Alipainoinen- miksi olet alipainoinen?
Kommentit (4)
ja sanoisin, että se enemmänkin lahja kuin taakka: paljon kevyempää elämäkin näin hoikkana.
Liikun paljon ja syön mitä sattuu ja siltikin olen hoikka.
Painoindeksini on 18.
av-mammojen kyllä, joten voinen vastata tähän kysymykseen. Painoindeksini on 18.5. Olen aina raskauksia lukuunottamatta ollut tämän painoinen eli tämä on ns. normaalipainoinen. Olen hyvin pienirakenteinen.
Elämäntapani on terveellinen ja liikunnallinen, joten rasvaa ei kerry. Jos nyt voisin valita, niin voisin ottaa vähän lisää rintoihin, mutta todellisuudessa ylimääräinen lävähtäisi mahaan ja tuloksena olisi vain pallomaha. En tosiaankaan liho sillä, että herkuttelen vaikka joulunaikaan kuin pieni possu kun kuitenkin tarve palata terveelliseen elämäntapaan tulee viimeistään uuden vuoden jälkeen.
Olen kuitenkin tyytyväinen vartalooni, koska olo on hyvä ja vaatteet istuvat hyvin ja niitä on helppo löytää.
Voisin toki vähentää liikuntaa ja syödä huonommin, mutta mieluummin otan terveyden, hyvän olon ja pienen alipainon, kuin normaalipainon, ärtymyksen, väsymyksen, päänsäryn, jota liikkumattomuus minulle aiheuttaa.
Bmi 18,1. Paino pysytellyt samoissa lukemissa yhden kevään sairastelua lukuunottamatta yläasteelta.
- Peruskulutukseni on suuri ja elämäntapani aktiivinen, joten minun pitää syödä ihan käsittämättömiä määriä, että pysyisin edes tässä painossa.
- Olen nuorempana sairastanut anoreksian ja se tuhosi näläntunteeni eli kehoni ei enää kerro minulle, että olisi syytä syödäkin joskus
- Olen onnettoman harvapäinen ja huolimaton hupakko ja unohdan usein ruoka-ajat (ja kun ei tule nälkä...)