NAINEN! miksi huolehdit/et huolehdi ulkonäöstäsi ?
jos et koskaan meikkaa tai käytä kivoja vaatteita, mikä on se syy? jos taas pidät laittautumista tärkeänä, miksi ?
Kommentit (52)
Minä olen siis tuo 30(?), yh-isän kasvatti.
Isäni ei opettanut että meikkaaminen jne. olisi turhaa, mutta silloin kun sitä esiteininä aloittelin, hän tokaisi että koska minulla on tummat kulmat, kauniit hiukset jne. niin miksi pitää nyt vielä sitten laittautua lisää. Minusta se oli paitsi ihanasti sanottu, niin myös sisälsi totuuden siemenen: miksi se ei riitä että on oma itsensä? Ymmärrän hyvin jos esim. blondit, joista osalla kulmat ym. eivät erotu yhtään, värjäävät niitä, mutta muut...
Toki minullakin oli vuosia kestävä vaihe, johon kuului meikkaaminen ja naistenlehtien lukeminen. Se vaan lopahti siihen ettei kiinnostus riittänyt uusimpiin trendeihin tai siihen, mikä luomivärisävy oli kuuminta hottia. Arvostan meikkaajia ym. ammattikuntaa paljon, ei ole kyse siitä. Mutta itse en koe tarpeelliseksi "prinsessaleikkiä", mitä osa palstalaisista harrastaa (ja solvaa sitten niitä, jotka eivät, kts. saamani aggressiivinen vastaus). Eikö se ylipäätään ole huolestuttavaa, jos jonkun naiseus on kiinni ulkoisista seikoista??
Ulkonäköni taitaa todellakin olla lähempänä rekkalesboa kuin Naista. En silti koe olevani yhtään huonompi (saati parempi) ihmisenä, kysehän on vain omista mieltymyksistä! Tosiaanko esim. valkoisesta pitävä ihminen olisi parempi kuin sinisestä pitävä? Meikkaava parempi kuin meikitön? Kuinka se liittyy asiaan että leikkaako/värjääkö tukkaansa?? Jos tukka on hyväkuntoinen, MIKSI siihen pitää edes koskea, jos ITSE on tyytyväinen?
t. luonnonoikku
Mun äiti opetti mulle että naisen pitää pitää huolta itsestään. Puhtaat ja siistit vaatteet, hiukset siististi ja ehostuskaan ei ole pahasta. Niin olen sitten tehnyt ja se on ihan tapa joka menee rutiinilla se kummempia ajattelematta. Saman olen opettanut omalle tyttärelleni ja onkin tarkka vaatteistaan ja tykkään käydä kampaajalla. Poikakin tykkää että on puhdas ja vaatteet on siistit. Lapseni ovat nyt 15- ja 9-vuotiaita.
Osaa kyllä olla meikkaamatta. esim. mökillä menee päiväkin että en käytä kuin rasvoja, mutta suihkuun tai edes peseytymään mun on kyllä päästävä päivittäin. Inhoon sitä tunnetta kun on likainen.
Rahaa kuluu. Jotenkin luonnotonta laittaa naamaan jotain kemikaaleja, jotka ei varmasti ole täysin terveellisiä. Säästyy aamuisin aikaa.
Kivat vaatteet voi käsittää monella eri tavalla, mutta luulen ap. tarkoittavan naisillisia ja seksikkäitä vaatteita, jotka on epämukavia päällä ja hankaloittavat normaalia aktiivista elämää. Esim. korkokengät on naisten kidutusvälineet.
Kelpaan itselleni ihan ilman meikkiä ja vaatteissa joissa viihdyn ja ovat omasta mielestäni kivan näköisiä. Silloin saan luvan kelvata muillekin tällaisena.
ylimääräiset tilpehöörit olisi tärkeintä. Itsestä huolehtiminen liittyy fyysiseen ja henkiseen hyvään oloon ja itsensä huoltamiseen.
Ei ne rakennekynnet kaunista, jos täti on muuten kuin mätisäkki.
ja jonkunnäköisellä ruokavaliolla (lue: ei kovin tiukka, mutta ei hirveän rasvainen, paljon herkkuja).
en ole mikään himoliikkuja, mutta aika hyvässä kuosissa olen ja hyväkuntoinen. Huolehdin lähinnä siksi, koska inhoan löysää läskiä ja löllöö. No myönnetetään. Minullakin reidet voisi olla läskittömät. Ja nyt en ole niin kovin tyytyväinen itseeni eli laihduttelen pikkuhiljaa. Ehkä joku 8- antaisin itselleni.. Joskus olen ollut mielestäni sellainen 9 + nainen.
