Miten ketoosin kanssa tulee toimeen?
Tässä lueskelin just karppifoorumilta, miten olo on auvoisa, lanttu leikkaa ja kaikki pelittää entistä paremmin. Mulla kädet tärisevät, korvissa suhisee ja päässä tuntuu usvaiselta.
Olen karppaillut pitkän aikaa ja ollut enempi hyväkarppi. Nyt ajattelin kiristää vähän ja tätä kiristelyä on nyt toteutettu 6 päivää ja tuntuu, että edelleen teen kuolemaa. Pitäiskö kuitenkin nostaa hiilarimäärää vähän, vai meneekö ohi?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="01.01.2010 klo 13:24"]
Tässä lueskelin just karppifoorumilta, miten olo on auvoisa, lanttu leikkaa ja kaikki pelittää entistä paremmin. Mulla kädet tärisevät, korvissa suhisee ja päässä tuntuu usvaiselta.
[/quote]
Hirveätä!
hyväkarppina söin joskus ruisleipää ja vähän hedelmiäkin, nyt olen jättänyt ne kokonaan pois.
Muuten vedän surutta kasviksia, lihaa, rasvaisia maitotuotteita ja tietty oliiviöljyä käytän paljon. Tikutin ketoosin, mutta kyllä jo olostakin tiedän, että siellä ollaan. Ongelma onkin nyt se, että meneekö tämä huono olo ohi, vai ollaanko tasolla, joka ei ehkä sovi minulle?
Laita mukaan vielä tosiaan esimerkki päivän syömisistä ja juomisen määrästä niin voit varmasti saada neuvoja.
Ketoosi ei toki sovi kaikille, itselle hiilarit alle 20g/päivä sopii just hyvin. Toisille sopii korkeammat määrät. Olen ymmärtänyt että useimmilla ketoosin ylläpito onnistuu myös korkeammilla hiilareilla, tyyliin 30-40g.
Jos syöt "surutta" maitotuotteita ja kasviksia niin niistä tulee kyllä helposti paljonkin hiilareita. Kuulostaa vähän siltä ettet kuitenkaan ole vielä ketoosissa. Vähemmän kasviksia ja maitotuotteita!
Miehen kanssa karpattiin. Mies aktiiviurheilija, ei sovi karppi, samat oireet kuin sinulla eivätkä mene ohi muutoinkuin hiilaria lisäämällä.
Jos liikut paljon, voi olla siis ettei ketoosi käy. Voi tosin olla, ettei käy kaikille "liikkumattomillekaan". Olemme yksilöllisiä - kuuntele ihmeessä oloasi äläkä väkisin vedä itseäsi piippuun tuolla ketoosilla!
Mulle ketoosi taas käy - jos taas jaksaisin ryhdistäytyä ;o)
Joten lisää ihmeessä niitä niin huomaat, koheneeko olo.