Te naiset joilla Kosovolainen miesystävä/aviomies miten teihin on tänään suhtauduttu?
Meillä rappukäytävässä oli syljetty ovemme eteen ja lapsille huudeltu puistossa.
Kommentit (40)
tosi mustasukkainen ja perinjuurin muslimi. Sitä vitutti kun muija kävi töissä vaikka itellään ei ollut kuin toimeentulotuki. Koko ajan ukko vaan mietti, että muita miehiä se hänen siivoojanaisensa siellä nai ja inhosi naisen kisssaa, koska heilläpäin kissoja ei hyysätty! No onneks pian eukko antoi fudut tuolle ukkelille! Nainen joutui muuttamaan toiselle paikkakunnalle ja muuttamaan numeronsa salaiseksi!
ja tuttu näky myöskin työpaikkalla kyttäämässä vaimoaan. itse työttömänä. hakkaa ja alistaa kaikin tavoin. vaimo ei saa osallistua mihinkään työpaikan juhliin ja virkistyspäiviin, ei saa juoda, tupakoida ym. tai turpaan tulee. haukkuu jahalveksii myös tytärtään ja hakkaa tätäkin.
vaimo ihan alistettu kohtaloonsa eikä edes uskalla harkita eroa.
ja ainakin tämä mies on kunnollinen,siivoaa kotona, ostelee lahjoja vaimolleen ja ostipa häälahjaksi yhteisen matkan Pariisiin. Komeakin kuin mikä kaiken lisäksi.Välillä käy ihan kateeksi.
kun joskus lukee näitäkin juttuja täällä, rivien välistä paistaa mielenterveys ongelmat jne.
Mutta Suomessa jätetään kaikki sellaiset oman onnensa nojaan, jos jollakulla on vaikeaa, hänet sivuutetaan ja jätetään omiin oloihinsa. Katsotaan ettei asia minulle kuulu ja ajatellaan että toisten asioihin ei pidä puuttua.
Moni maahanmuuttaja saattaa kokea sen vain hylkäämisenä, muualla tavat ovat erilaisia. Yhteisöt sosiaalisempia.
Hei!
Minä seurustelin/olin kihloissa Kosovon albaanin kanssa 4 vuotta ja minun elämä musertui hänen vuokseen. En ymmärrä kuinka sitä kestinkään noin kauan, ei se voinut olla enää rakkautta vaan jonkunlainen riippuvuus häneen.
Aluksi kaikki ihanaa,mutta pian hän muuttui mustasukkaiseksi,ei antanut mun mennä minnekkään,oli ilkeä sanallisesti ym. En oikein edes enää jaksa miettiä miten pahasti se mun elämäni pilasi,menetin ystäviä ja en ollut yhteydessä edes juuri perheesenikään ja voi että kuinka surullinen ja voimaton mä olin ja niin onneton. Mä en tuntenut olevani mitään, tyhjä sisältä. Ja silti,joku ihme piti mua siinä sairaassa ihmisessä kiinni. Muutaman kerran hän minua löi, enkä siltikään saanut voimia lähteä. Kaiken otin vaan vastaan ja kai luulin ansaitsevani sen kaiken. Loppuaikoina itkin melkein joka ilta,enkä enää edes tiennyt syytä.
Sitten neljän vuoden kuluttua,kävin siskon luona lomalla ulkomailla ja sieltä palattuani (asuimme jo erillämme mutta emme olleet virallisesti eronneet) koin mielettömän tunteen kun katsoin sitä miestä,jonka "lumoissa" olin ollut ne vuodet, enkä tuntenut mitään,en yhtään mitään ja ette usko kuinka vapauttava tunne se oli.
Olin päässyt irti ihmisestä,joka oli murskannut minut sisältä. Se oli mielettömän vapauttava tunne, että oikein itketti. Hän yritti vielä soitella ja itki että tahtoi mut takaisin mutta en vastannut hänelle enää ikinä ja vaihdoin lopulta numeroni,enkä sen koommin ole hänestä kuullut. Varmaan asuu Suomessa mutta en tiedä enkä välitä tietää enää mitään hänestä.
Tämä ampumatapaus vaan havahdutti miettimään että oma kohtalo olisi voinut olla samanmoinen...
Siksi, oman kokemuksen kautta, valitettavasti itse olen sitä mieltä että Kosovon albaanit eivät ole ihania miehiä,ehkä jos olisi toisenlainen kokemus,en näin ajattelisi,mutta niiden vuosien aikana olin niin rikki,aivan lopussa enkä kertakaikkiaan ymmärrä kuinka annoin hänen kohdella minua niin pahoin.
Opin tuntemaan paljon kosovolaisia silloin mutta huomasin kuitenkin kuinka he järjestäen halusivat vaimot sinne hellan luo kokkaamaan ja tarjoilemaan teetä ym. Ainakaan minä en kestänyt sellaista alistamista.
Tämä on vain minun tarina ja kokemus kosovon albaanista.
Nyt elän ihanaa tavallista elämää ihanan suomalaisen nallekarhuni kanssa ja kolmas lapsi tulossa ja tiedättekö, osaan arvostaa tuon kokemuksen jälkeen kilttiä ja huolehtivaa miestäni ihan hirvittävästi. Jos jotain hyvää sitten voin siittä neljästä vuodesta sanoa,niin sen. Harmi,että joskus pitää kokea jotain pahaa,että oppii arvostamaan asioita.
Onnea vuodelle 2010 teille kaikille ja toivon että olette onnellisia ja teitä kohdellaan hyvin!
tätä pelkäsinkin ja pelkään hieman edelleen. Meille ei vielä ole tapahtunut mitään, mutta toisaalta asumme omakotialueella ja kovin moni kylän rasisteista ei tiedä osoitettamme, vaikka miehen työn puolesta kyllä tietävät hänen syntyperän. Saa nähdä miten tänään töissä saa kuulla asiasta.
