Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ylipainoinen -miksi olet ylipainoinen?

Vierailija
30.12.2009 |

Mikä on syy siihen, että olet ylipainoinen?

Oma tahtomaani korkeampi elopaino on peräisin anoreksiasta, jonka myötä menetin täysin kylläisyyden tunteen. En siis tunne nälkää/kylläisyyttä normaalisti. Voin olla kevyesti päivän täysin syömättä ja sitten toisena päivänä syödä pizzan jälkeen 700g karkkia. Haaveilen, että minullakin olisi joskus nälkä ja aterian jälkeen terve, kylläinen olo.... Onneksi lasten kanssa ruokaillessa syö väkisin terveellisesti ja säännöllisesti!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mulla on tää PCO, joka tavallaan lisää kierrettä, kun on tietyn rajan yli menty, mutta kyllä se pääsyy on ihan vaan se, että en pysty kieltäytymään hyvästä ruuasta.:)

Vierailija
2/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussyy on tietty se, että olen syönyt enemmän kuin kulutan.

Yksi paha syy oli kyllä 4kk kortisonikuuri viime keväänä - ainakin mulla se lisäsi ruokahalua ihan potenssiin x. Saas nähdä meneekö 100 kg rikki, jos taas keväällä pitää syödä kortisonia. Huoh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkit, munkit ja varsinkin suklaa ja pepsi max.

Nykyään liikakiloja ei ole enää kuin 5, mutta vuosi sitten oli 15. Herkuttelen edelleen, mutta vähemmän kuin vuosi sitten.

Vierailija
4/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä PCO:lla ja masennuksella on myös osansa asiaan. Tällä hetkellä syön terveellisesti ja paino on laskusuunnassa.

Vierailija
5/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa on niin hyvää. Onko tuo PCO enemmän syys vai seuraus ? Samasta vaivasta, kun kärsin itsekin.

Vierailija
6/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt siksi enemmän että minulla on sairaus joka estää liikkumasta ja ainut lohtu on ja mitä voin tehdä ilman vaikeuksia on syödä..

Vierailija
7/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole seuraus, vaan se on ns. synnynnäinen ominaisuus. Siitä kärsivä kerää energian tehokkaammin talteen rasvaksi keskivartalolle. Aiheuttaa insuliiniresistenssiä.

Vierailija
8/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli periaatteessa syön enemmän kuin kulutan (+ 2v kortisonia tauotta kyllä myös vähän tuntuu).

Vierailija
9/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna olin melkein 7kk juomatta, mutta söin suklaata korvaushoitona. Laihduin silti 6kg.

Vierailija
10/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en näe tarpeeksi vaivaa ruoan suunnittelussa enkä toteutuksessa, viinikin maistuu, juustot

Vierailija
11/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kg ylipainoa :(

Vierailija
12/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussyy on tietty se, että olen syönyt enemmän kuin kulutan. Yksi paha syy oli kyllä 4kk kortisonikuuri viime keväänä - ainakin mulla se lisäsi ruokahalua ihan potenssiin x. Saas nähdä meneekö 100 kg rikki, jos taas keväällä pitää syödä kortisonia. Huoh.

T. se kaljasieppo

Vierailija
13/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina rakastanut kaikkia herkkuja ja kilot on tulleet vähitellen. Toki masennus on edesauttanut asiaa, yhden lääkekokeilun aikana lihoin 10 kiloa. Nyt noin 30 kiloa ylipainoa...Huoh!

Vierailija
14/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli syynä taitaa olla se, että kulutan syömiseeni nähden liian vähän. Tai toisinpäin syön liikaa kulutukseeni nähden.... Paino hiipii pikkuhiljaa ylöspäin n. 2 kg:n vuosivauhdilla ja kun se alkoi sitä tekemään 10 vuotta sitten, niin.....

Vierailija
15/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli PCO-tyypeillä on alttiutta lihoa ja sitten lihottuaan alttius kasvaa jne. Eli tärkeää olisi torpata se lihomiskierre heti alkuunsa. Itse olin vuosia ihan normaalipainoinen ja oli ihan siedettävää pitää painoa yllä. Sitten se alkoi lipsua, PCO paheni ja sitä kautta lihominen vaan yltyi.

En syytä PCO:ta ylipainosta, mutta se ei tietenkään helpota tilannetta.

Vierailija
16/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai olen syönyt aikaisemmin, sillä olen painanut samat 90kg viimeiset 10 vuotta, tosin välillä olen laihduttanut 25kg eli käväissyt normaalipainossa mutta pitkaisesti palannut takaisin 90kg.

Usein olen ihmetelly miksi paino pysyy tuossa vaikka nyt joulunakin on syönyt kuin possu.

Vierailija
17/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosilääkkeet sotkevat kylläisyyskeskuksen, turvottavat, lisäävät ruokahalua ja hidastavat aineenvaihduntaa. Ilman lääkkeitä en olisi hengissä, lääkkeiden kanssa olen reippasti yli 100kiloinen. Ylipaino on kahdesta pahasta pienempi.

Vierailija
18/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, kun aloitan lääkkeet painoa tulee puolessa vuodessa 15-20 kg. Ja kun lopetan lääkkeet, ylipaino häviää itsestään vuoden kuluesssa. Sitten taas lääkärin painostuksella lääkkeet takaisin, ja kilot palaavat :(

Vierailija
19/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikka, sairastui skitsofreniaan ja psykoosilääkkeiden vuoksi lihoi puolessa vuodessa 20 kg. Lääkkeet lisäävät älyttömästi ruokahalua ja keräävät nestettä. Ystäväni harmittelee kyllä kiloja, mutta toisaalta sanoo, että se on pieni hinta kaikesta siitä hyvästä, mitä lääkkeet saavat aikaan.

Psykoosilääkkeet sotkevat kylläisyyskeskuksen, turvottavat, lisäävät ruokahalua ja hidastavat aineenvaihduntaa. Ilman lääkkeitä en olisi hengissä, lääkkeiden kanssa olen reippasti yli 100kiloinen. Ylipaino on kahdesta pahasta pienempi.

Vierailija
20/32 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihduttamaan 15 kiloa psykoosilääkityksen aikana, mutta oli kyllä vaikeaa olla syömättä. Kromi auttaa minusta hiukkasen ruokahalun hillitsemisessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kahdeksan