Ranskalaisäitejä?
Hei, olen Suur-Pariisin (77) alueella asuva pienen vauvan äiti. Vâlillä olisi mukava jutella suomeksikin.
Kommentit (20)
Missä päin Seine et Marnea asustelet? Kuinka pitkäân olet ollut Ranskassa? Itse odotan esikoista (poika) rv 38 ja asumme Meaux:n vieressä. Olen ollut Ranskassa nyt yhtâjaksoisesti kolmisen vuotta, sitä aiemmin pienissä jaksoissa. Tunnen muutamia suomalaisia työn kautta, mutta olisi kiva tavata samassa elämântilanteessa olevia suomalaisia. Minkä ikäinen vauva sinulla on?
Kiva, kuulla, että on muitakin Seine et Marnessa asuvia suomalaisia äitejä/tulevia äitejä! Olen 7kk pojan äiti ja asumme Bussy Saint Georges:ssa (RER A-linjalla). Samoin kuin ranskis-vaavi, olen asunut pian kolme vuotta Ranskassa ja sitä ennen lyhempiä aikoja. Olen vielä pari kuukautta kotona congé parentalilla ja olisi kiva, jos onnistuttaisiin tavata.
Tunnen hyvin paikan, mekin asuttiin Bussyssa elokuuhun saakka ennenkuin muutettiin tänne Meaux:n viereen. Saanko udella että ootko myös Disneyllä töissä kuten allekirjoittanut?
Olisi tosi kiva tavata!Tällä hetkellä musta ei oo kauheesti kaupungille lähtemään, kun toiveissa on että vauva saapuisi pian maailmaan,ja merkitkin vähän siihen viittaisivat. Laskettuun aikaankin on enää vajaa kaksi viikkoa. Pikkuisen kanssa lâhden kyllä sitten mielelläni liikkeelle, rupeaa jo seinät vähän päâlle kaatumaan pikku hiljaa.
Hyvää viikonlopun jatkoa!
Ranskis-vaavi ja masuasukki
No niinpä useat tällä alueella asuvat onkin töissä Disneyllä. Aloitin sieltä myös ennen kuin asuin vakituisesti Ranskassa, mutta nyt olen muualla; yhdessä lähistön hotelleista. Olispa ollutkin sattuma, jos asuisitte edelleen näillä kulmilla.
Tsemppiä sulle vaan viimeisiin viikkoihin tai päiviin, eihän sitä tiedä kuinka kauaa enää on jäljellä. Nyt voit vielä nauttia ajasta, syntymän jälkeen sitä ei sitten enää huomaakaan miten nopeasti aika menee. Menetkö Meaux:n sairaalaan synnyttämään?
Meidän täytyy tavata heti vain kun kykenet, kaipaan suomalaisseuraa ja samoin meidän pikkuisen olis hyvä kuulla muunkin kuin äidin puhuvan suomea. ;)
Samoin sinne hyvää viikonlopun jatkoa!
Ilmoittelen sitten kun poitsu on maailmassa.
Niin tuli heti Disney mieleen,kun sanoit että Bussyssa asutte, kun aika paljon meitä CM:tä tai entisiä sellaisia siellä asustelee. Meillä taitaakin sitten olla aika samanlainen historia Ranskaan tulon ja täällä olon suhteen, ja kaiken lisäks ollaan molemmat hotellityössä (mitä nyt tällä hetkellä mammalomaillaan). Hauskia yhteensattumia, tiedä vaikka oltais RER:ssä tai asemalla joskus kuljettu toistemme ohi...
A bientôt!
Ranskis-vaavi ja maha-asukki
Ota ihan rauhassa vaan nämä viimeiset päivät ennen kuin pikkumies on syntynyt, ollaan sitten yhteydessä ja treffataan jälkeen päin. Me odotellaan täällä innolla teidän näkemistä!
Mietin, että mitäköhän muuta yhteistä meillä vielä on kaikkien noiden asioiden lisäksi. Ainakin poikalapset myös! Ja totta, eihän sitä tiedä, vaikka oltais junassa ohikuljettu, etenkin silloin kun kuljin vielä töihin vuosi sitten.
Aurinkoista päivänjatkoa!
Pikkuprissimme saapui luoksemme Meaux:n sairaalassa maanantaina 8.helmikuuta klo 5.11 mitoilla 51cm ja 3330 grammaa. Synnytys oli suht helppo ja kivuton ja siitâ toipuminen ollut sen ansiosta aika nopeaa. Meaux:n sairaalasta ei ole kuin positiivista sanottaa,siellâ meistâ pidettiin tosi hyvââ huolta.
Pââsimme kotiutumaan torstaina ja nyt toisiimme tutustuen nautimme yhteisestâ ajasta. Pojan isâkin on onneksi kotona maaliskuun alkupuolella asti, kolmisin aina kaunihimpi. Pikkunyytti on kyllâ toistaiseksi ollut oikea enkeli, nukkuu ja syô hyvin eikâ turhista itkeskele. toistaiseksi ainakaan...
Nyt ruokailemaan!
Onnea koko teidän perheelle prinssinne syntymän johdosta! Ja hienoa, että olette jo kotona ja kaikki on mennyt hyvin. Viestisi kuulosti tosi positiiviselta. Toivottavasti pikkuherra jatkaa syömistä ja nukkumista samaan tahtiin, ja saatte nauttia ikimuistoisesta ajasta kaikki kolme.
Ollaan yhteydessä sitten vähän myöhemmin.
Lämpimin ajatuksin, Cerisier
En ole vähään aikaan päässyt koneelle ja nyt huomasin, että viestiini oli vastattu...
Meidän poika on kohta jo viisi kuukautta, ja paluu työelämään koittaa pian äidille.
Itse asiassa olemme muuttamassa Meaux'hon. Asumme siis kaikki aika lähekkäin.
Kevättä odotellen, Brita
Hei,
asun itse tällä hetkellä Suomessa, mutta olemme tulossa perheeni kanssa Ranskaan varmaankin toukokuuksi. Olen asunut hiukan yli vuoden Pariisissa, mutta vauvan tulimme saamaan Suomeen ja nyt olemme täällä olleet jonkin aikaa. Tapaisin mielelläni muita suomalaisia äitejä Pariisin alueella, sillä saatamme muuttaa piankin takaisin Pariisiin. Kuulisin mielelläni arkielämästä kaupungissa pienen lapsen kanssa... Meidän poikamme on 9kk.
Itse en voi paljoa kertoa varsinaisen Pariisin arjesta, koska poju ei ole vielä Pariisissa käynytkään. Olemme olleet ihan vaan kotikulmilla...
Muutoin voidaan kyllä keskustella.
Tiistainen tervehdys!
aika on kulunut nopesti, enkâ oo edes kerennyt kirjottelemaan. Meidân poitsu tâyttââ ensi maanantaina jo 3 kuukautta, nyt voi jo huoletta reissata ja tavata ihmisiâ :) Otin vanheimpain lomaa elokuun puolivâliin saakka, jotta kerkeân vielâ nautiskella kotona pienokaisen kanssa.
Joten ehdottaisin suomi-treffejâ tâlle kevââlle,miten olisi Cerisier ja Brita?Mikâ olisi hyvâ paikka, ideoita? Disney village vois olla keskeinen paikka johon kaikkien suht helppo tulla...
Meillâ on hyvin aikaa tâllâ ja ensi viikolla, sitten on muutamia lomailu viikkoja Bretagnessa ja suomessa ja ystâviâ vierailulla, ja tulemme takaisin kotikulmille ja vauva-arkeen kesâkuun puolivâlissä, ettâ siitâ eteenpâinkin kerkeâmme. Millaiset aikataulut ja kesâlomailut teillâ?
Meiliâ mulla voi laittaa osotteeseen valimaap@suomi24.fi ja voidaan suunnitella treffejâ tarkemmin ja vaihtaa kânnynumeroita mieluummin meilin vâlityksellâ kuin tâssâ palstalla...
Mukavaa viikon jatkoa teille!
Pauliina ja poika pian 3kk
Täällä olis Patonki tuolta aiemmasta Ranska-ketjusta, johon kirjoittelu jäi pienokaisen syntymän myötä (nyt puolivuotias). Minua kiinnostaisi kovasti tavata muita tuoreita äitejä. Olen kotona vielä tulevan kesän ajan ja suhteellisen vapaa liikkumaan vauvan kanssa. Oletteko jo siirtyneet sähköpostailuun sopiaksenne tapaamisista?
terv. Patonki muruineen
Minäkin kirjoittelin siinä aiemmassa ketjussa, mutta kaksi pikkumiestä vie aika hyvin kaiken vapaa ajan niin kirjoittelut on jääneet. Täällä kanssa yksi Pariisin liepeillä asuva, tosiaan kahden pojan äiti, joista nuorin nyt reilut 5kk. Tapaaminen kiinnostaisi myös.
Kiva, jos pââset mukaan!
Tapasimme Britan ja Cerisierin kanssa pari viikkoa sitten, ja uusi tapaaminen on suunnitteilla, alustavasti olemme puhuneet kesâkuusta, joskus kesâkuun puolen vâlin jâlkeen. Lauantait sopii yleensâ parhaiten.
Laitoin s-postiosotteeni tâhân ketjuun aiemmassa viestissâni, jos voit laittaa minulle suoraan s-postia, niin saisin osoitteesi. Patonki kirjoittelikin jo s-postitse.
Mukavaa viikon jatkoa, ja toivottavasti pikaisiin tapaamisiin!
-Ranskisvaavi ja poika pian 4kk
Hei Ranskis-vaavi,
En ole vielä kirjoittanut sähköpostia! Onkohan sinulle joku esittäytynyt sala-Patonkina?
Kirjoitan piakkoin kunhan saan aikaiseksi...
se olikin Wiolet joka kirjoitti jo, meni nimet sekaisin, pahoittelut!
Seuraava tapaaminen sovittu lauantaille 19.6, jos tama sopii sinulle, laita s-postia niin voin ilmottaa tarkemman ajan ja paikan sita kautta.
Mukavaa viikon jatkoa!
-ranskisvaavi
Löysin tämän viestiketjun vasta nyt. Asun myös Bussy St. Georgessa ja odotan ensimmäistä lastani. Olisi mukava osallistua jos vielä järjestätte tapaamisia!
Vieläkö Cerisier asut Bussy.st. Georgessa?
Moikka!
Näyttää hiljenneen tämä ketju, mutta laitanpa nyt vielä kokeeksi viestiä. Eli myöskin raskaana olen ja asustelen Pariisin lähiössä Gagnyssa (RER E). Olisi ihanaa löytää samassa tilanteessa olevia, tai jo lapsen saaneita Suomiäitejä fiiliksiä jakamaan :) !
En tosiaankaan ole pitkâân aikaan enââ kâynyt katsomassa tâtâ ketjua.
Meillä on kiva suomi-porukka joka koostuu siis muutamasta âidistâ ja meidân lapsista. Tapailemme sâânnôllisen epâsâânnôllisesti, n kerran kuussa. Kyllâ mukaan varmasti vielâ mahtuu, mutta asustelemme vaan vâhân eri suunnalla, minâ Meaux:n lâhistôllâ ja muut bussy st georgesissa, eli Disneylandin suunnilla kaikki.
Ranskisvaavi + 2 lapsukaista