G: oletko ylpeä kansalaisuudestasi?
+ mikä maan kansalainen olet?
AP on suomalainen mamu
Kommentit (10)
Isäni tosin on (oli) ulkomaalainen, ei asunut koskaan Suomessa.
Kansalaisuus on minulle melko neutraali asia. Eivätköhän ihmiset yleensäkin ole ylpeitä kansalaisuudestaan oli se mikä vaan paitsi, jos maassa on tapahtunut jotain, mitä ihmiset häpeävät.
Kuulun piskuiseen pieneen kansaan jolla on hieno kulttuuriperimä ja paljon omalaatuisia ominaisuuksia. Kuulun kansakuntaan joka on historian saatossa ollut erillaisten "suurvaltojen" ikeen alla, mutta silti säilyttänyt oman uniikin kulttuurinsa ja kielensä. Poikkeuksellisen kovissa olosuhteissa on eletty ja tultu toimeen. Olen ylpeä isovanhemmistani ja esi-isistäni jotka ovat routaan tilansa raivanneet.
Olen suomalainen.
Äärettömän ikävänä pidän sitä että kansallistunto yhdistetään äärioikeistoon ja rasistisiin ryhmiin.
Voin olla ylpeä hyvistä teoista tai saavutuksista yms.
Suomalainen siis olen.
En ole ylpeä mistään, mikä ei ole omaa ansiotani.
Eli ihan turhaa mun olisi ylpeillä kansalaisuudesta, jonka eteen en ole muuta tehnyt kuin syntynyt. Ennemminkin olen ylpeä lapsistani, koulutuksestani, hyvin tehdystä työstäni, tms. asioista, joiden eteen olen tietoisesti tehnyt jotain. Niin, ja olen siis Suomen kansalainen, asun tosin ulkomailla jo toistakymmentä vuotta ja lapsilla useampi kansalaisuus. Kansalaisuus on vain väline, ei arvo sinänsä.
mutta olen kyllä isänmaallinen. En katso olevani vastuussa rasistisista idiooteista, mutta he surettavat, ahdistavat ja pelottavat minua. Mutta kyllä tänne kai on heitäkin mahduttava.
Olen syntymäsuomalainen.
En ole koskaan ollut ylpeä Suomesta eikä minua ole koskaan kiinnostanut Suomen itsenäisyys. Asuin 3 vuotta espanjassa ja näin parempaa maailmaa. En vain voi sulkea silmiäni ja sanoa että Suomi on maailman paras maa. Yli 100 000 ihmistä olisi selvinnyt jos Suomi ei olisi taistellut itsenäisyydestä ja suomalisuudesta. Ei ollut mielestäni sen arvoista.
No on niitä paljon huonompiakin kansalaisuuksia. Pian saan Brittien kansalaisuuden. Mieluiten olisin Jenkki.
Minusta Suomi on hyvä maa, joten olen ihan tyytyväinen maahani. Minulla on kaksoiskansalaisuus, sekä Suomen että Irlannin kansalaisuua. Lapsellani on losäksi Britannian kansalaisuus, katsoo mun kanssa Linnan jtkoja ja twittaailee.
Olen suomen kansalainen ja varsinkin ryssittelijät saavat häpeämään suomalaisuuttani. Äitini on venäläinen.
En ole ylpeä mistään, mikä ei ole omaa ansiotani.