Ensi jouluna Lappiin! Kokemuksia!
Suunnittelemme mieheni kanssa sellaista vaihtoehtoa ensi jouluksi, että lähtisimmekin vaihtelun vuoksi Lappiin! Minä, mies, vauva(silloin tosin jo 1v. 4kk), minun vanhempani. Haluaisimme vuokrata mökin väh. 3 päiväksi. Mökki pitäisi varmaankin varata jo hyvissä ajoin? Kokemuksia!
Kiitos jo etukäteen vastauksista! :)
Kommentit (8)
etelästä ajatte kolmeksi päiväksi Lappiin. Mökki kannattaa varmaan vuokrata jonkun laskettelukeskuksen kupeesta niin voi käydä ravintolassa syömässä, kinkun ja laatikoiden roudaaminen ei nosta joulumieltä.
Leviläl on mahdollisuus mm. kylpylään, keilaamnaa, hyvät rinteet ja ladut, ruokapaikkoja ja illanviettomahdollisuuksia paljon ja tapaninpäivänä ihan menoakin :) Saariselkä on rauhallisempi paikka, jos sellaista toivoo. Autolla pk-seudulta ajaa n.11h, tietysti keleistä riippuen. Itse olen viettänyt lapissa suurimman osan jouluistani, olen tuolta Levin kupeesta kotoisin ja lapista löytyy takuuvarmasti joulufiilis.
Sieltä yleensä löytyy se oikea joulufiilis. En kyllä ihan kolmeksi päiväksi lähtisi kun matkatkin maksaa jo aika paljon, ainakin Hgistä. Mökkiä kannattaa alkaa jo katsella, kyllähän parhaat menee ajoissa.
Mitä ruokiin tulee, niin Lapissakin on ruokakauppoja, ei tarvitse tod roudata kotoa :). Pari vuotta sitten oltiin aaton aattona aamulla Kolarissa junalla (Leville menossa), matkalla mökille käytiin ostamassa kinkut ja laatikot ja hyvin saatiin joulu laitettua.
Mitä ruokiin tulee, niin Lapissakin on ruokakauppoja, ei tarvitse tod roudata kotoa :). Pari vuotta sitten oltiin aaton aattona aamulla Kolarissa junalla (Leville menossa), matkalla mökille käytiin ostamassa kinkut ja laatikot ja hyvin saatiin joulu laitettua.
Jyväskylästä olemme lähdössä :) Kinkkua emme syö, mutta kai sen kalkkunarullan saa ostettua sieltä kaupasta tai sitten matkanvarrelta :) Haluaisimme nimitäin syödä siellä mökissä, ainakin aattona :) Onko ehdotuksia vielä jostain tietystä firmasta, joka vuokraa mökkejä? Katselin joitakin nettisivuja, mutta monilla on niin huonot sivut, etten löytänyt oikeen mitään niistä.
Saariselkä voisi siis varmaan olla hyvä vaihtoehto, jos kerta rauhallisempaa :) Kukaan meistä ei ole Lapsissa käynyt koskaan ;D
Jyväskylästä olemme lähdössä :) Kinkkua emme syö, mutta kai sen kalkkunarullan saa ostettua sieltä kaupasta tai sitten matkanvarrelta :) Haluaisimme nimitäin syödä siellä mökissä, ainakin aattona :) Onko ehdotuksia vielä jostain tietystä firmasta, joka vuokraa mökkejä? Katselin joitakin nettisivuja, mutta monilla on niin huonot sivut, etten löytänyt oikeen mitään niistä.
Saariselkä voisi siis varmaan olla hyvä vaihtoehto, jos kerta rauhallisempaa :) Kukaan meistä ei ole Lapsissa käynyt koskaan ;D
mökkejä kuvineen löytyy nettisivuilta levi.fi ja sieltä mökit. Joulunaika on rauhallisempaa kuin esim pääsiäinen.
mökkejä kuvineen löytyy nettisivuilta levi.fi ja sieltä mökit. Joulunaika on rauhallisempaa kuin esim pääsiäinen.
Hih hii