Niin ja aiheen vierestä kirjoittajille... tehkää oma ketju niistä kokemuksistanne, älkää tulko yleistämään tänne epäonnistuneita parisuhteitanne. Tuskinpa olette olleet suhteessa minun mieheeni...
Tosi kurjaa, meidän joukossa on aina ihmisiä jotka ovat olevinaan muita ylempänä ja yleistävät yksittäisiä asioita.
Mutta voimia teille jotka joudutte nyt silmätikuiksi. Sitä varmasti tapahtuu, valitettavasti.
Minä haluaisin lähettää sympatiani ja kertoa että olette minulle ihan tavallisia ihmisiä, pariskuntia ja lapsia. Ei minun suhtautumiseni teihin monikulttuurisiin pariskuntiin muutu tämän tapauksen vuoksi mitenkään.
Pää pystyyn vaan ja onnea vuoteen 2010!
HongKongin työntekijöihin, sen jälkeen kun yksi heistä räjäytti Myyrmannissa pommin? Uskaltaako sinne HonKongiin enää ylipäätään mennä ostoksille kun niin väkivaltaista väkeä palkkaavat...
suomalaiset miehet on kunnollisia. Eivät pahoinpitele, avioliitot kestävät, ei ole avioeroja, eivät petä, eivät käytä alkoholia, eivät jää työttömäksi jne.
En tee omaa ketjua,tiedän että kirjoitin asian vierestä mutta oliko se nyt niin pahakaan.
Se nyt vaan jotenkin lipsahti suusta,sellasta se on.
Niinkuin sanoin kerroin vain oman tarinani.
Voisi se olla myös suomalainen mies mutta mulla se nyt sattui olemaan kosovolainen.
Ihmeellisiä nuo ihmiset.
En tee omaa ketjua,tiedän että kirjoitin asian vierestä mutta oliko se nyt niin pahakaan.
Se nyt vaan jotenkin lipsahti suusta,sellasta se on.
Niinkuin sanoin kerroin vain oman tarinani.
Voisi se olla myös suomalainen mies mutta mulla se nyt sattui olemaan kosovolainen.Ihmeellisiä nuo ihmiset.
on kerrottu monta samanlaista tarinaa suomalaisista miehistä.
Te naiset joilla Kosovolainen miesystävä/aviomies miten teihin on tänään suhtauduttu? Meillä rappukäytävässä oli syljetty ovemme eteen ja lapsille huudeltu puistossa.
Miksi olet nainen? Olisit mies niin sulla ei olis aviomiestä!
Miksi asut kerrostalossa? Omakotitalossa ei ole rappukäytäviä!
Miksi sulla on lapsia? Ole ilman ni kukaan ei huutele.
Noloo! Jos sympatiaa haluat, niin kirjoita avauksesi jatkossa eri tavalla! :D
*lol*
Pääkaupunkiseudulla liikkuu useita naisia huijaava
kosovolainen, etunimi alkaa B:llä.
Ei tuollainen ole normaalia, kuulostaa ihan psykopaattiselta.
Nim. itse kokoenus saman.
Missä muka töissä? ei varmasti ole töissä.
siis täyttä paskaa että suomalainen mies on niin huippuhyvä...... kaikki ihmiset ketkä on pahoja osaavat hakata jne...
ja tuttu näky myöskin työpaikkalla kyttäämässä vaimoaan. itse työttömänä. hakkaa ja alistaa kaikin tavoin. vaimo ei saa osallistua mihinkään työpaikan juhliin ja virkistyspäiviin, ei saa juoda, tupakoida ym. tai turpaan tulee. haukkuu jahalveksii myös tytärtään ja hakkaa tätäkin. vaimo ihan alistettu kohtaloonsa eikä edes uskalla harkita eroa.
Haloo naiset ! Näinhän siinä tulee aina käymään.Miettikää ennenkuin Ryhdytte suhteeseen.
Mielenkiintoisen positiivinen kuva Kosovalaisista. Olen naimisissa Kosovolaisen kanssa ja juuri tuollaista riitaisuutta ja kateellisuutta on jopa saman suvun sisällä. Vielä en ole rehelliseenkään törmännyt. Kaikessa toiminnassa on se oma etu kovin vahvana. Itse en ihmettele aseellisiakaan selkkauksia Kosovolaisten välillä. Asioita on totuttu ratkomaan noin. Jos ei muuten, niin voimakeinoin. Aseet ovat tavallisia Kosovossa kodeissa vielä nykyäänkin.
Komppaan tätä samaa. Olin albanialaisen miehen kanssa yhdessä
1,5 vuotta ja homma muuttui lähes toimintaelokuvaksi lopulta.
Mustasukkaisuus, henkinen ja fyysinen väkivalta arkipäivää.
Älkää naiset tuhlatko aikaanne; alussa saattaa olla charmantti
ja käyttää hyödykseen rahaa, ostaa lahjoja. On se mies mitä olet
ns. unelmissas toivonut mutta se kaikki on feikkiä.
Näis suhteissa pärjää vain kosovolaiset ja albanialaiset naiset,
eivätkä nekään hirveen vahvalla menestyksellä. Uhreja hekin pahimassa tapauksessa on.
Voimia, pidetään itsestämme huolta naiset <3
Onko hyviä kokemuksia kosovolaisista?
Moni ehkä miettii hiljaa mielessään vaikka mitä. Mutta harva yleistää noin räikeesti. Suomessa on maahanmuuttajillakin hyvät oltavat.