tehdä inssiä, joka lääkäristäni on harmi. Saattaa olla siis että hakeudumme yksityiselle sitä jossain vaiheessa kokeilemaan, jos leikkaus ja terot ei auta sitä ennen.
Niin ja joku verikoe pitää vielä ottaa. Se prog oli kuulemma nyt ok.
Lääkäri vielä painotti, että kun on tällainen "selittämätön lapsettomuus", voi koska tahansa tulla raskaaksi. Kun minä taas olen ajatellut, että miksi nyt onnistaisi, kun ei ennenkään ole...
Kiitos Nyytikki muistutuksesta, että parisuhdetta ei kaiken tän vauvahössötyksen keskellä saa unohtaa. Toivottavasti saatte suhteenne kuntoon!
- Ennuli -
Tulipa se uusi pino nyt kunnolla tähän.. Oli hiukan työn ja tuskan takana :) Ensin mulla karkasi viesti pelkän otsikon kanssa ja sitten tuo pino jostain syystä sekoittui mun tekstiin vaikka se oli oikeassa asussaan kun lähetin sitä :/ Mutta nyt se on kunnossa :)
Mites myrmica? Oletko jo testannut uudestaan? Kyselit siitä minun aukkarista.. Mulla ei ole mitään tietoa itse toimenpiteestä sehän tehtiin mulle nukutuksessa.. Olin siinä tähystyksessä niin se oli sama tehdä siinä samalla kun olin pihalla kuin peipponen :D
Täällä on eilen illalla vielä hyödynnetty ovista/sen jälkeisiä päiviä.. Toivotaan tulosta loppu kierrolle!
Nelli