Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Maailmallakin jo uutisoidaan Sellosta...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saaren ja Auvisenkin ammuskeluista. Kas kun ei toimittaja muistanut myyrmannin Petriä!

Vierailija
2/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa metsästys on suosittua. Mitä hittoa se tähän liittyy?? Eipä metsästäjät pistooleilla ammuskele!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläinten lopettamista varten. Esimerkiksi loukkumetsästyksessä semmoinen tarvitaan.

Ja kyllä metsästäjät on - usein tahattomastikin - vaarallisimmasta päästä aseen käyttäjiä. Juoksentelevat ladattujen haulikkojen ja kiväärien kanssa metsikössä ja hyppivät ojien yli... Puhumattakaan siitä, että taaplaavat julkisia teitä kovat piipussa.

Vierailija
4/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkään pistoolia! Haulikolla voi ampua loukkusaaliinkin. Olisihan se mukavaa jos ei olisi esim. hirvimetsästäjiä, niin luonnolliset kuolemat lisääntyisivät rajusti (hirvikolarit, mikäli et tajunnut). Puhumattakaan muista riistaeläimistä.

Vierailija
5/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin hyvin että tiedän mitä heidän asevarastonsa pitää sisällään, ja molemmilla on käsiase eläinten lopettamista varten. Molemmat harrastavat ampumista myös radalla, jossa yleensä ampuvat juuri käsiaseilla. Muutaman muun metsästyksen harrastajaa tiedän, mutta en tiedä minkälaisia aseita heillä on.

Vierailija
6/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtäkään pistoolia! Haulikolla voi ampua loukkusaaliinkin. Olisihan se mukavaa jos ei olisi esim. hirvimetsästäjiä, niin luonnolliset kuolemat lisääntyisivät rajusti (hirvikolarit, mikäli et tajunnut). Puhumattakaan muista riistaeläimistä.

mutta mitään sellaista, minkä aikoo syödä, ei voi ampua haulikolla kovin lähetlä, koska muuten sulla on padallinen lyijyhauleja ruokana. Eikä sellaistakaan, minkä nahan aikoo käyttää, jos joku vielä turkiksia metsästää. Mutta supiahan ei syödä eikä käytetä mihinkään, sen vain hävitetään, joten on ihan sama miten sen tappaa.

En itse metsästä, mutta olen maalta kotoisin ja isäni ja isoisäni ovat metsästäneet. Molemmat ovat erittäin rauhallisia ja turvallisia miehiä, jotka eivät missään tilanteessa olisi vaarallisia aseen kanssa eikä ilman.

Vierailija
7/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni, hänen isänsä, siskon mies, siskon poika eikä käsiaseita ole.....haulikoita, kiväärjä sen sijaan löytyy joka lähtöön, niillä kyllä onnistuu eläinten lopettaminne

Vierailija
8/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän metsästystä tärkeänä ja olen aiemmin harrastanut sitä itsekin. Se ei silti estä näkemästä sitä, että jotkut metsästäjistä ovat ensiksikin ampumataidoiltaan kilpa- /harrasteampujiin verrattuna ihan silkkoa. Sama koskee käyttäytymistä aseen kanssa.

Ja metsästävistä tuttavistani pääosa lopettaa loukkueläimet käsiaseella. Jos miehesi ei tee niin, niin se on hänen ratkaisunsa.

Vierailija
9/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maassa tarvitaan 2 miljoonaa asetta! Huh huh...

Vierailija
10/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

metsästystä harrastavaa henkilöä ja tiedän ettei kellään heistä ole käsiasetta. Haulikoita ja semmoisia isompia pyssyjä vaan.

Vierailija
11/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin olisit väittänyt että metsästäjät ovat jotain hulluja tappajia ja syypäivä näihin ammuskeluihin?

En itse metsästä, mutta olen maalta kotoisin ja isäni ja isoisäni ovat metsästäneet. Molemmat ovat erittäin rauhallisia ja turvallisia miehiä, jotka eivät missään tilanteessa olisi vaarallisia aseen kanssa eikä ilman.

Vierailija
12/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talviruokinnan avulla! Hemmetin tekopyhää.

Vierailija
13/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään metsästäjää, joilla olisi käsiaseet. Olen Lapista siis ja käytännössä joka perheessä on joku, joka metsästää. Pienoiskivääri on meillä varattu lopetushommiin.

Itse en metsästä, mutta pienoiskivääri on minullakin, tosin ampumahiihtoon suunniteltu versio.

Vierailija
14/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuen saaliista. Veljelläni esimerkiksi on yli 10 asetta, ei tosin kaikkia aktiivisesti käytä. Veikkaan että monilla vanhemmilla metsästäjillä on ainakin 10 erilaista hauli-/kivääriasetta. Ehkä niitä pistoolejakin joillain, mutta yleensä niitä isoja aseita vain.

maassa tarvitaan 2 miljoonaa asetta! Huh huh...

Vierailija
15/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi aiempi viestisi henki metsästäjävastaista asennetta ja ihan kuin olisit väittänyt että metsästäjät ovat jotain hulluja tappajia ja syypäivä näihin ammuskeluihin?

minä kirjoitin vain tämän yhden ainoan viestin. Käsittääkseni ammuskeluihin on syynä se, että jonkun päässä pimahtaa ja se taas voi johtua monesta eri asiasta - ja VOI toki sattua myös metsästäjälle siinä kuin muillekin.

terveisin seiska

Vierailija
16/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

talviruokinnan avulla! Hemmetin tekopyhää.

Vierailija
17/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomessa metsästys on suosittua. Mitä hittoa se tähän liittyy?? Eipä metsästäjät pistooleilla ammuskele!

Liittyy niin, että se on yksi syy misksi yksityishenkilöiden aseita ei kielletä.

Vierailija
18/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vaan kade kun joudut syömään nauta-sikaa marketin hyllystä kunnon riistan sijaan:D talviruokinnan avulla! Hemmetin tekopyhää.

Vierailija
19/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on tekopyhää, jos mikä. Marketin hyllystä löytyy paljon muutakin, kuin nauta-sikaa, ainakin meillä, en tiedä landepaukkujen kaupoista, ehkä siellä valikoima on heikompi.

Vierailija
20/23 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on tekopyhää, jos mikä. Marketin hyllystä löytyy paljon muutakin, kuin nauta-sikaa, ainakin meillä, en tiedä landepaukkujen kaupoista, ehkä siellä valikoima on heikompi.

syödä sähköiskulla tainnutettua ja sitten paloiteltua lihaa kuin pyssyllä ammuttua? Meinaan vaan ei ne marketin pakkauksiin päätyneet lihatkaan itsestään kuole, leikkaudu ja paketoidu. joku muu vaan tekee sen sun puolestas. Henkilökohtaisesti musta on eettisempää antaa eläimen elää villinä ja ampua se sitten nopeasti kuin pitää niitä ensin tehotuotanto-oloissa haavaisina ja stressaantuneina ja viedä sitten rekka-autolla pitkiä matkoja teurastettavaksi johonkin laitokseen, jossa esitainnutus joko toimii tai sitten ei...