Minkäkokoinen haalari 3-vuotiaalle?
Kommentit (27)
Ja meidän 3 vuotiaalla tytöllä on nyt 92 cm Lassietec-haalari.
"Ostin lapsilleni ensi talveksi Ticketin haalarit. Toinen on nyt 1,5v ja käyttää 86cm haalaria (sopiva, reiluhko), toinen pian 3v ja haalari on 92 (sopiva/reiluhko). Ostin ensi talveksi toiselle 92 ja toiselle 98. Ticketissä kun on käsittääkseni reilut koootkin. Pitäisköhän mun yrittää vielä vaihtaa se 92-senttinen 104:een? En ole kuullut tuosta "kahden koon" säännöstä, mutta jotenkin tuntui, että 104cm olisi ollut ihan hervottoman suuri meidän pienikokoiselle esikoiselle ensi vuonna. Kääk :("
Samalla pojalla 3 vuotiaana 98 cm Reimatec. 104 cm kuullostaa kyllä aika isolta 3 vuotiaalle. Mutta jokainen lapsihan on yksilö.
kuin aikaisemmin. Mitoitusta on muutettu.
On aika hyvän kokoinen, mahtuu koko talven.
Ostin viime talvena hänelle kaksi 110cm haalaria, mutta kasvu on tasoittunut tuossa iässä jo sen verran, että hukkuu niihin. Jouduin siis ostamaan 104cm uuden haalarin.
Ensi keävääksi mulla on hänelle 110cm välikausi haalari ja uskon, että on keväällä jo käytettävissä, mutta mahtuu myös syksyllä.
Nyt en oikein tiedä mitä teen ensi talven haalarin kanssa, ostanko 110cm vai 116cm.
Reimatecia ja Johathania meillä yleensä käytössä.
Poika on aika pitkä ikäisekseen. Enkä pidä yhtään nafteja vaatteita hänellä.
mutta meillä viime talvena pojalla oli haalari 92 cm (babymalli) ja samalla koolla (juniormallina) jatkettiin vk-asulla alkusyksyyn. Sitten otettiin jo vk-haalari 98 cm käyttöön ja sen koon talvihaalarikin on käytössä. Ettei hypitty koossa yli.
En ole kuullut tuosta "kahden koon" säännöstä, mutta jotenkin tuntui, että 104cm olisi ollut ihan hervottoman suuri meidän pienikokoiselle esikoiselle ensi vuonna. Kääk :(
mutta meillä viime talvena pojalla oli haalari 92 cm (babymalli) ja samalla koolla (juniormallina) jatkettiin vk-asulla alkusyksyyn. Sitten otettiin jo vk-haalari 98 cm käyttöön ja sen koon talvihaalarikin on käytössä. Ettei hypitty koossa yli.
En ole kuullut tuosta "kahden koon" säännöstä, mutta jotenkin tuntui, että 104cm olisi ollut ihan hervottoman suuri meidän pienikokoiselle esikoiselle ensi vuonna. Kääk :(
Mä olen käyttänyt tuota ohjetta ton ikäisillä ja on toiminut, mutta jos nyt tänä vuonna tosiaan haalarit on sopiva/reiluhko niin varmaan se 104cm onkin liian iso. En mä tossa tilanteessa kävisi enää vaihtamassa. :)
Pituutta hänellä on 105 cm ja painoa jotain 18 kg.