Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhehuoneessa olleet

Vierailija
01.01.2010 |

Tuli tuosta synnytysosasto jutusta mieleeni hauska juttu... oltiin perhehuoneessa minä mies ja vauva. Hoitaja tuli kysymään ruuista, että onko jotain erityisruokavaliota, ei ollut kummallakaan, ihan kaikkea voidaan syödä molemmat. Noh... Ne ruuat piti hakea aina tarjotinkärrystä käytävältä, kaikille oli nimetyt tarjottimet. Mun ja miehen annoksissa oli ihan naurettavia eroja! Esim, mulla oli 1 pikkuinen jauhelihapihvi ja 2 perunaa, miehellä 3 pihviä 6 perunaa... jotain jälkkäriä oli joskus mulla oli pelkkä kiisseli, ja miehellä marjapuuroa ja kiisseli. mä sön sitten siitä miehen annoksesta aina osan kun se sai aina hirveän lastin ruokaa, ja mulle tuli sellainen varpusen annos. =)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
2/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä vihjailtiin raskausaikana mässäämisestä... Että en pahemmin mässäillyt raskaana ollessani, söin siis ihan normaalisti. Ei kasvanut raskausaikana muu kuin vatsa. Eikä minulle jäänyt mitään raskauskiloja. Nih!

Mutta ne annokset oli ajoittain tosi pieniä. Varsinkin verrattuna miehen saamiin annoksiin. sellainen sairaalan pieni jauhelihapihvi on siis n.puolet kaupan valmis-jauhelihapihveistä.

Siellä sai kyllä hakea itse jääkaapista välipaloja ruokailujen välissä, esim. jugurttia ja voileipää yms. Ja mies kävi kaupasta hakemas kans jotain pientä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annokset ovat kyllä laskettu niin että kyseisellä ruokamäärällä pärjää hyvin kevyellä työllä (imetys).

Monesti kannattaa odottaa että nälkä katoaa, eikä vain mättää lisää ravintoa turpaansa. Muuten tulee ähky.

Nyt sinulla alkoi uusi elämä vauvan kanssa. Uusi terveellinen elämä. Alat myös syömään terveellisesti sopivilla ruokamäärillä.

Onnea!!!

Vierailija
4/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olettaisin heti noin, synnyttänyt tarvitsee paljon ruokaa ja energiaa!

Me oltiin esikoisen synnyttyä vuonna -01 NKL:n perhehuoneessa. Siellä haettiin ruoka itse, kukin otti sen verran kuin tahtoi syödä. Syödä sai joko omassa huoneessa tai ruokalassa. Kaikilla oli sama ruoka, iseillä ja äideillä :)

Vierailija
5/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annokset ovat kyllä laskettu niin että kyseisellä ruokamäärällä pärjää hyvin kevyellä työllä (imetys).

Monesti kannattaa odottaa että nälkä katoaa, eikä vain mättää lisää ravintoa turpaansa. Muuten tulee ähky.

Nyt sinulla alkoi uusi elämä vauvan kanssa. Uusi terveellinen elämä. Alat myös syömään terveellisesti sopivilla ruokamäärillä.

Onnea!!!

Vierailija
6/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se oli aina miehen nimellä se isompi annos. Mietittiin et ne on ajatellut ettei iso mies pärjää vähemmällä.

-ap

Vierailija
7/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se -01 perhehuoneessa ollut

Vierailija
8/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvita kummallisia määriä ravintoaineksia.

Jos ei tee mitään rankkaa. Esimerkiksi istuu koneella 8h eikä käy lenkillä tms niin kahdella voileivällä pärjää hyvin koko päivän.

Vierailija
9/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi outoa! Eihän sitä nyt sairaala voi päättää minkä verran sä tarvitset ruokaa ja minkä verran isä. Kyl meillä oli aina samat annokset. Mulle just sopivasti, isälle jäi nälkä...

Vierailija
10/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei tarvita kummallisia määriä ravintoaineksia. Jos ei tee mitään rankkaa. Esimerkiksi istuu koneella 8h eikä käy lenkillä tms niin kahdella voileivällä pärjää hyvin koko päivän.

Tämä asia lienee ihan yleisessä tiedossa suurimman osan äideistä keskuudessa. Jotta maito nousisi kunnolla, pitää syödä ja juoda hyvin. Laihduttaa ehtii sitten kun vauva on vähän isompi.

Todella outoa toimintaa synnytyssairaalalta!

Vierailija
11/11 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään voi helposti laskea kalorimäärät joita tarvitsee päivässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi