mitä teet seuraavan lapsen kanssa toisin?
itse näin esikoisen jälkeen voin sanoa että toisin teen siinä että tajuan syöttää itkevää lasta vaikka tunninkin välein,enkä jä ihmettelemään että "kun sairaalassa neuvottiin 3-4h välein,eihän sillän voi nyt taaaaas olla nälkä" hehe,tottakai voi :) ja toisin teen myös siinä että sairaalasta kotiuduttua lepään lepään ja lepään,nukun vauvan kanssa,syön hyvin ja juon paljon. viimeeksi aloin heti huushollata(vaikka mies kielsi) lähdin kaupungille,ihmisiä tuli kylään,jopa yökylään,en muistanut syödä/juoda tarpeeksi,lähdin kauppaan vaikka tikkeihin alapäässä sattui. nyt ymmärrän rauhoittua ja keskittyä imettämisen onnistumiseen. (viimeeksi en onnistunut)
Kommentit (3)
kuinka kauan siitä on kun neuvolassa näin neuvottiin? mikä yleensä on se aika kun sanotaan että imetä sen ja sen tunnin välein?
mun kaveri kans laski kellosta, mutta siitä on jo 15 vuotta.
Muakin neuvottiin sairaalassa, että 3-4 tunnin välein nää vauvat syö, mutte ei kyllä meidän vauvan kohdalla pitänyt paikkaansa.
Seuraavan kanssa aion keskittyä enemmän myös imetykseen, jos se tällä kertaa onnistuisi. En huoli sairaalaan ketään muita kuin oman mieheni ja lapseni, koska silloin en saanut rauhassa imettää tai mitään muutakaan, kun kaikkien oli pakko päästä pientä katsoon. Enkä tietenkään osannut kieltäytyä. En aio nukuttaa tissillä/pullolla ja isäkin osallistuu enemmän nukutuksiin. Nyt esikko 1v 1kk ja edelleen vain minä kelpaan nukuttaan.... Ja syliin en nukuta! Se on ihan varma!
Mutta tärkeimpänä se, että mies myös alkaa nukuttaa lasta ihan pienestä alkaen. Esikko vähän sairasteli alkukuukaisina, joten tissinukutus tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Nyt siitä on päästy eroon, mutta isi ei kelpaa nukutukseen mitenkään. Olisi kiva antaa nukutus näin 9kk jälkeen joskus jonkun muunkin harteille, mutta ei jaksa sitä 2h huutoa, mikä kuulemma tulee, jos en ole kotona. Kaksi kertaa on kokeiltu.