Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤MARRASMURUT TAMMIKUUSSA¤¤¤

02.01.2010 |

Aloitin meille uuden pinon..tänne vaan kaikki jatkamaan jutustelua!!

Tässä myös linkki edelliseen ketjuun.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/9/viestiketju/1083707/marrasmurut_…

Toivottavasti tuo nyt onnistui.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julius menee unille tossa 00.00 ja heräillään jokainen noin 10 aikaan aamulla.Yöllä syödään 2 kertaa tai kerran.

Täällä on nyt tosi kova pakkanen niin ei uloskaan pääse.

Vierailija
2/31 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoittelemaan moneen viikkoon, vaikka miehellä onkin nyt lomaa. Hurjaa vauhtia vaan menee päivät.

Mutta niinpä vaan huomaan ihanasti, että täältä sitä vertaistuke saa. Itse ajattelin just tulla purkautumaan, että mikä meidän iltoihin on mennyt. Ennen poika nukahti nätisti ysin maissa, viimeistään ennen kymmentä. Söi ja nukahti siihen tai hetken sinnitteli unta vastaan ja nukahti sänkyyn tai syliin. Nyt on kahtena iltana nukahtanut kyllä tissiltä, mutta herää sen kymmenen kertaa ja huutaa kuin hinaaja jonkun aikaa ja nukahtaa taas. Muutama paukku voi siinä päästä, muttei kylä musta ole pelkkää masuvaivaa. Lopullisesti on nukahtanut tossa yhdeltä! Apua. Mutta onneks Adaralla, Irishilla ja kellä vielä näytti olevan samankaltainen unitahti. Ja iltatissikin on helposti sitä, että hamuaa tissiä ja rupeaa siinä huutamaan ja haluaa tissiä ja ei halua, eli ei itsekään tiedä mitä haluaa. Jos jollain vaan on vinkkejä tai kokemusta niin kertokaa! Itsekin olen tolla kannalla, etten meielellään kantele, vaan yritän nukuttaa sänkyyn tai syliin.

No on edistystäkin, nyt nukkuu päivällä yleensä pari selkeää pätkää, pari-kolme tuntia kerrallaan. Pahimmillaan valvoi koko päivän parilla vartin unilla, illalla nukkui pari tuntia. Tietty sitten yölläkin nukkui sikeämmin. Mulla tais auttaa veljen avovaimon neuvo imettää makuulla. Imee hirveesti kai ilma istualleen.

Nyt akku loppuu, ootte ihania,

Nyyny ja poika 7vkoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ollut niin kylmä ettei pikkuisen kanssa uskalla lähteä vaunuttelemaan joten päädyttiin sitten tekemään joulun jälkeistä siivoamista. Kaikki joulu tavarat pois ja varastoon.

Nimiä Jonn@ kyseli. Me päätettiin pitää kastejuhlat tän kuun lopussa. Tytön nimeksi tulee Sara Aleksandra. Nyt tarvitaan vain pappi joka suostuisi kastamaan meidän lapsen vaikka en kuulu kirkkoon. Mies kuuluu kyllä. Oon kuullut, että jotkut eivät kasta lasta jos jompi kumpi vanhemmista ei kuulu kirkkoon.

Meillä mies ainakin osallistuu vauvan hoitoon ihan mielelläänsä. Tekee kaiken paitsi kakkavaipan vaihdon=) Sitä se karttaa.

Vierailija
4/31 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kirjoittelu vauva sylissä :-). Meidän neitihän ei ollut pienimmästä päästä, syntymäpaino oli 4,2kg ja niin hyvin on kasvanu, että mahtaako olla 2kk neuvolassa jo 6kg?! 5kg meni rikki aikoja sitten...

Mulla ei tuu niin paljon maitoa, että riittäis, on annettu lisämaitoa koko ajan, muutaman päivän yritin kyllä pelkällä rintamaidolla, mut ei onnistu.

Meillä mies on menny ihan sekasin vaavista. Aina kun ehtii, pitelee mielellään, vaihtaa vaippaa ja juttelee. Sanoi itsekin, että luuli, että olis ollu jotenkin paatuneempi, mutta kyllä vaan vauva vei mennessään.

Me asutaan Riihimäellä, kuinkakohan moni pääsis vaikka Tampereelle tai vaikka Ideaparkiin tapaamiseen?

Nyt on menny yöt niin mukavasti parilla syötöllä, että oikein ihmettelen. Isommat lapset aikoinaan valvottivat ihan sumeesti, tätä ei oikein meinaa uskoa todeksikaan, että saa usein ihan nukuttuakin! Ehkä sitten jaksais tsempata ton painonkin suhteen, joulu meni ihan herkutellessa.

Meiillä on ristiäiset 2 vkon päästä. On niissä aika homma, täytyy oikein alkaa miettimään.

Mä en oo jaksanu käyttää kestovaippoja. Jos joku haluais, niin multa sais postimaksun hinnalla ne äitiyspakkauksessa olleet.

Paljon ihania hampaattomia hymyjä kaikille

toivoo Jumppis ja Maija 6vkoa

Vierailija
5/31 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi meillä on ihan lostavasti menny nyt 2 päivää, poika on kun enkeli.. On saanu kunnolla nauttia pikkuisesta. Nukkuu kunnolla yöt ja päivät, nukahtaa tosi helposti ja syö hyvin ja juttelee paljon ja hymyilee =) =) =)

Eli meillä toistaiseksi iltaraivarit ollu poissa nyt muutaman päivän.

Poika syö paljon, mutta multa onneksi tulee paljon maitoakin, niin ei ole tarvinnut lisämaitoa antaa.

Nimiä kyseltiin.. Meillä ristiäiset 10.1 ja nimeksi tulee Julius Eemeli (Jollain muullakin oli Julius täällä)

Mä pääsen tuleen Ideaparkiin tai Tampereelle, asutaan Hämeenkyrössä ja on auto niin pääsen melkein mihin vaan.

Oliko täällä muita kestovaipan käyttäjiä? Kuinka on lähteny sujuun niiden kanssa ? ja onko jotain suosikki kestoja teillä?

Meillä on menny kestojen kanssa tosi hyvin.. Peseminenkin menee ihan siinä sivussa kun muutakin pyykkiä on paljon... Nyt vaan on ensimmäiset kestot tulleet pieneksi ja tarvii ruveta uusia ostamaan, Yhden 10 kpl paketin ostin jo uusia yhdenkoon vaippoja jotka on ollut meille ehdoton suosikki.. eli bum genius ja thepop-in... Ihan mahtavia =) suosittelen.

Jumppis : meidän poika painoi kuukauden vanhana 5,5 kg, eli varmasti meilläkin on tuo 6 kg. ylitetty seuraavassa neuvolassa =) pituuttakin on kyllä tullut syntymän jälkeen jo 8 cm.

Poika rupeaa heräilemään...

Hei heii...

Vierailija
6/31 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan nyt päästy ennen puolta yötä nukkumaan. Otin taas Disflatylit kehiin, ehkä hiukan auttoi. Nyt ollaan iltaisin kyllä kanniskeltu. Saa siinä sitten paukuteltua ja väsähtää.

Meillä kanssa osakestoillaan. Fuzzit ja muut taskuvaipat falskas (suomeksi vuosi ?), mutta ihan perinteisellä kolmiotaitoksella ja kuorella on mennyt tosi hyvin. Iho on välillä vähän huono nivustaipeista, johtuu kyllä siitä, kun nukkuu pitkiä pätkiä, jolloin vaippakin on kauan.

Meillä on ristiäiset loppiaisena, mies on kastettu 30v sitten loppiaisena, siksi tuo päivä. Tarjottavat on mulla ja anopilla jo aika hanskassa, tänään käytiin ostamassa juhlavaatteet ja huomenna siivotaan. Tässä on kyllä siivottu ihan tarpeeksi, joulukuussa eka synttäreitä varten, sitten joulua ja nyt tämä. Onpahan koti taas hetken siisti.

Mies osallistuu kanssa kivasti vauvanhoitoon ja juttelee ja kanniskelee. Oletteko huomanneet kuinka hyvin vauva aistii oman hermostumisen. Mulla oli eilen illalla hermostunut olo, kun olisin laittaa digikuvat valmiiksi, enkä saanut vauvaa rauhoittumaan. Sanoinkin miehelle, etten nyt ole tarpeeksi rauhallinen tähän nukuttamiseen. Miehen syliin simahti sitten nopeasti. Herkkiä pakkauksia nämä!

