Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tälle asialle mieheni ja minun välissä pitäisi tehdä?

Vierailija
29.12.2009 |

Meillä on suurperheessä talo täynnä teinejä. Mieheni ei ole puuttunut yli puoleen vuoteen heidän nukkumaanmenoaikoihinsa, tv:n katsomiseen, pelaamisaikaan jne mitenkään, jos en minä vahdi jokaista, hän antaa valvoa vaikka aamuun saakka tai mesettää 24 tuntia putkeen. Asia ei kuulemma hänelle enää kuulu, hän on yrittänyt, ja kun ei se onnistunut, niin olkoon sitten minun vastuullani. Hän vahtasi aiemmin aikoja minuutilleen, ja lateli aivan kohtuuttomia rangaistuksia, jos joku ei ollut ajoissa nukkumassa tai ylitti peliaikansa minuutilla. Seurasi kotiarestia, puhelimen takavarikointia yms. mistä ei oltu sovittu ollenkaan. Kun otin kohtuuttomat rangaistukset puheeksi, seurasi sitten tämä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sovitte mihin aikaan lapset sängyissään ja mihin asti saa lukea tsm mikä teidän tapa sitten onkin. Kun linja selvä, sovitte mitä seuraa, jos lapset eivät tottele. Meillä esimerkiksi seuraa vain se, että tottelematon lapsi nukkuu ilman mitään patjaa tai peittoa aulan matolla. Siinä on vähän kolkkoa, mutta voimme vahtia että ei tee kiellettyjä asioita ja voi miettiä siinä samalla olisiko omassa sängyssä mukavampi nukkua. Perusteluina se, että olemme velvollisia huolehtimaan, että lapsi ei valvo liian myöhään mutta emme voi ja jaksa jakaantua viiden lapsen huoneeseen vahtimaan, joten jos ei omassa huoneessa osaa olla niin tulee sitten äidin ja isin luo =D. Jokainen lapsi on nukkunut aulassa yhden kerran (illalla jonkun aikaa) ja se on riittänyt meillä siihen, että kun kerran sanoo valot pois ja nyt nukkumaan niin sitä totellaan. Meillä iltapala on kahdeksalta ja sitten saa lukea yhdeksään ja sitten valot pois ja nukkumaan. Viikonloppuina ja lomilla saattaa olla muita sääntöjä mutta ei m itään puolille öin kukkumisia. On hyvä muistaa, että liian vähäinen uni on terveysriski ja aika vakavakin sellainen.

Vierailija
2/8 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puol vuotta kiukutella ja mököttää??? Kysy siltä, mikä sen mielestä on hyvää kasvatusta. Sekö, että mielivaltaiset kohtuuttomat rangaistukset. vai se, että lapset elää kuin pellossa ja ei siksi selviydy koulutehtävistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sovitte mihin aikaan lapset sängyissään ja mihin asti saa lukea tsm mikä teidän tapa sitten onkin. Kun linja selvä, sovitte mitä seuraa, jos lapset eivät tottele. Meillä esimerkiksi seuraa vain se, että tottelematon lapsi nukkuu ilman mitään patjaa tai peittoa aulan matolla. Siinä on vähän kolkkoa, mutta voimme vahtia että ei tee kiellettyjä asioita ja voi miettiä siinä samalla olisiko omassa sängyssä mukavampi nukkua. Perusteluina se, että olemme velvollisia huolehtimaan, että lapsi ei valvo liian myöhään mutta emme voi ja jaksa jakaantua viiden lapsen huoneeseen vahtimaan, joten jos ei omassa huoneessa osaa olla niin tulee sitten äidin ja isin luo =D. Jokainen lapsi on nukkunut aulassa yhden kerran (illalla jonkun aikaa) ja se on riittänyt meillä siihen, että kun kerran sanoo valot pois ja nyt nukkumaan niin sitä totellaan. Meillä iltapala on kahdeksalta ja sitten saa lukea yhdeksään ja sitten valot pois ja nukkumaan. Viikonloppuina ja lomilla saattaa olla muita sääntöjä mutta ei m itään puolille öin kukkumisia. On hyvä muistaa, että liian vähäinen uni on terveysriski ja aika vakavakin sellainen.

Vierailija
4/8 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis teinitkö eteisen matolle, kakkonen?

En ole kakkonen mutta voisin noin tehdäkin.

Jos ei hyvällä niin sitten pahalla -jos ei säännöt sovi niin sitten siirrytään kunnan sosiaalipuolen tarjoamiin palveluihin. Pakko nuoren on sopeutua jos kotiavain otetaan pois.

Kyllä se kuri kuule löytyy...

Vierailija
5/8 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ei voi muuta sanoa. Äijät on kyllä ihan uskomattomia.

Itse luulen, että tälle nykynuorisolle tietokoneen (nettiyhteyden) poistaminen määräajaksi tai tietsikkapelien on melko kirpaiseva rangaistus. Siis teini-ikäisille.

Nuoremmille onnistuu vielä arestit sun muut.

Vierailija
6/8 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teinit aulan matolle. Yksi tilanne oli esim. sellainen, että hilluivat ja hyppivät kahden makkarin välillä olevasta ovesta toistensa huoneisiin, kurkkivat ja nauraa rätkättivät ja pitivät aikamoista ryminää. Mies sanoi asiallisesti, että nyt pitää rauhoittua ja pysyä omassa sängyssä, minä kävin peittelemassä ja toivottelemassa hyvät yöt. Totesimme, että jos tämä vielä jatkuu niin toinen sattumanvaraisesti siirtyy aulaan nukkumaan. Ja niin jatkoivat myöhäisillan käkätystään ja mies sitten meni kädestä kauniisti ottamaan toisen ja kuljetti aulaan nukkumaan. Penska siinä vielä uikutti jotakin, että nyt mä oon kunnolla ihan varmaan ja jotakin siihen tyyliin. Mutta mies totesi, että niin olet kun minä vahdin että pysyt siinä etkä lähde minnekään enää.

Vierailija
7/8 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin teinit aulan matolle. Yksi tilanne oli esim. sellainen, että hilluivat ja hyppivät kahden makkarin välillä olevasta ovesta toistensa huoneisiin, kurkkivat ja nauraa rätkättivät ja pitivät aikamoista ryminää. Mies sanoi asiallisesti, että nyt pitää rauhoittua ja pysyä omassa sängyssä, minä kävin peittelemassä ja toivottelemassa hyvät yöt. Totesimme, että jos tämä vielä jatkuu niin toinen sattumanvaraisesti siirtyy aulaan nukkumaan. Ja niin jatkoivat myöhäisillan käkätystään ja mies sitten meni kädestä kauniisti ottamaan toisen ja kuljetti aulaan nukkumaan. Penska siinä vielä uikutti jotakin, että nyt mä oon kunnolla ihan varmaan ja jotakin siihen tyyliin. Mutta mies totesi, että niin olet kun minä vahdin että pysyt siinä etkä lähde minnekään enää.

ja noin aikainen nukkumaanmenoaika?

Vierailija
8/8 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ole siinä mitään ongelmia, etteivätkö teinit tottelisi, vaan siinä, että mies ei osallistu siihen mitenkään. Nyt joulun allakin kun saatoin tehdä jotain jouluvalmisteluita yömyöhään ja yhtäkkiä huomasin, että hups, siellähän ne teinit vieläkin vaan pelaa, enkä ole muistanut ollenkaan, mies totesi vain, että ei voi asialle mitään.