Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NAINEN! miksi huolehdit/et huolehdi ulkonäöstäsi ?

Vierailija
29.12.2009 |

jos et koskaan meikkaa tai käytä kivoja vaatteita, mikä on se syy? jos taas pidät laittautumista tärkeänä, miksi ?

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska se on ekologisempaa ja olen tarpeeksi nätti ilmankin. ;)

Vierailija
2/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan laittaudu mitenkään ihmeellisesti. Olen ollut 5 vuotta kotona lasten kanssa. Yleensä käyn vain lähikaupassa, eikä sinne huvita laittaa mitään erityistä päälle. Mies ei koskaan kommentoi pukeutumistani mitenkään, enkä siksi viitsi hänen takiaankaan. Hänkään ei panosta pukeutumiseen.

raskauksien myötä lisäksi tullut 15 kg lisää vyötärölle:( Ei mikään entisistä vaatteista mahdu päälle... enkä käy ulkona joten laittautumiseen ei syytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huolehdin kyllä ulkonäöstäni mutta en esim. meikkaa.

Eli syön terveellisesti, harrastan paljon liikuntaa ja pidän huolta sekä itseni että vaatteideni puhtaudesta ja siisteydestä = huolehdin ulkonäöstäni. Mutta en meikkaa arkena, en käy ikinä kampaajalla, kosmetologilla yms., en värjää hiuksiani tai shoppaile juurikaan, tarkoittako tämä sitten että en huolehdi ulkonäöstäni??

Vierailija
4/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin,vaikka en olisi mihinkään menossa,se on vaa sellanen tapa ollu jo vuosia että suihkun jälkeen meikkaan ja laitan hiukset.myös kynnet on aina huolitellut ja hiuksissa ei tyvikasvua.

-26v pienen lapsen äiti-

Vierailija
5/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkeen kyllästyy. En saa mitään iloa siitä, että olen meikannut. Illalla sit pitää kauemmin vaan peseytyä. Turhuuksien turhuus.

Vierailija
6/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman hyvän olon vuoksi. Panostan muutenkin ulkonäkööni. Minusta kotiäitikin voi näyttää kauniilta. Mieheni arvostaa tätä (osoittaa sen myös kaikin tavoin) ja on myös minulle mahdollistanut aikaa itseni laittamiseen ja kuntoiluun.

Vierailija
7/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa siksi että en tarvitse meikkiä, en jaksa meikata enkä ehdi. Kampaajaa en myöskään tarvitse, kosmetologit ovat huuhaata (joskin hoidot ihan mukavia, mutta oikeasti hyödyttömiä muutoin kuin psyykkisesti!), shoppailu ei ole kivaa (vähilläkin vaatteilla pärjää, pukeudun nätisti kyllä) jne.

Joihinkin juttuihin on syynä myös se, että haluan elää vapaammin kuin mitä naisten tässä yhteiskunnassa tulisi: en esim. voi hyväksyä sitä, että pitäisi meikata ollakseen "huoliteltu", höpön löpön! Tai että karvoja tulisi ajella ollakseen "hygieeninen", paskapuhetta. Ajelen kyllä karvoja, nypin kulmia ja meikkaan välillä, mutta en mitään näistä säännöllisesti tai siksi että olisi "pakko" koska naisen "kuuluu olla meikattu ja karvaton".

Vierailija
8/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten enää jaksa.

Vierailija
9/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeää näyttää hyvältä

Vierailija
10/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei " viitsi tai jaksa". totta kai ulkonäöstä huolehtimiseen kuuluu myös terveellinen elämäntapa ja muu. Mutta liikkaa näkee myös sellaisia naisia, jotka eivät välitä yhtään omasta ulkonäöstä. en tarkoita välttämättä meikkaamista mutta myös vaatetus ja paino ja se muu olemus.

tuntuu että kun saadan lapsi, ja ollan kotona, sitten ei enää jakseta yhtään.

En ole suomalainen itse ja välillä vaikea ymmärtää tätä asennetta.

Vierailija
11/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mies löytää toisen naisen

Vierailija
12/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä kauppaan matkalla tai ystävien tykö en laittaudu/meikkaa.

Osa syy tähän myös tuo kun raskaana olen ja päälle ei sovi sitten muita vaatteita kuin verkkarit/jotkut lökäpöksyt ja ei ole varaa ostella 60e äitiyshousuja!

Meikkaan toki kerran kuukaudessa, mutta itselläni on atooppinen iho ja meikki tekee ihostani sitten kukkivaa sorttia sen poiston jälkeen joten tämänkin takia olen jättänyt meikkaamisen sikseen ja iho voi paljon paremmin.

Hiukset toki laitan!

Se on minulla pakkomielle vaikka käytänkin verkkareita niin joudun ihan fööniä ja suoristusrautaa käyttämään koska haluan hiukseni näyttävän hyviltä ja värjään kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa ne myös.

Uskon laittavani itseäni enemmän kun taas sovin vanhoihin vaatteisiini (siis jos sovin)

Vierailija
13/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen löytänyt kultaisen keskitien, jolloin tunnen itse itseni huolitelluksi, mutten kuitenkaan ota heirveitä paineita ulkonäöstäni. Teen siis vain ne jutut, joista itse tykkään:

-säännöllinen liikunta terveyden ja ulkonäön takia

-suihku joka aamu, herättää kivasti

-arkimeikki

-tukka föönattu ja säännöllisesti kampaajalla leikattu

-siistit vaatteet

-kulmakarvat siistit

-kesällä käytän itseruskettavaa voidetta, talvisin olen oma sinisenkalvakka itseni

-käyn kosmetologilla rentoutumassa hoidoissa ja hieronnassa noin 4 kertaa vuodessa. Ihana breikki.

En kuitenkaan koskaan:

-värjää tukkaani (on ihan nätti luonnonvaaleana)

-siisti majavaani (en jaksa)

-aja talvisin säärikarvojani (kainalot ajan)

-laita sormenkynsiäni yhtään mitenkään, ovat aina lyhyet vaan. Kesällä tosin lakkaan varpaankynnet tosi nätisti.

Vierailija
14/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kivoja ja nuorekkaita vaatteita, käyn säännöllisesti kampaajalla, harrastaan liikuntaa (jumppa, lenkkeily,pilates). Meikkaan kevyesti arkena, kotona voin olla ilman meikkiä. Mies tykkää;) Kehuu kuinka nätti vaimo sillä on ;)

Silloin kun olin hoitovapaalla lasten (kolme) kanssa, niin halusin silti olla"ihmisen" (naisen) näköinen enkä mikään maripaitainen mörökölli. Hyvä olo näkyy ulospäin!

Vierailija
15/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole ihme jos mies löytää toisen naisen

ai että oma ukko lähtee kävelemään jos nainen ei meikkaa tai laittaudu??

En kyllä tuollaista ole ennen ajatellutkaan saati sitten kuullut.. kyllä ihan oma mieheni käy töissä sen kymmenen tuntia päivässä ja on itse yhtä paskainen kotiin tultaessa ja käyttää myös verkkareita sitten illasta suihkun jälkeen.. en viitsi mitenkään meikata ja olla farkut jalassa odottamassa hehkeänä miestäni kotiin joka sitten näkee minut vilaukselta ja painuu suihkuun itse..

Vierailija
16/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe olevani nainen, enemmänkin androgyyni. Suihkussa käyn, vaatteet puhtaat. Se riittää, miehellekin.

Vierailija
17/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koroista tulee ihanan naisellinen olo :)

Käytän kyllä sitten joskus mataliakin kenkiä, lähinnä pihalla lasten kanssa.

t.15

Vierailija
18/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai sitä ihminen meikkaa et näyttää sit ihmiseltä myös miehelleen.

Minä tosin en meikkaa siksi, kun näytän siltä jo ennen meikkiä ja mies kehuu minua kauniiksi ilman meikkiä. En tarvitse siihen mitään sotamaalausta näyttääkseni hänen edessään nätiltä.

Toki joskus kun on juhlia niin tulee laitettua meikkiä ja mies kehuu silloin myös ja itsestäni näytän nätimmältä meikit naamassa kyllä, mutta miehen mielipidettä kysyttäessä sanoo että näytän ihan samalta on meikkiä sitten tai ei eli kauniilta, joten mitäpä siihen sitten rustaamaan naamaa miehen iloksi jos mies on iloinen ku vaimo on ilman meikkiäkin nätti

Vierailija
19/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei tee minusta laiskaa eikä rumaa ja mieheni ei käy vieraissa koska en meikkaa.. Huolehdin muuten ihostani ja puhtaudestani aamuin illoin ja hiukseni laitan päivittäin, se on minusta kivaa =)

Käytän omasta mielestäni kivoja vaatteita, minulle sopivia, rentoja ja mukavia, jokainen määrittelee "kivat vaatteet" itse, toiselle se on jakkupuku, toiselle kenties verkkarit, av-mammojen aivoillahan näiden kahden välissä ei ole mitään..

Vierailija
20/52 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei " viitsi tai jaksa". totta kai ulkonäöstä huolehtimiseen kuuluu myös terveellinen elämäntapa ja muu. Mutta liikkaa näkee myös sellaisia naisia, jotka eivät välitä yhtään omasta ulkonäöstä. en tarkoita välttämättä meikkaamista mutta myös vaatetus ja paino ja se muu olemus. tuntuu että kun saadan lapsi, ja ollan kotona, sitten ei enää jakseta yhtään. En ole suomalainen itse ja välillä vaikea ymmärtää tätä asennetta.

Itsekin olen asunut ulkomailla ja ero on kyllä huomattava. Jos vertaa Keski-tai Etelä-Eurooppalaiseen. Täällä on jotenkin kiellettyä olla muutakin kuin äiti lasten saannin jälkeen. Muka turhaa satsata itseen.

T.15