Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopus 3kk, raskaustestiin plussa, mies painostaa aborttiin...

Vierailija
30.12.2009 |

Meidän nuorimmainen on vasta 3kk ja plussasin, raskaus oli täydellinen yllätys.

Meillä on viisi lasta ja isompien iät on 4,5v. 9v kaksoset ja 14v. Nämä viisi on tehty ns. suunnitellusti, koska minä en tule raskaaksi ilman clomeja, niiden avulla raskaus alkanut ekasta tai toisesta kierrosta.

Minulla on vaikea migreeni ja valvominen on pahasta, tämä on yksi syy lasten "isoihin" ikäeroihin. Pienemmillä ikäeroilla ois aika varmasti kertynyt liikaa univelkaa kun näinkin vauva-ajat olleet haastavia ja migreenikohtaukset lisääntyneet jonkin verran.

Nyt sitten kävi kuitenkin niin, että tulin raskaaksi ilman clomeja. Mikään aiemmista raskauksista ei ole jatkunut loppuun asti vaan vauvat on syntyneet rv 32-35 ja mitä todennäköisimmin tämäkin raskaus tulisi päättymään aiemmin eikä kahdelle nuorimmalle tulis ikäeroa vuottakaan.

Mies on ollut todella järkyttynyt tästä raskaudesta ja on jopa sanonut, että vaihtoehtona ovat abortti tai ero. Itseänikin pelottaa miten sitä jaksaa kahden alle 1v kanssa ja miten se vaikuttaa migreeniini, mutten silti osaa heti ajatella, että abortti ois ainoa vaihtoehto.

Toisaalta ymmärrän miehen reaktion (pelkää terveyteni puolesta), mutta en tiedä onko minusta tekemään aborttia.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiseloa. Keskustelimme mieheni kanssa ja hän järkyttyi raskaudesta eikä oikeasti tarkoittanut, että abortti tai ero. Päätimme antaa raskauden jatkua, mutta jos minun vointini menee todella huonoksi ja henkeni on vaarassa, kuten on käynyt kahden raskauden kanssa, niin sitten raskaus keskeytetään.

Lisäksi palkkaamme hoitajan, jotta saan edes joskus itsekin nukkua ja tämän jälkeen mies menee sterilisaatioon.

ap

Vierailija
2/41 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(otsikko karkasi) Kaikkia lapsiaan kuitenkin rakastaa niin paljon, että kamalaa niitä olisi tappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa lapsi adopitioon, jos ette itse pysty pitämään. Voi miten paljon on lapsettomia jotka avosylin ottaisivat hänet.

Vierailija
4/41 |
10.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen tehtävä joku "anomus".

Ja luultavasti vaikuttaa sekin, että jos äidin henki on vaarassa, niin ensisijaisesti yritetään pelastaa äiti eikä vauva.

tietyn ajan jälkeen ette voi saada enää aborttia

Vierailija
5/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu aborttiin vain miehesi painostuksen vuoksi. On mielestäni todella surullista että miehesi uhkaa erolla, jos et tee aborttia. Eihän tuo raskaus ole sinun syytäsi...Yhdessähän se on saanut alkunsa, ja mielestäni vaihtoehtoja pitäisi voide puntaroida yhdessä. Lopullisen valinnan teet kuitenkin SINÄ..Sinulla on oikeus päättää itse mikä on mielestäsi oikein tuossa tilanteessa. Abortti olisi hyväksyttävä tuossa tilanteessa, ottaen huomioon jo että teillä on useampi lapsi, ja se että migreeninkin vuoksi voisi olla sinulle raskasta toinen pieni lapsi heti nuorimmaisen perään. Eikä sinun tule tuntea syyllisyyttä jos tulet tuohon loppupäätökseen..kuitenkin jos itse tahdot pitää lapsen, niin älä missään nimessä suostu aborttiin vain miehesi uhkailujen vuoksi. Olen sitä mieltä että jos miehesi tosiaan tuon asian vuoksi on valmis jättämään sinut..ja toisaalta myös koko perheensä, eihän edes ansaitse sinua ja lapsianne. Jos mies on todella noin jyrkkä ja itsepäåinen, anna hänen mennä, jos on mennäkseen. Toivotan voimia ja jaksamista päätöksentekoon ja korostan vielä sitä että teetpä kumman tahansa ratkaisun raskauden suhteen, on se silloin oikea jos se on sinun oma päätöksesi. Voimia..

-5,5kk pojan 22-vuotias äiti-

Todella hieno kirjoitus, olet piristävä poikkeus näiden idioottien sekaan! :)

Mutta omasta puolestani ap; olen tehnyt abortin ja taustani on samanlainen, kuin sinulla eli raskaudun yleensä vain clomeilla, mutta yksi luomu-ylläri sitten tuli. Päätös abortista oli minun, mutta mies oli myös sen kannalla voimakkaasti. En ole katunut päätöstäni, vaikka se joskus vihlaiseekin. Oma terveyteni ja koko perheen hyvinvointi oli kuitenkin etusijalla päätöstä tehdessä ja mielestäni jokaisella on oikeus päätökseensä, vaikka ehkäisyä ei olisi käytettykään...