Jatkoja,

Nyyny ja poika 7vkoa

Vierailija
7/31 |
04.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin on kaks kättä vapaana, mutta nopsasti yritän kertoa terveisiä.

Meillä tuo nukkumisrytmi myös sellainen et puolilta öin nukkumaan ja n 9.30-11 ylös. Siinä välissä syödään 2-4 krt.

Meilläkin huutaa vähän illalla, jos päiväunet jääneet väliin. Sisällä ei suostu nukkumaan ja herää ääniin heti. Ulkona on suostunut useinmiten. Onpa tuo nukkunut aika monta kertaa 4 h putkeen.

Nyt mulla ressiä, kun ristiäiset loppiaisena. Yritin asetella neidin tukkaan pinniä kokeeksi, kun pituus riittäisi, mutta laitan vaan toimituksen jälkeen rusettipannan.

Neiti painoi viikko sitten 2 kk neuvolassa 4,4 kg ja oli 56 cm. Kaikki oli ok. sai myös ekan rota-rokotteen.

Ihania kuvia olitte muuten laittaneet vauvoista!

Jotain mun piti kommentoida, mut en muista.

Ainiin, mulla on aina toinen rinta tuottanut maitoa puolta paremmin kuin toinen, enkä ole koskaan saanut tulehdusta.

Jep, pitää jatkaa valmisteluja, vielä kun voi.

pp

Vierailija
8/31 |
05.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ei ole aikoihin tullut tännekkään kirjoiteltua,mutta nyt sitten olis hetki aikaa kun Emilia nukkuu.. :)

Yöunista oli keskustelua niin Emppu menee kans nukkuun 22.00-00.00 välillä ja herää kerran yleensä syömään. Muutama yö on mennyt jopa 8h putkeen siikeessä unessa :D Aivan ihanaa,mutta tuntuu että itte on väsyneempi kun saa nukkua pitemmän pätkän,kun on tottunut heräilemään 3h välein.

Neidillä pukkaa jo kovasti kahta alahammasta, ne näkyy jo ikenen läpi että muutama päivä niin ne putkahtaa. ja ikää kumminki vajaa 2kk.

Meillä oli ristiäiset jo 12.12.2009 ja nimeksi tuli Emilia Aleksandra

Täytyy yrittää taas aloittaa ahkerammin täälä käynti ja kirjoittelu :D

Mari ja Emppu :)

Vierailija
9/31 |
06.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä taitaa olla jonkinlaista nuhaa, kun öisin ja vaakatasossa ollessa korisee ja kuplii nielussa ja syvemmällä nenässä. Näkyvää limaa ei ole ja mietinkin josko se oisi ylösnoussutta maitoa mikä siellä korisee. Toissayönä neiti nukkui pystyasennosso mun vatsan päällä, mutta viime yönä laitoin pari kirjaa vaunujen etupyörien alle ja tyttö nukkui siellä. Hyvin kuitenkin nukkui, koska heräsi vain kolme neljä kertaa. Ehdin jo mennä laskuissa sekaisin =) Toivottavasti tuo tuosta häviää.

Mun jälkitarkastus ois ensi viikolla. Nyt olen miettinyt ehkäisyä ja taidan päätyä aluksi minipillereihin. Niitähän voi käyttää imettäessä toisin kuin E-pillereitä. Täytyy sit katsoa imetyksen lopettamisen jälkeen uudestaan mitä tehdään, aletaanko yrittää seuraavaa lasta vai jäädäänkä tähän kahteen kuten mies on varovasti alkanut vihjailemaan vai mitä tehdään. Taitaa mies olla väsynyt tähän lapsiperhe-elämään kun tuntuu olevan niin kireä koko ajan. Hyvin kyllä tekee kotitöitä ja hoitaa ja touhuaa esikoisen kanssa, mutta aika takakireä on. Jotain pientä kinaa meillä on joka päivä.

Jospa lähtisi nauttimaan vähän omasta ajasta kun esikoinen leikkii rauhassa ja kuopus on nukkumassa.

Adara ja tyttönen kohta 7vko

Vierailija
10/31 |
07.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uutta vuotta vaan kaikille!

Meillä syödään öisin 3-6 kerta. Mun mielestä aika paljon. Olen ollut ihmeissäni siinäkin että tämä vauva toisin kuin aiemmat kakkaa myös öisin. Onneksi mun mies on hoitanut noi öiset vaipan vaihdot. Olen itse aivan zombie öisin imetyksen ja lastenhuoneessa ramppaamisen takia. Meillä keskimmäinen huutelee öisin äitiä nyt jonkin verran, heräilee ja on peloissaan. Alkureagointia vauvan tuloon vielä, luulisin. Muuten sillä neidillä on helpottanut raivikset nyt joulun tienoolla, liekö saanut tarpeekseen huomiota kun on ollut vieraita paljon ja isi kotosalla enemmän kuin tavallisesti.

Vauva on kyllä tosi tyytyväinen tapaus eikä pahemmin aiheuta harmia äitille tuon yösyöpöttelyn lisäksi. Tosi terveenäkin ollaan oltu koko sakki.

Jälkitarkastuksessa kävin 30.päivä, kaikki oli lääkärin mielestä hyvin. Itse olen edelleen miettinyt pitäiskö kumminkin käydä yksityisesti ultrassa kun silleen hassusti tuikkii ja muuten ilmoittaa itsestään tuo maha. Lääkäri tuumi että josko olis jotain kiinnikekipuja tms.

Tuota ehkäisyä olen minäkin pähkäillyt, sain jälkitarkastuksen yhteydessä reseptin minipillereihin että vois kokeilla sopiiko se keltarauhashormoni vai mikä se nyt oli mulle, että vois sitte harkita sitä kierukkaa. En ole kuitenkaan vielä hakenut pillereitä kun mietityttää. Mies oli ehdottomasti sitä mieltä että ei mitään hormonaalista ehkäsyä meille enää ikinä! Kun aikoinaan söin e-pillereitä ja meni kaikki s-halut. Muutos oli melkoinen pillereiden lopettamisen jälkeen, enkä kyllä itsekään mitenkään haluaisi palata sellaiseen haluttomaan elämään kuin silloin. Vaikka olis niin helppo se kierukka. Pöh ja höh, ressi tulee tostakin. Meillä kuitenkin lapsiluku olis nyt täynnä, kolmesta on aina puhuttu. Mietityttää vaan että jaksaako sitä sitte kortonkien kanssa loppuelämänsä pelata. Mies on sitä mieltä että jaksaa, sille on tää mun hyvinvointi asiassa niin tärkee. :)

Meillä mies on ihana ja hoitaa ja hellii meitä kaikkia tyttöjään minkä vaan ehtii. Huolettaa vaan miten se jaksaa, kun valvoo melkein yhtä paljon kuin minä. Ei se joka syötölle herää, onneks, mutta aamulla nousee aikasin töihin kun me jäädään rauhassa köllöttelemään.

No niin, viikonloppuna olis eka pidempi reissu edessä mummolaan 300 km:n päähän. 150 km jo käytiin tapanina toisessa mummolassa ja se meni hyvin.

mukavia vauvapäiviä kaikille,

- Paakkis ja tyytikki 8vkoa

Vierailija
11/31 |
12.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä käynyt seurailemassa keskustelujanne, mutta aika ei yksinkertaisesti riitä kirjoitteluun!!!

Meillä vietettiin ristiäisiä sunnuntaina, poika sai nimekseen Tatu Topias. Kaksi kuukautta tuli täyteen lauantain, aika rientää luvattoman nopeasti!!!

Olen ollut aika lailla yksikseni näiden kolmen pojan kanssa viimeisen kuukauden, miehellä on ollut kokonaista 2 vapaapäivää tuona aikana!! Pojat pitää äidin liikkeessaä, eikä nuo kauheat paukku-pakkaset oo helpottanu autottoman arjen pyöritystä...no, onneksi mummi on välillä jeesannut ja tuonut autoa lainaan kauppa-reissujen ajaksi :D !!!

