Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä arkiastiat teillä on, raskitteko käyttää Paratiisia, Runoa, Villeroyn astioita arkena?

Vierailija
29.12.2009 |

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä arki on yhtä juhlaa vaan! ;)

Juhlapäivänä panostetaan muuten kattaukseen. On viinilasit, pöytäliinat, servetit ja kukka-asetelmat ja kynttilät.

Vierailija
22/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena käytetään ihan sekalaisia astioita, jokaisella erilainen lautanen, mikä nyt sattuu olemaan puhtaana.

Juhlia meillä on harvoin, jos ruokavieraita tulee max 2krt/v, sitten otan käyttöön valkoiset vanhat astiat, niitä on tarpeeksi, riittää kaikille samanlaiset, merkkiä en edes tiedä. Kahvikuppejakin on sekalainen lasti...

Arkena en juurikaan kattaa pöytää, jokainen ottaa ruokansa liedeltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

keltaista teemaa. Ei yhtään kyllästytä. Olen sisustuksessa esteetikko, kuten myös pukeutumisessa, mutta näiden astioiden saloihin en ole päässyt. Tuli nuorena teema ostettua, joten sitä myös käytetään.Myönnettäköön, että kauniimpiakin olen nähnyt. meillä on hyvin renot kaveripiiri, joten tuntuisi hasuulta kattaa kultareunuksia. Juhlapyhät olemme jomman kumman vanhemmilla, ja siellä sitten katetaan.

Vierailija
24/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneessa vai ei.

Entiseen pesukoneeseen Taika-sarjan isoimmat lautaset eivät mahtuneet, joten käytettiin niitä vain erityistilanteissa. Nykyään ovat ihan arkiastioita, kun uuteen koneeseen menevät normaalisti.

Vierailija
25/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on arkiastioina lähinnä valkoista Teemaa ja parempana sitten valkoista Taikaa. Minustakin se hieman erottaa arkea ja juhlaa. Ja meilläkin saattaa olla ihan "juhlaa" jo lauantai-illan ruokailu jos olen jaksanut tehdeä jotain hienompaa tarjoilua. Emme siis odottele mitään mielettömiä juhlia niiden käyttöön.

Näiden lisäksi on vielä yhtä Arabian 60-luvun astiastoa, jota olen kerännyt. Sitä käytän vähän vaihdellen arkena ja juhlana. Se on noista se astiasto, jonka rikkoutumista eniten pelkään koska uusia osia on vaikea löytää. Vaikka toisaalta se onkin juuri vanhojen astioiden viehätys: niiden löytämiseen pitää nähdä vaivaa :)

Ihan ok astiasto, vaikka vähän kyllästyttääkin. Parempana astiastona on sininen Taika, jota saimme häälahjaksi ja olemme siitä pitäen kartuttaneet. Haluan ihan tietoisesti pitää arki- ja juhlakattauksen erillään - siitä tulee se juhlan tuntu, kun katetaan parempaa pöytään. Ei olisi yhtään sama, jos niitä samoja lautasia katselisi joka päivä sotkunkin keskellä, vaikka nättejä ovatkin. Meillä tosin "paremmat astiat" kaivetaan esiin aina, jos on vieraita (= usein) tai muuten on vähänkin syytä juhlistaa (tai on vaikka tehty tavallista perusteellisempi siivous), joten eivät ne sentään pelkästään kaapissa haudu. Ja isot teekupit ovat arkikäytössä, kun mies tykkää hirmuisen paljon niiden kuppikoosta. ;)

Vierailija
26/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena Teemaa ja 24h:ta ja Taika-mukeja, juhlassa Ostindia.

Vierailija
27/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi jouluna vanhaa Arabian perintöastiastoa. Se erottaa arjen tosi juhlasta. Muutenkaan nuo Paratiisit eivät mielestäni erityisen juhlavia ole - tekisi mieli hankkia jotkin ihan valkoiset juhlavammat astiat, mutta en raaski, kun Paratiisia on saatu koko sarja. (Itse en ole valinnut, mutta olen kyllä oppinut tykkäämään!)

Vierailija
28/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytetään joka päivä.

Mä tykkään Paratiisista ihan kypällä, olen tykännyt varmaan jo 15 v ja ostin nyt mukinkin.

Mulla oli eka astiasto Arcticaa, jota pidin kaapissa ja käytin ns juhla-astiastona, mutta jos ostaa jotain alle 20 vuotiaana, oikeesti, eihän siitä välttämättä enää 10 v päästä välttämättä tykkää.

Hyvä ystäväni tykkää, hän meni naimisiin, saivat rahaa häälahjaksi ja myin koko astiaston heille edukkaasti ja ostin Paratiisia tilalle.

Yhtään ei ole tähän mennessä mennyt rikki ja koputettiin taas puuta.

Meillä ei ole esim ruokalautasia kuin tätä sarjaa, Kermansaven sellaista perusvanhaa, olisko ollut Heinä ? joskus 20 v sitten, sitä on jonkun verran ja teen pojalle puurot, eli jos menee rikki, ei jää kukaan itkemään.

Lisäksi käytämme hyvin paljon muumi-mukeja ja kulhoja ja vissiin pari tätä sarjaa lautasiakin on kaapissa.

Jouluastiastosta haaveilen, mutta mitään kivaa en ole vielä löytänyt. Ajattelin joskus sitä punaista Taikaa, mutta siinä on aika hallitsevat kuvat, jos kyllästyy, ei sitä sitten tule käytettyä.

Mä olen aina ollut vähän sellainen jyväjemmari ja olen tosi tyytyväinen että astioissa en ole sellainen. Kun kaapissa on kaunista, se laitetaan pöytään.

Vierailija
29/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa pientä kohoa reunoissa (löytyy alkupala-, matalat- ja keittolautaset). Ostettu muistaakseni Stockalta, merkkiä en muista (aika "merkittömät") ja ovat kestäneet jo noin 15 vuotta käyttöä ja konepesuja ;)

Kun on vieraita, käytössä on Egon Verkko-sarjan lautaset, joita löytyy todella valtavasta koosta pienimpään. Jos todella paljon vieraita, jatketaan normiEgoilla (Verkkoa myytiin niin vähän aikaa...).

Taaperolla saattaa arkena ja joskus silloinkin, kun on vieraita olla käytössä omat Marimekon, Pentikin tms. posliinilautaset ;)

Vierailija
30/30 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puurot ja murot syödään yksilöllisistä käsinmaalatuista kipoista (virolaista käsityötä, Helena Tilk tms., en jaksa käydä oikeinkirjoitusta tarkistelemassa)