Mä olen sellainen, että meikkaan JOKA PAIKKAAN.Nuorempana en voinut näyttäytyä edes poikaystäville ilman meikkiä, nousin ennen heitä jotta kerkesin pistää naaman " kuntoon". ei mun ulkonäössä muutenkaan vikaa ole, mutta en vaan tiedä mistä tapani johtuu.
Nyt olen siis naimisissa ja yksi lapsi, mutta edelleen meikkaan vaikka olisin koko päivän kotona. siinä menee mulla n. 1 tunti että valkkaan vaatteet ja kaikkea. Mä en tajua naisia, jotka ei yhtään kato mitä päälleen pukee ym. Mutta nyt mun tokaluokkalainen tyttökin haluaa jo laittaa meikkiä kouluun. Olen kieltänyt mutta salaa käy välillä mun ripsivärejä kokeilemassa. ehkä olis munkin hyvä näyttää tytölle, että pystyn olemaan edes päivän "naturel". mies haluaa mun käyttävän korkokenkiä ja olevan super naisellinen. Kun olin tytön kanssa kotona vauva aikana ( 1 vuoden), meikkasin kyllä kauppaankin ja se oli mun päivän kohokohta. nykyään kiva kun saa töihin aina laittaa, toimistossa olen:)
en kyllä missään mökeilläkään ole ilman meikkiä!
koska se tuntuu hyvältä, että näyttää hyvältä. En ole lunnonkaunis. Silti en meikkaa aamupäiviksi puistoon juuri koskaan, koska en ehdi. Minulla on 3 alle kouluikäistä lasta ja täytyy tehdä valintoja. Kuitenkin viikossa on enemmän päiviä kun meikkaan, kun niitä etten. Joskus meikkaan kun kaksi pienempää ovat päiväunilla. Viikonlopuksi yleensä meikkaan. Ei se ole haudanvakava asia, pystyn olemaan ilmankin. Lisäksi kehosta huolehdin liikkumalla.
En ymmärrä tämän aiheen räjähdysalttiutta. Minulle on yksi lysti miten muut tekee.
katson, että näytän hyvältä (tukka siisti, meikkiä, tyylikkäät vaatteet). Miksikö? Siksi, että on ihanaa näyttää hyvältä! Maaseudulla näkee näitä lyhyttukkaisia, meikittömiä, naisia, jotka käyttävät samanlaisia (rumia) vaatteita kuin miehensä. Tätä on vaikea ymmärtää, mutta toisaalta tuskin he minun ymmärrystäni kaipaavatkaan. Kukin tyylillään ;)
että nyt et sitten ehdi meikata etkä edes lehteä lukea.
Lapsia on nyt monta ja edelleen ehdin meikata, seurata lehtiä, lukea kirjoja, harrastaa, opiskella, käydä töissä jne.
Olen aina tykännyt pitää itsestäni huolta, en ole superhuoliteltu, en ravaa manikyyreissä tai pedikyyreissä, en edes kasvohoidoissa, mutta hiuksistani pidän huolta, meikkaan, liikun ja katson syömiseni, sheivaan jne.
Synnytyssairaalassakin synnytyksen jälkeen olen vähän laitellut hiuksiani, meikannut ja jopa sheivannut. Siis se vain on osa mua, on aina ollut, teen tätä itseni vuoksi, en muiden. On mukavampi olla kun näyttää ja tuntee näyttävänsä hyvältä.
päivittäin. Meikkiä en juurikaan käytä koska en ainakaan paremmaksi muutu. Lisäksi herkät silmäni punoittavat ja vuotavat.
Jos minulla on rahaa käydä parturissa / kampaajalla edes 4 kk välein, niin hieno juttu. Mihinkään pedikyyreihin tai manikyyreihin minulla ei ole varaa. Ei niin, ettenkö haluaisi. Mutta kun rahat riittää oikeasti vain elämiseen eikä nähin turhakkeisiin ja jos joku on toista mieltä, niin mielelläni vaihdan osia hänen kanssaan. Katsotaan, miten sitten pärjää, ja millä rahalla itseään tällää.
Sitäpaitsi kotiäidillä pitkät rakennekynnet - hyi ällötys??!!!! Niilläkö minä sitten lapsen kakkapyllyn pesen ja huushollin luutuan ja siivoan! Ja miten monta käsitiskiä ne kynnet kestää? Minulla ei ole tiskikonetta. Otan mielelläni vastaan, minulla ei ole rahaa ostaa.