Minkä nimisiä erityiskorvikkeita on olemassa? Entä löytyykö
niistä jostain tuoteselosteet, että mitä niissä missäkin on? Siis jos on esim. soijalle allerginen, niin tietäis missä on soijaa ja missä ei.
Kommentit (9)
vauvalle ja viimeksi lääkäri sanoi, että voi testata muita, jos tuo ei sovikaan. Tiedossa on kuitenkin, että vauva on soijalle allerginen, joten sitä ei saisi olla erityiskorvikkeessa. Yritin soittaakin tuolle lääkärille, mutta hän ei ole töissä vaan lomalla.
ap
kertoa nämä asiat, ei niitä itse tarvitse tietää.
Kumpikaan ei sisällä soijaa. Yleensä kokeillaan ensin tuo Almiron Pepti. Jos se ei käy, Neocate, on sitten viimeinen vaihtoehto.
tuoteselosteen. Ja varmaankin sairaalan allergiahoitajalta/ravitsemusterapeutilta myös.
Kannattaa toi almiron pepti koittaa, sen hintaa en muista mutta jotain 30e pintaan muistelen?
Kelan korvauksen saadessaan hinta neocatella 16,15e.
Almiron peptissä on maitojäämää, meille ei käynyt, eikä soijapohjaiset, mutta neocate kävi. 1v4kk ja edelleen käytössä.
"Almiron peptissä on maitojäämää, meille ei käynyt, eikä soijapohjaiset, mutta neocate kävi."
Ei siinä nyt kyllä maidon jäämiä ole. Siinä on maidon aineosia pilkottuina. Se siis sopii useimmille maitoallergisille/soija-allergisille. Tosin meidänkään lapselle ei sopinut. Kela ei myönnä nykyisin korvausta Neocate-korvikkeelle ennen kuin Almiron Pepti tai joku muu vastaava halvempi korvike on kokeiltu soijan lisäksi.
että äiskä käy vähän apteekissa ja kokeilee Almironia kotona. Kyllä ne kokeilut pitää tehdä valvotusti, jos meinaa jonkun korvattavuuden saada, ja sopimattomuus todetaan ALTISTUKSELLA, ei äidin mielipiteellä.
Toki jos aikoo itse kustantaa maidot, sitten voi sössiä ohi lääkärin ja kokeilla vaikka Neocatea heti ensin. Ei siihen vauva kuole, kukkaro vain kevenee.
Nyt sitä on reilu pari viikkoa annettu, mutta mitään muutosta ei ole tapahtunut. Tiedän, että kela vaatii altistukset sairaalassa, mutta mieluummin kokeilen omin päin esim. neocaten, vaikka se kallista olisikin, koska jos se auttaa itkuihin, niin mieluummin annan sitä siihen asti kunnes on uusi lääkäriaika ja selviää sitten taas jatko. Hermoja raastavaa kuunnella pienen itkua, johon ei mistään löydy apua.
ap
että äiskä käy vähän apteekissa ja kokeilee Almironia kotona. Kyllä ne kokeilut pitää tehdä valvotusti, jos meinaa jonkun korvattavuuden saada, ja sopimattomuus todetaan ALTISTUKSELLA, ei äidin mielipiteellä.
Toki jos aikoo itse kustantaa maidot, sitten voi sössiä ohi lääkärin ja kokeilla vaikka Neocatea heti ensin. Ei siihen vauva kuole, kukkaro vain kevenee.
kertoa nämä asiat, ei niitä itse tarvitse tietää.