Meillä on Tatulla ollut kovasti vatsa-vaivoja, johtuen äipän suihku-tisseistä...raukka nielee valtavasti ilmaa syödessään. Lisäksi tämä meidän kolmaskin poika on "laiska" kakkaaja, ja kakka-välit venyy pariin viikkoon..tästäkin kärsitään kipu-itkuja!!! Viimeksi viikko sitten käytiin päivystyksessä ottamassa Microlacit, että saatiin kahden viikon tavarat ulos!!

Sen jälkeen aloiteltiin mallasuutteen antaminen päivittäin ja äipälle magnesium-kuuri...nyt odotellaan, että saadaanko näillä tulosta vai alotetaanko järeämpi hoito!?

Iso-veljillä on aikanaan ollut samaa ongelmaa, joka on korjaantunut kiinteiden aloittamisen yhteydessä. Kiinteät aloitettiinkin jo 2,5kk iässä luumusoseella...nyt olin kuitenkin siinä toivossa, että voisin jatkaa täys-imetyksellä edes hieman pidempään!!

Tuon lääkäräkäynnin yhteydessä lastenlääkäri suositteli antamaan Tatulle Duphalacia 10-15ml kuureina, kun kakka-väli venyy yli viikoksi...mutta mielestäni tuo on hirvittävän suuri annos pienelle vatsalla...en siis ole uskaltanut vielä antaa!!!

Perjantaina Tatulla on tuo 2kk neuvola, joka on lääkäri-neuvola, siellä täytyy vielä asiasta keskustella... Sitten nähdään paukkuuko 6kg pojalla rikki...veljensä painoi 2kk neuvolassa 6650g. Pituutta taitaa olla jo reilut 60cm!?

Itsekin pääsen torstaina viimein jälkitarkastukseen...meillä ei ole ollut neuvolassa lääkäriä joulukuussa, joten tästä syystä homma on vähän venähtänyt!!! Ehkäisyä on kovasti pohdittu...mutta kun tuo mies on niin harvakseltaan kotonakaan, niin tarviiko sitä edes???? Meinasin pyytää minipilleri-reseptin ja haen ne sitten, jos alkaa näyttää että ehkäisyä tarvitaan.... olen kokeillut kyseistä valmistetta kymmenen vuotta sitten, eikä se oikein sopinut..ainakaan silloin!!?? Kahden edellisen synnytyksen välillä en ole käyttänyt hormooni-valmisteita ollenkaan, joten voi olla että en niitä ala nytkään nauttimaan...???

Nyt täytyy lähteä herättelemään kahta vanhempaa välipalalle...ja isäntää tienpäälle...vaavi kuorsaa vaunuissa...ja nyt näyttää unen maistuvan ihan kohtuu-hyvin!!!

Nennu ja Tatu 2kk (kera iso-veikkojen)

Vierailija
12/31 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille synty tyvär tuossa 24.11 ja tiistaina tulis 8 vkoa täyteen! :) Luvattoman nopiasti menny aika. Ristiäiset oli 29.12. ja nimeksi tuli Ida-Mari Emilia. Lohduttavaa kuulla et muillaki iltakärtyämistä! Minusta tämä ei koliikkia ole, itku ei ole kovaa, eikä kestä koko iltaa, mutta pientä kärtyä ja levottomuutta iltaisin...

Ehkäsyksi oon miettiny kuparikierukkaa, kun nuo hormoonivalmisteet vie seksihalut aivan täysin. Nyt synnytyksen jälkeen on ollu itellä isot himot ja oon miettiny et onko se ees normaalia heti synnytyksen jälkeen, mut en oo keksiny muuta selitystä ko tuon hormonaalisen ehkäsyn puuttumisen nyt. :) Mun mies kulkee reissuhommissa Ruottissa ja lupasin itelle etten rupia lapsia hänen kans tekkeen ennenku asettuu kotia, mut tässä sitä ollaan. Hyvä ottaa sit tuo kierukka, ei ainakaan tartte useamman naperon kans alkaa taiteileen yksin kotona. Tän yhen kans viel menee kun saa viel päivisin nukkuu, mutta jos olis viel taapero pyörimäs niin ei tulis mittään...

neidillä on alkanu hymy jo karkaileen. :) En sitten tiedä onko tahatonta viel, mut söpöä se on. Tänään tulee postissa kantoliina, minkä huusin huuto.netistä, saan alkaa neidin kans kokeileen sitä.

Syntyessään Idan mitat oli 2850g/48cm, nyt on tainnu mennä jo neljä kiloa rikki ja senttejä on lähemmäs 60. Useat bodyt menny jo pieneksi. Kasvaa tosi hurjaa vauhtia!

t: mari vm. -88 sekä ida-mari vm. -09 :)

Vierailija
13/31 |
13.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiirettä pitää :) Vauva on ihana, kovin rauhallinen pieni mies! Öisin nukkua tuhisee minun vieressäni ja syö ympäri vuorokauden noin kahden tunnin välein. Olen ollut ihmeen pirteä, mutta tuskin edes herään yöllä kun vauva syö. Vaippoja ei ole ollut tarvis vaihtaa paitsi joskus aamuyöstä saattaa olla kakkavaippa jonka sitten vaihdan himmenetyn yölampun valossa! Nukkumaan mennään n. klo 20 yöunille, olen silloin itsekkin aivan "tattis ja tasaraha" ja aamu meillä alkaa n. klo 6. Päivisin poika on hakenut jonkinlaista rytmiä itselleen. Menee ensimmäisille päiväunille vaunuun n. klo 8 ja nukkuu pari tuntia. Siihen aikaan olemme leikkipuistossa, otan 2 vuotiaan sisälle mukaan, syötän vauvan ja laitan takaisin nukkumaan jolloin unia riittää vielä toiset 2 tuntia- ihanaa että voin ulkoiluttaa tuota 2 vuotiasta oikein pidemmän kaavan mukaan ;-) Päiväsaikaan vauva saattaa torkahdella tai nukkua pidemmän aikaa sisällä ja silloin nukun itsekkin kun isompikin on unillaan. Toisille päiväunille vaunuun vauva menee joko klo 14 aikoihin tai klo 17 aikoihin. Ilta meneekin sitten hereillä ja pikkuisia torkkuja ottaessa olohuoneessa huiskeessa ja hulinassa kaikkien ollessa kotona. Poika ei rauhoitu lainkaan omaan sänkyynsä....Ei ole nukkunut siellä vielä juuri lainkaan. No, ehkä sitten jossain vaiheessa. (Meillä kaksi vanhinta ovat nukkuneet omissa sängyissään omissa huoneissaan vastasyntyneistä asti mutta nämä kaksi pienintä ovat nukkuneet vieressäni, 2 v siirtyi omaan sänkyyn nukkumaan kokonaan n. vuoden iässä).

7 vkon iässä poika painoi 5,1 kg ja oli 55cm pitkä.

Jälkitarkastuksen labrakokeista löytyi VTI joka hoidettiin antibiooteilla pois. Kierukkaa varten sain reseptin. Kammottaa jo valmiiksi mahdolliset oireet mitä kierukka aluksi mahdollisesti aiheuttaa...Asennutan häkkyrän varmaankin alkukesästä.

T: HeMuliini ja Lauri (kohta 2 kk)

Täytyy yrittää kirjoitella aktiivisemmin!

P.S. Me aloitetaan vauvauinti helmikuussa! Ihanaa! Tuskin maltan odottaa!

Vierailija
14/31 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän ketjun vasta nyt. Kiva lukea teidän kirjoituksia, kun oma vauvani syntyi marraskuun lopulla ja täällä on paljon samanikäisiä!

Mua mietityttäisi lähinnä yksi juttu. Monen aikaan illalla vauvanne menee yöunille? Ja tankkaako maitoa illalla moneen kertaan? Meidän neiti syö tunnin välein illalla ja nukahtaa aika tarkalleen aina klo 23. Sitten syö 4-5 aikaan aamuyöstä ja nukkuu noin 8 asti. Kuulostaako ok? Päiväunille olen laittanut vaunuihin. Nukkuu 1-2 kunnon päiväunet vaunuissa. Sitten illalla torkkuu sylissä tai kantoliinassa pikku unet. OK?

Talvisin terveisin

äiti ja vauva (7 vk)

Vierailija
15/31 |
15.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän vauvanne rytmi kuulostaa ihan meidän Maijan rytmiltä! Olen arvellut että on ihan ok :-). Kaksi vanhempaa lastani valvottivat vauva-aikanaan hirmuisesti, joten olen nyt ihan ihmeissäni näistä hyvistä yö- ja päiväunista, mutta ihanaa se on, jaksaa itsekin paljon paremmin. Meillä myös illalla kovasti tankkaillaan ja Maija kasvaa reipasta vauhtia.

Vierailija
16/31 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän Juliuksen rytmi on aikalailla samanlainen kun teillä. Aamulla herää 8-9.30 ja nukkuu pienet unet n.30 min sisällä vielä ja sitten ulos jossa nukkuu 3-4 tuntia ja sitten iltapäivällä taas 17-19 toiset unet ja illalla ihan pienet tirsat ja nukkuun noin klo 22.00 . syötän Juliusta aina kun herää, mutta illalla syö vielä ennen kun nukahtaa. mutta meillä on tullut oikein iso ohjelma numero jokaisesta nukkumaan menosta. päivällä sisälle nukahtaminen on tosi vaikeeta, eilen siihen meni 1.5 tuntia ja nukkui 15 min. ja illalla yöunille mentäessä huuto on hirveä joskus se kestää 15 min joskus 2 tuntia... on yritetty nukuttaa syliin tai omaan sänkyyn, mutta herra on kova taisteleen vastaan, vetää ihan hysteeriseks ja mikään ei auta. Tulee välillä tippa linssiin kun ei tiedä mitä tekis :/ Muun ajan poika on oikein enkeli ja juttelee paljon ja osaa olla itteksensäkkin paljon. Onko muilla vastaavaa?

Miten muuten heräileekö teijän pienokaiset paljon rattaissa kesken unien. meillä joskus saa useinkin käydä laittaan tutin ihan umpisten unesssa olevalle pojalle joka itkee ja vääntää. ja sen jälkeen voi nukkua vielä yli tunninkin ihan hiljaa..

Mutta on tää silti ihanaa.. yks pieni hymy pojalta ja äiti on ihan myyty =)

Lähdetään helmikuun lopussa pojan kanssa viikoksi lappiin =) kiva välillä päästä kotoa johonkin ! ja mummo ja vaari tulee mukaan niin saadaan hoitoapua samalla =)

T: Riina ja Julius Eemeli

Vierailija
17/31 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin Riina, että meidän neiti monesti nappaa vielä vähän maitoa ennen kuin menee nukkumaan. En siis nukuta tissille (siitä tulis varmaan pieni ongelma myöhemmin...), mutta tarjoan vielä, että ei sitten varmasti herää ainakaan nälän takia päiväuniltaan. Yleensä aina ottaa ainakin vähän. Eli maitoa aina kun herää, sitten siinä jaksaa olla hereillä 1-2 tuntia. Sitten tarjoan maitoa vielä ja nukkumaan. Tällä keinoin nukkumaan menot ovat olleet helppoja. Jonkin verran havahtuu unien aikana. Tutilla rauhoittuu kyllä. Nyt harjoittelemme ulkona nukkumista. Tähän asti on oltu sisällä tai kuistilla. Toinen juttu, mikä tuli mieleen, on se, että olisko Julius sitten jo liian väsynyt, kun laitat nukkumaan? Eli tulisko raivoaminen siitä, että on yliväsynyt. Jostain olen lukenut, että viimeistään kolmannen kerran, kun vauva haukottelee, pitäisi jo olla kovaa kyytiä viemässä nukkumaan.

No, on tää ihanaa aikaa... Palataan asiaan!

Vierailija
18/31 |
16.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se voi olla normaalia jos vauva ei tunnu saavan kunnolla henkeä??kysyin tuota lääkäriltäkin niin hekin olivat sitä mieltä että on ihan normaalia kun kaikilla vauvoilla on samaa..

musta tuo ei ole normaalia ja kun sitä esiintyy muulloinkin ettei vaan itkiessä..no maanantaina aattelin mennä lääkäriin uudestaan kun on itelläkin aika niin otan asian puheeksi.Josko se lekuri ois vähän järkevämpi.

Vierailija
19/31 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla tuntuis olevan jo jonkinlainen rytmi vauvan kanssa. Meillä heräillään 9-10.30 väliltä ja heti aamupalan jälkeen tyttö jatkaa unia vaunuissa kun ulkoillaan pojan kanssa. Iltapäiväunet kuuluu myös ohjelmaan ja viimeisiltä eli kolmansilta päikkäreiltä tyttö herää joskus tuossa 21. Yöunille mennään 23-24. Liikkuviin vaunuihin nukahtaa hyvin, mutta muille unille nukahtaa vain rinnalle tai keinutuoliin. Joskus harvoin sitteriin. Jossain vaiheessa yritin opettaa nukahtamaan itsekseen, mutta eipä siitä miään tullut niin annoin periksi =) Toisaalta neidillä on selvästi jotakin allergiaa kun iho on välillä kasvoista, selästä ja rinnalta näppylöillä ja helottaa punaisena. Muuten ei tunnu vaivaavan kuin toisinaan öisin hinkkaa silmiään ja selvästi kutittaa. Pojalla alkoi aikanaan allergiat oireilla juuri näin kahden kuukauden jälkeen samalla lailla ja pahenivat vain, joten voi olla että näin käy myös tytöllä. Huomenna olisi lääkäri ja saa nähdä mille dieetille joudun. Luultavasti joudun ainakin maidon, kananmunat, viljat ja kalan jättämään hetkeksi pois. Huoh =(

Tyttö on hyvin rauhallinen tutkiskelija ja niin kovin, kovin kaunis! Ihana nyytti joka nukkuu yöt tiukasti äidin kainalossa =) Kasvaa niin kovin nopeaa, että äiti murehtii ehtiikö tarpeeksi nauttia vauva-ajasta kylliksi.

Adara ja tyttö kohta 2kk

Vierailija
20/31 |
17.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, nyt on menossa parempaan suuntaan nukuttamisen kanssa. Olen nyt tarkkaillut Juliusta kunnolla ja huomannut, että ei se jaksa olla kun 30 min- 1h. virkeänä ja sitten kiukkuaminen alkaa, joten viim. kun Julius on ollut hereillä 45 min. ruvetaan uni touhuihin.

Mä syötän aina kun Julius herää unilta ja sit on se 30 min. vielä touhuamis aikaa, joten ennen päikkäreitä en tarjoa enään tissiä, mutta olen pitänyt rytmistä tiukasti kiinni ja näin on sitten tämä viikonloppu mennyt, että omaan huoneeseen on menty ja valot pois, rauhotan pojan syliini ja lasken kehtoon.. kerran joudun nostamaan ja rauhottamaan ja sitten jää kehtoon nukkumaan sisälle =) jee jee.. pitää vaan olla itse paikoillaan ja rauhallinen kun poika yrittää viritellä huutoa, niin rauhoittuu kun huomaa että mä oon rauhallinen ja nukahtaa noin 15 min:ssa. =) ja illalla nukuttaminen: ruokaa pullosta 125 ml. (pumppaan pulloon aamulla kun syö pidempää pullosta ja saa kunnolla tankattua). sit ilta kylpy ja makuuhuoneeseen valot pois, soittorasia soimaan ja imetän vielä uudestaan. lasken sänkyyn ja pidän tuttia suussa ja siihen nukahtaa.

Eli niinkun neiti Kesäheinä kysyi: niin päättelin että yliväsyneeksi on päässyt ja sitten huutoa ei rauhoita mitään.

Mutta näin jatkamme ja katsotaan kauan näin onnistuu =) nukku muuten kunnon tankkauksen jälkeen pisimmät unet mitä on nukkunut eli melkein 6 tuntia putkeen ja söi välissä ja laskin omaan sänkyyn ja vielä 2 tuntia, ennen kun heräs taas syömään .

Tuo haukottelu homma kuulostaa ihan paikkaansa pitävältä. Mä lähden nukuttaan aina jos toisesta haukotuksesta, kun tuntuu poika kovin herkkä olevan.

Että semmonen stoori huh...

Julius "puheli" mummolle tänään 30 min, taukoomatta, kovasti on miehellä asiaa ja naurua riittää =)

Mukavaa uutta viikkoa. itse innolla odotan kun ti. on käsi-jalka ja kasvohoito saa vaan olla 3 tuntia ja nauttia =) mieheltä ihana joululahja..