Oikein paljon voimia päätöksentekoon ja ymmärrystä myös miestäsi kohtaan!

Vierailija
6/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaapa olla niitä humoristeja :) Mutta siis minä pitäisin lapsen. En kyllä tunne migreenisairautta. Voiko migreeniin kuolla?? Jos voi, niin sit se on varmaan eri juttu, niiku...

ja raskaus täydellinen yllätys? Sori, en osaa sanoa mitään kannustavaa.

Samat mietteet tuli mullekin. Miksi pitää harrastaa seksiä ilman ehkäisyä? Ja ajattelin että hyvä kun on saanut vauvan ulos niin jo tuupataan uutta sisälle... uh sentään. Himot on kuin jäniksillä.

ei niistä kannata välittää, pahottaa vaan mielensä höpöhöpöstä.

voimia ap.lle ja miehelle ratkaisussaan

Vierailija
7/41 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on saaneet alkunsa clomeilla ja meille lääkäri sanoi aikoinaan, että meidän ei tarvitse ehkäisyä käyttää ja tähän asti se on pitänyt paikkansa.

En nyt vielä tässä vaiheessa ole sulkenut pois abortin mahdollisuuttakaan, mutta tuo miehen ehdottomuus/painostus tässä eniten ahdistaa. Jos aborttiin päädymme, niin en sitä kyllä aio tehdä miehen painostuksesta vaan sen on oltava yhteinen päätös.

Ymmärrän kyllä mieheni huolen terveydestäni ym, mutta ei se minusta oikeuta silti painostukseen, että abortti tai ero.

ap

sen että abortti on murha. Tapat oman lapsesi, se asia tulee piinamaan sinua joka päivä, ja varsinkin yö - koko loppuelämäsi. seksiä ei pidä harrastaa (ainakaan yhdyntää) jos ei ole valmis ottamaan lasta vastaan. jos olet valmis murhaamaan vatsassasi olevan niin etkö yhtälailla voisi murhata jo olemassa olevan? mikä ero niillä on? mä en näe mitään eroa kumman tappaisi. itse tosin en tappaisi kumpaakaan. sori jos vähän rajua tekstiä mut toivon että tajuat mitä abortti oikeasti on, se on oman lapsen tappamista ja siitä ei pääse mihinkään.

Vierailija
8/41 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varmasti muutenkin vaikeaa mm. miehen painostuksen takia. Joissain tapauksissa kuten meidänkin tapauksessa joku olisi varmasti sitä mieltä, että abortti olisi ollut parempi ratkaisu kun se, että päätimme antaa raskauden jatkua.

Aiemmin jo itse kirjoitin, että saattaisin ap:n tilanteessa tehdä abortin, vaikka meidän tilanteessa päätimme toisin, koska jos olisin ap niin meillä olisi jo monta lasta. Mutta vaikka ap päättäisikin pitää vauvan ei sekään ole huono vaihtoehto eikä sellainen, josta pitäisi arvostella. Mutta jos päädytte pitämään vauvan, niin hankkikaa hoitaja, se helpottaa arkeanne.

Sain itsekin samankaltaisia vastauksia kuin sinun kun meidän tilannetta täällä pohdin aikoinaan ja ne kyllä loukkasivat eniten. Et suostu ajattelemaan asiaa sen enempää kun toteat vain, että abortti on aina murha, vaikka sitä puoltaisi se että äiti saattaa kuolla.

17

on saaneet alkunsa clomeilla ja meille lääkäri sanoi aikoinaan, että meidän ei tarvitse ehkäisyä käyttää ja tähän asti se on pitänyt paikkansa.

En nyt vielä tässä vaiheessa ole sulkenut pois abortin mahdollisuuttakaan, mutta tuo miehen ehdottomuus/painostus tässä eniten ahdistaa. Jos aborttiin päädymme, niin en sitä kyllä aio tehdä miehen painostuksesta vaan sen on oltava yhteinen päätös.

Ymmärrän kyllä mieheni huolen terveydestäni ym, mutta ei se minusta oikeuta silti painostukseen, että abortti tai ero.

ap

sen että abortti on murha. Tapat oman lapsesi, se asia tulee piinamaan sinua joka päivä, ja varsinkin yö - koko loppuelämäsi. seksiä ei pidä harrastaa (ainakaan yhdyntää) jos ei ole valmis ottamaan lasta vastaan. jos olet valmis murhaamaan vatsassasi olevan niin etkö yhtälailla voisi murhata jo olemassa olevan? mikä ero niillä on? mä en näe mitään eroa kumman tappaisi. itse tosin en tappaisi kumpaakaan. sori jos vähän rajua tekstiä mut toivon että tajuat mitä abortti oikeasti on, se on oman lapsen tappamista ja siitä ei pääse mihinkään.

Vierailija
9/41 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ihmetyttää suunnattomasti, jos lääkäri on noin mennyt sanomaan! Meillä raskaus alkoi clomit+puregon+pregnyl+inssi yhdistelmällä ja silti lääkäri sanoi, ettei voi mitenkään sanoa, alkaako uusi raskaus ilman hoitoja ja miten nopeasti.

Tsempit päätökseen! Mä luultavasti itse pitäisin, sillä pienen aikaahan sitä rankkaa heräilyä on. Toki riippuen siitä, millainen tukiverkosto teillä on, onko apua saatavissa kuinka helposti.

Vierailija
10/41 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama muukin sanonut niin kannattaa hankkia ulkopuolista apua, että saat nukuttua tarpeeksi. Tiedän omasta kokemuksesta, ettei migreeni ole mikään leikin asia. Meillä on kaks lasta pienellä (11kk) ikäerolla ja kun kuopus sattui olemaan allergia ja refluksitapaus ja tämän takia itki päivät läpeensä kunnes lähempänä 1v ikää, löytyi itkujen syy. Minulle tuo valvominen aiheutti jatkuvia migreenikohtauksia ja jatkuvat migreenikohtaukset lopulta aivoinfarktin.

Voimia päätöksen teossa!

Vierailija
11/41 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten voi uhkailla erolla jos pelkää sinun terveytesi puolesta? Eikös silloin nimenomaan pitäisi perustella se abortti sillä terveysnäkökannalla ja sanoa, että 'olen sun rinnallasi tuli mitä tuli, vaikka itse toivonkin aborttia'... kuulostaa tosi oudolta.

Vierailija
12/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtää oman rajallisuutensa ja ilmeisesti sinunkin.

Vierailija
13/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko elää itsesi kanssa jos teet abortin? Jotkut voi ja toiset ei. Kysy nyt itseltäsi voitko valita abortin ja jos voit, niin silloin se lienee järkiratkaisu. Jos et, niin sitten sinun on elettävä sen mukaan.

Vierailija
15/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hankala tilanne. Toisaalta voitte saada apua myös kunnalta kodinhoitoon ja hoitoon. Jos sillä tavalla onnistuisitte. Lapsihan on kuitenkin aikamoinen ihme ilman lääkkeiden apua. Näin joskus käy, vaikkei siihen uskoisi ja vielä noin lähellä edellistä synnytystä. Miehesi reaktio voi olla myös ensireaktio ja järkytys. Koittakaa miettiä tapoja selvitä ja jutella aiheesta, kun olette molemmat rauhoittuneet. Meillä on lasten väli 1v5kk, joka on toki enemmän kuin teillä, mutta ei ollenkaan paha. Kyllä valvomista riittää, mutta selvitään oikein hyvin.

Vierailija
16/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin sain esikoiseni ivf-hoidoilla, mutta en siltikään kuvitellut etteikö toinen lapsi voisi tulla luomusti -kuten tulikin.

17/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en raskaudu ilman clomeja ja tyttö on melkein 3kk.

Mies ei missään nimessä halua lisää kersoja.

Taidan sanoa vaan legendaarisesti: Siinähän se menee 6 kuin 5:kin ;-)

Vierailija
18/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu aborttiin vain miehesi painostuksen vuoksi. On mielestäni todella surullista että miehesi uhkaa erolla, jos et tee aborttia. Eihän tuo raskaus ole sinun syytäsi...Yhdessähän se on saanut alkunsa, ja mielestäni vaihtoehtoja pitäisi voide puntaroida yhdessä. Lopullisen valinnan teet kuitenkin SINÄ..Sinulla on oikeus päättää itse mikä on mielestäsi oikein tuossa tilanteessa. Abortti olisi hyväksyttävä tuossa tilanteessa, ottaen huomioon jo että teillä on useampi lapsi, ja se että migreeninkin vuoksi voisi olla sinulle raskasta toinen pieni lapsi heti nuorimmaisen perään. Eikä sinun tule tuntea syyllisyyttä jos tulet tuohon loppupäätökseen..kuitenkin jos itse tahdot pitää lapsen, niin älä missään nimessä suostu aborttiin vain miehesi uhkailujen vuoksi. Olen sitä mieltä että jos miehesi tosiaan tuon asian vuoksi on valmis jättämään sinut..ja toisaalta myös koko perheensä, eihän edes ansaitse sinua ja lapsianne. Jos mies on todella noin jyrkkä ja itsepäåinen, anna hänen mennä, jos on mennäkseen. Toivotan voimia ja jaksamista päätöksentekoon ja korostan vielä sitä että teetpä kumman tahansa ratkaisun raskauden suhteen, on se silloin oikea jos se on sinun oma päätöksesi. Voimia..

-5,5kk pojan 22-vuotias äiti-

Vierailija
19/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset osaa kantaa vastuuta teoistaan, edes siitä, että seksistä voi tulla raskaaksi. Aina on se mahdollisuus, näin se vaan on. Raskaaksi tulee ihmisiä, jotka on jo kertaalleen steriloitu, jotka ovat harrastaneet keskeytettyä yhdyntää, jotka käyttävät pillereitä ja jotka ovat kärsineet vuosia lapsettomuudesta.

Ihan uskomatonta, että siltikään ei haluta kantaa vastuuta siitä pienestä ihmisestä, joka alkunsa saa. Tietoisesti, sillä harvat sekstailevat vahingossa.

Vierailija
20/41 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän