Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

porin juoksukoulusta

Vierailija
01.01.2010 |

täällä meni ketju tuosta jossain vaiheessa, mutta en sitä ole lukenut.

Kertokaahan kokomuksia! Minulla tarkoitus tuota kokeilla, mutta auttaako oikeasti täysin rapakuntoiselle?

Kunto on lähes nollissa, 2 kerrosta rappusia saa jo puuskuttamaan. Eli kannattaako aloittaa tuolla, vai helpottaa aluksi?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

reippat (sauva)kävelylenkit tms. ja aloitat juoksukoulun kunhan säät vähän lämpenee (esim. maalis-huhtikuussa).

Vierailija
2/15 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein sitä ohjelmaa paria viikkoa vaille loppuun viime kesänä. Oli tosi hyvä ohjelma, suosittelen kyllä. Kunto kasvoi kuin huomaamatta. Siis mä sain juostua yhteen menoon 5 kilsaa ja jatkoin sit 5 kilsan kävelyllä eli yhteensä 10 kilsan lenkki. Ja aloin ihan 50 metrin juoksusta puhkuen.

Lopetin ohjelman pari viikkoo ennen, kun mun selkä kipeytyi... Lenkkeilyä olen jatkanut aika säännöllisesti sen jälkeenkin ja kunto on edelleen aika hyvä. Juoksut jätän kyllä ens kesälle, en astmaatikkona pysy ajatteleenkaan juoksua talvella...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pystytte helpoiten mittaamaan juostua MATKAA? Juoksetteko aina saman lenkin jonka olette etukäteen mitanneet kartalta, juoksetteko aina askelmittarin tms. kanssa joka mittaa matkaa, vai miten?

Vierailija
4/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan rapakunnossa olin. Vanha pakaralihas alkoi vaivaamaan ja sitten se jäi.

Vierailija
5/15 |
03.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että se riittää mulle. (oma arvio, että heittää alle 100m)

Sitten olen mitannut kartalta sopivan matkan. Tai vaikka googlemapsin avulla. Tai sitten kä pururadalla juoksemassa, sillä ainakin täällä päin on kyltit puolen kilometrin välein.

Vierailija
6/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ihan alusta syksyllä ja tiukkaa teki ne muutaman minuutin juoksutkin. Ohjelman lopussa sain tehtyä 10km lenkit kaksi kertaa ja nykyään teen n.5km lenkkejä.

Ikinä en tosiaan ole harrastanut juoksua/hölkkää, mutta niin paljon positiivisia puolia tässä on ja tulee, että pyrin jatkamaan. Selkävaivat lisääntyivät n. 1kk aloittamisesta, mutta katosivat kokonaan sitten.

Vierailija
7/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun silmissä jo sumenee?

Vierailija
8/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täydellisestä rapakunnosta lähdin liikkeelle. Lopulta pystyin juoksemaan n. 7 km ja sitten jouduin lopettamaan jalkojen jatkuvan kipeytymisen vuoksi ja menihän ne kelitkin ankeiksi. Nyt olen raskaana ja ajattelin aloittaa uusiksi ensi syksynä lapsen synnyttyä.

Suosittelen!

Se 2 min juoksu alussa teki aluksi tiukkaa.

Vierailija
9/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää, miten kellotatte nuo ajat? Katseletteko kelloa koko ajan samalla, kun juoksette, vai miten teette?

Vierailija
10/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan nollakunnosta. En ollut liikkunut vuosiin ja kuopuksen raskausaika ja vielä 2 kk synnytyksestä meni sängyssä maatessa. Kun lapsi oli 8 kk niin aloitin juoksun.

Otin sykemittarin mukaan ja vaihdoin kävelyyn heti kun syke meni yli 150. Aluksi juoksin siis ehkä 30 sek kerrallaan, ja kävelin kunnes syke laski alle 130. Kokonaisuudessaan lenkki kesti n. 20 min. Kunto nousi nopeasti ja aloin juosta kerralla pidempään, ensin n. 10 min putkeen, sitten 15 min jne. Nyt pystyn juoksemaan jo 1,5 h putkeen :D

Käyn lenkillä 2-3 krt viikossa ja juoksen n. 30-60 min kerralla. Pidän aina mukana sykemittaria, ja olen sillä asenteella liikkeellä että saan lopettaa heti jos haluan. Että vaikka juoksisin vain 5 min, se on tyhjää parempi kuitenkin.

Salaisuus on siinä että juoksee tarpeeksi hitaasti. Olin aina luullut että juoksu tuntuu pahalta, koska juoksin liian kovaa. Ei se tunnukaan yhtään pahalta kun menee tarpeeksi hitaasti! Jos on kurjaa, hidasta!

Tavoite kannattaa myös olla, että motivaatio pysyy yllä. Minä olen jo ilmoittautunut Helsinki City Runille (=puolimaraton toukokuussa). Ajattelin ensin Naisten Kymppiä, mutta kun pystyinkin juoksemaan kympin jo muutaman kk:n päästä aloituksesta, ei siinä olisi enää mitään haastetta :)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
11/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin tietää, miten kellotatte nuo ajat? Katseletteko kelloa koko ajan samalla, kun juoksette, vai miten teette?

Vierailija
12/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on helppo ottaa aikaa. Laittaa hälytyksen sopivan minuuttimäärän päähän.

Vierailija
13/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aloittaessani olin ihan rapakuntoinen. 2,5km juoksin yhtäjaksoisesti ja sitten loppui ohjelman noudatus kun tulin sairaaksi ja sitten satoi jo lumikin.

Keväällä ajattelin aloittaa taas alusta, hyvä ja toimiva ohjelma.

Minä kellotin ajat munakellolla. Minulla on Airamin digitaalinen munakello, maksoi jotain 7€ Oli tosi kätevä ja nytkin on muksuilla jäähykellona.

Etäisyydet laskin lyhtypylväistä, niiden väli on 50m.

Vierailija
14/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tän palstan innoittamana aloin juoksemaan viime kesänä. Juoksin koko ohjelman ja sen jälkeen vielä 2-3 kertaa viikossa 5-10 kilometriä kerrallaan ja kävelyä kerran viikossa noin 10 km lenkki. Kolme viikkoa sitten sairastuin flunssaan, sitten tuli joulu kiireineen ja nyt on ollut pakkanen niin kova, etten ole uskaltanut, mutta kunhan lauhtuu aloitan taas.

Lähtötilanne mulla oli sellainen, että sen 2 minuutin juoksun pystyin suorittamaan hädintuskin ja kuoleman kielissä. Silloin tuijotin kelloa melkeen koko matkan ja odotin loppua. Parin viikon kuluttua alkoi oppimaan, että tässä on mennyt noin 2 minuuttia ja tuonne asti ehdin viidessä minuutissa ja kelloa ei enää tarvinnut vilkuilla niin usein. Käytössä oli aluksi ihan tavallinen rannekello, sitten sykemittarin kello. Ei se niin hankalaa ollut. Jossain vaiheessa siirrytään juoksemaan kilometrejä, joten kelloa ei tarvitse tuijottaa ollenkaan, muuta kuin sen takia, jos haluaa juosta "ennätyksiä".

Kannattaa kokeilla, mutta itse aloittaisin motivaation takia vasta keväämmällä. Nyt kävelyä, sauvakävelyä ja hiihtoa.

Vierailija
15/15 |
02.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jote loppupeleissä ostin sauvat ja kävelin.

Nyt pakkastauko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi