Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys lastenhoitajille, lastentarhanopettajille ja muita lapsia työkseen hoitaville/hoitaneille:

Vierailija
30.12.2009 |

Missä iässä oma lapsesi meni/tulee menemään päivähoitoon?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lasta. Nuorin ollut 5 v. kun meni hoitoon, isommat eivät ole olleet koskaan hoidossa. Olen itse pyörinyt tarpeeksi paljon päivähoitoympyröissä, niin tiesin, millaista siellä on. Halusin, että omat lapset hoidetaan kotona.

Vierailija
2/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pph juuri sen takia ettei tarvii viedä. vastustan ja puistattaa ajatuskin..

Moni pph on pph juuri siksi, etteivät missään nimessä halua vieraan ihmisen, kenekään toisen epämääräisen huonon hoitajan hoitavan omia lapsiaan. Ja sitten hoidetaan itse omat lapset ja " siinä samalla " otetaan muittenkin lapsia hoitoon omaan kotiin, saahan niistä pientä rahallista korvaustakin...

Jos te pph:t pidätte muita hoitajia ja hoitpaikkoja aivan kammottavina teidän kultapilteillenne

kuvitteletteko itse olevanne jotenkin parempia ihmisä hoitamaan muitten lapsia?

miten kohtelette näitä muitten lapsia?

Minulla on kokemus tällaisesta pph.sta, ja hän oli aivan kammottava akka, ihan vihonviimeinen tyyppi toisten lapsia hoitamaan ! Hän halusi hoitaa omansa itse, joten oli pakko olla kunnallinen pph ja ottaa hoitoon toistenkin kakaroita, kohtelu on sen mukaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat hoidetaan kotona eskarilaisiksi

käyvät kerhossa hakemassa sosiaalista ryhmätaitoa,

Mietinnässä on vain meneekö vain eskariin vai onko eskarin lisäksi vielä iltapäivän hoidossa.

Molemmat ovat sosiaalisia ja löytävät hyvin kavereita

Vierailija
4/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä minä hoidan muiden lapsia ihan niinkuin haluisin omianikin hoidettavan. tasaarvoisesti. en nyt hoitajia hauku pk maailmassa löytyy paljon ihania ihmisia ,mutta se alimiehitys, melu, kiire, ymss...no ymmärrät jos olet siellä ollut töissä.

omat lapsenikin saavat kaverit tässä samalla. enkä halua näitä pieniä vuosia kun ovat pieniä menettää...kyllä sitä kerkee olla muualla töissä vaikka kuinka kauan myös..

Vierailija
5/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ovat 5,5 vuotiaita.

t: lastentarhanopettaja

Vierailija
6/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin lyhyitä päiviä? Kun tuntemani lto:t tekevät ihan normaalipituista työviikkoa.

Vierailija
7/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaavat organisoida lastensa hoitoajat. Helpottaa, jos toisella vanhemmalla vuorotyö tai liukuvatyöaika;) Eli lapset vie se, kumpi menee myöhemmin töihin ja hakee se joka pääsee aikaisemmin töistä. Näin voi saada lapsen päivän inhimilliseksi. Itse olen yh, mutta mikäli viikosta tuli lapselle raskas, sovittiin isovanhempien kanssa, että hakevat lapsen kerran viikossa aiemmin.

Vierailija
8/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri siksi että olen hoitanut muidenkin lapsia työkseni, en halua viedä omia hoitoon voidakseni hoitaa toisten lapsia, se tuntuu jotenkin tyhmältä minusta-kun viihdyn kotona omien kanssa.

Tunnen silti useita alalla töitä tekeviä ihmisiä, jotak laittavat omansa hoitoon hoitaakseen työkseen toisia lapsia. Kukin tavallaan.

Vierailija
9/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitovapaaseen, jos on 3v.- tokaluokkalainen lapsi. Lisäksi 1. ja 2. luokkalaisten lasten vanhemmat saavat 90 € osittaista hoitorahaa. Tätä mahdollisuutta kannattaa edes harkita.

Vierailija
10/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pääsee tietty kerhoihin yms.. syynä tähän että oli 1 1/2 kun keskimmäinen syntyi ja keskimmäinen taas tulee olemaan sen 1 1/2 kun kuopus syntyy.. kun kuopus on 1 1/2 vuotias, hankimme todennäköisesti hoitajan kotiin lapsille, ainakin puoleksi vuodeksi, todennäköisesti siihen kunnes vanhin menee eskariin, ja muut sitten päiväkotiin...

Vierailija
11/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyhennetty työaika aiheuta juurikaan taloudellista tappiota, varsinkin kun hoitomaksut pienevät. Tämä ihan yleisesti hoitoalalla, missä MONET tekevät lyhennettyä työaikaa.

ja niin lyhyitä päiviä? Kun tuntemani lto:t tekevät ihan normaalipituista työviikkoa.

Vierailija
12/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos tulee tilanne, että lapsi on jossain vaiheessa ihan pakko viedä hoitoon, oma äitini on ainut vaihtoehto, koska on perhepäivähoitaja.

en omaani vie päiväkotiin enkä ryhmikseen missään nimessä.

Vierailija
13/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat samalla ihanalla perhepäivähoitajalla. Hoitoaika aluksi 3-4pv/vk ja noin 6h/pv. Nuoremmalla joka päivä max 5h/pv. Saatiin miehen kanssa sovittua hakuajat ja toisen jälkeen tein eskariopen hommaa 19 viikkotuntia.

Ihan on molemmista tullut fiksuja ja tasapainoisia koululaisia : )))

elto

Vierailija
14/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei mielestänne sovi lapsille?

Vierailija
15/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä muutamassa päiväkodissa noin 7 vuoden ajan. Totesin, ettei ole mua varten.

Nyt toimin lastenkuntoutuksen parissa. Ja ei kai tarvitse mainita, että omat lapset eivät ole päiväkodissa olleet, paitsi kuopus meni 5 v. osa-aikaiseksi.

Terkuin se jo aiemmin vastaillut lähihoitaja.

Vierailija
16/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhepäivähoitajalle 1,5-vuotiaana. Päiväkotiin meni eskari-iässä. Toinen lapsi meni hoitoon 1v3kk vanhana, taas perhepäivähoitajalle. Päiväkotiin vajaa kolmen vanhana. 5-6-vuotiaana oli vain osa-aikaisena ja eskarissa.

Kolmas meni päiväkotiin 4-vuotiaana kuntoutuksen takia. On vain puolipäiväisenä. Nuorin 3-vuotias ei ole vielä hoidossa. Käy kerhossa kerran viikossa.

Vierailija
17/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siinä paikkeilla ovat menneet päiväkotiin.

Päivien pituus on vaihdellut elämäntilanteen mukaan. Nyt nuorimmat ovat 8-10 h päivässä hoidossa ja se on vähän liikaa. 7 h päivä oli mielestäni ihanteellinen, mutta nykytilanteessa mahdoton.

Vierailija
18/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä päiväkoti lapsille sopii. Tosin omilleen sitä haluaa parempaa.

Vierailija
19/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% kiintio lto:ta takaisin päiväkoteihin! siis lastentarhanopettaja on yliopistotason koulutus joita ennen oli puolet hoitajista. Nykyään myös sosionomit saavat5 lastentarhanopettajan pätevyyden, ja vaatimus no enää 30%, eli joka kolmas on lto... muut sitten lastenhoitajia/lähihoitajia. tunnen monta hyvää ja ihanaa lähihoitajaa, mutta tosiasia on se, että kaikki eivät ole hyviä ja lähihoitajan 3 vuotiseen koulutukseen sisältyy myös vanhustenhoitajaa, sairaalatyötä yms... eli varsinaista lastenhoitokoulutusta on erikoistumisjaksosta huolimatta aika vähän...

Vierailija
20/31 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en halua että oma lapseni joutuu sille laitosruualle ja tautikierteisiin jatkuvasti.

T. se esikoista odottava joka vie tulevan lapsensa ainoastaan mummolle hoitoon jos pakko on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä