Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen -miksi olet ylipainoinen?

Vierailija
30.12.2009 |

Mikä on syy siihen, että olet ylipainoinen?

Oma tahtomaani korkeampi elopaino on peräisin anoreksiasta, jonka myötä menetin täysin kylläisyyden tunteen. En siis tunne nälkää/kylläisyyttä normaalisti. Voin olla kevyesti päivän täysin syömättä ja sitten toisena päivänä syödä pizzan jälkeen 700g karkkia. Haaveilen, että minullakin olisi joskus nälkä ja aterian jälkeen terve, kylläinen olo.... Onneksi lasten kanssa ruokaillessa syö väkisin terveellisesti ja säännöllisesti!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheinen sukulaiseni sairastui psykoosiin ja on sen jälkeen laihtunut 40 kiloa (aiemmin n. 10kg ylipainoinen). On lopettanut syömisen lähes kokonaan, häntä joutuu vahtimaan, että syö edes jotain.

Olisin niin iloinen, jos hän alkaisi syödä..

Vierailija
22/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on useakin syy, mutta suurin on varmasti lohtusyöminen. Pienestä pitäen on tuputettu lisää ruokaa ja herkkuja iloon, suruun, pahaan oloon... Myöhemmin siitä kehittyi syömishäiriö, BED. Sitä vastaan taistelen joka ikinen päivä.

Tiedän tarkalleen, miten pitäisi olla ja syödä, mutta kun tulee vastoinkäyminen (niitä on mun elämässäni riittänyt monen ihmisen edestä), niin syöpöttelykohtaus iskee. Ihan mikä tahansa kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaan silti...

eli pidän liikaa varsinkin makeasta ruuasta. LIsäksi syön varmaan aivan liian suuria annoksia.

Toinen syy on se, että iltaisin syön lasten mentyä nukkumaan. Se on tapa rentoutua, varmaan kuten joillekin olisi ottaa paukku. Minä otan esille suklaata tai jotain muuta.

Kolmas syy on että en ehdi liikkua tarpeeksi. Kolmen lapsen ja miehen vuorotyön takia (usein olen iltaisin yksin lasten kanssa) en vain pysty liikkumaan niin paljon kuin haluaisin.

Itse asiassa pidän liikunnasta ja liikkuisin enemmän jos olisi aikaa.

Vierailija
24/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mäkin voin pco:n piikkiin laittaa lihomiseni. aiemmin tuli mieleen vaan syöminen ja vähäinen liikunta

Vierailija
25/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä on myrkytysharhoja tms. jotka estävät syömisen. Mielen sairaudet ovat kyllä niin kirjavia, että muitakin syitä varmasti löytyy syömättömyydelle...

Läheinen sukulaiseni sairastui psykoosiin ja on sen jälkeen laihtunut 40 kiloa (aiemmin n. 10kg ylipainoinen). On lopettanut syömisen lähes kokonaan, häntä joutuu vahtimaan, että syö edes jotain. Olisin niin iloinen, jos hän alkaisi syödä..

Vierailija
26/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihomiskierteen vahvistumisen voit osittain. Eihän PCO lihota hoikkaa vaan lihominen lisää PCO-oireita ja se taas altistaa lisälihomiselle.

--

jos mäkin voin pco:n piikkiin laittaa lihomiseni. aiemmin tuli mieleen vaan syöminen ja vähäinen liikunta

Vierailija
27/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaiset, joita käytetään vaikeampiin masennuksiin yms. Ei mielestäni lievemmät lääkitykset, mutta vahvat kyllä. Tai ne ei kai suoraan lihota, mutta lisäävät valtavasti ruokahalua. Tunnen pari anorektista tyyppiä, jotka sairastuivat vaikeaan masennukseen ja lääkitys sen jälkeen sitten aiheutti kauhean pullistumisen hetkessä. Eivät kuulemma pystyneet olemaan syömättä vaan oli pakko syödä koko ajan.

Vierailija
28/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muutin kotoa pois poikakaverin kanssa yhteen.

En tosiaan jaksanu joka pvä tehdä kotiruokaa ja äiti ei ollut enää vahtimassa karkkipäiviä, joten söin joka pvä karkkia (lähes) joka pvä.

Kun täytin 18v alkoi biletysputki, joka v-loppu 2pvää siideriä ja baarin jälkeen pizzerian tai hesen kautta kotiin. Polvivamman takia jouduin lopettamaan lentopallon jota pelasin 3kertaa vkossa joten liikunta jäi kokonaan.

Nyt ikää kohta 25v ja paino on ollut pahimmillaan 94kiloa (oon 170cm) sain painonvartijoilla pudotettua painon 89kg ja sitten tulinkin raskaaksi :) nyt polvi on parempi ja käyn pelaamassa 2kertaa vkossa lentopalloa ja raskaana paino on pudonnut 4kiloa joten painan nyt 85kiloa.

Kun saan tän pienen palleron pois, tavoitteena olisi päästä 70kiloon, tai kokoon 38 mitä olin vielä kun asuin kotona :)

mutta lyhykäisyydessään mun painon on kerryttänyt

-siideri

-karkit

-epäterveellinen ruoka

-vähäinen liikunta

Vierailija
29/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä elimellistä vikaa. Ei mitään syytä, miksi ei syö. Jossain vaiheessa alkoi valittaa, että vatsa ei toimi, mutta eihän se voi toimiakaan, jos ei syö (ei ole mitään, mikä tulisi ulos).

Mielen sairaudet on vaikeita. Läheisille varsinkin.

Vierailija
30/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan ollut kylläinen henkisesti ruuasta. mahaan sattuu ja on täynnä mut on silti pakko ahtaa itteensä lisää ruokaa.

paino vaihdellut 57kilosta 94kiloon. nyt painan 65kg.

Vierailija
31/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

zyprexa, lihoin 30kg yhden kesän aikana. Nykyään syön Seroquelia, en enää liho niin nopeasti, mutta olen sairaanloisen ylipainoinen.

Vierailija
32/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tajunnut hillitä syömistä samassa suhteessa. Sen jälkeen olen takkuillut kolmen imetyksen kanssa - raskauskiloissa ei ole ollut kertaakaan ongelmia - ja harrastanut lohtu- ja palkintosyömistä suklaalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi