Leikkaatko OMAT hiuksesi?
Vai käytkö kampaajalla?
Miten usein?
Koitan säästää rahaa ja hiukset tarttee leikkausta.
Joskus olen etuhiukset leikannut mutta tarttis nyt latvat pätkiä..
Vuoteen en ole näille hapsuille mitään tehnyt, on kasvanut vaan pituutta. Nä väriä ostanut marketista ja siitä kampaajani haukkuu kun aikanani sinne menen. :)
Missä kunnossa muitten mammojen hiukset on?
Kommentit (22)
Minä värjään omat hiukseni ja mies leikkaa. Mies ajaa myös omansa ja poikien hiukset sekä leikkaa tytön hiukset, teinityttömme kaverikin kävi miehelläni hiustenleikkuussa kun tytön hiukset olivat hänestä niin makeat..ja mieheni ei ole kampaaja vaan duunarin retale:D
hiukset. Säästyy muuten pitkä penni (mies ja 5 lasta). Itse käyn n. 5-6 viikon välein leikkuuttamassa hiukseni.
ja lisäksi lasten, miehen ja anopin hiukset. En ole kampaaja, mutta olen kyllä ollut kampaamossa työharjoittelussa :D Olen käsistäni kätevä ja visuaalisesti lahjakas ja käytän samoja saksia mitä kampaajatkin käyttävät, joten tulokset ovat hyviä.
Leikkaan omat hiukseni itse useasta syystä: Minulla on vaikea hiuslaatu, ja tunnen ja hallitsen sen paremmin itse kuin kampaajat. Olen vaihtelunhaluinen, ja saatan haluta uuden kampauksen heti, jolloin on nopeampaa leikata itse. Pelkään hiuskatastrofia, ja kun leikkaan itse saan varmasti mitä haluan; kampaaja voi aina ymmärtää väärin. Itse kun leikkaa, saa pois puoli senttiä jos haluaa, eikä kolmea senttiä :O Näinhän voi kampaajalla käydä... Ja asun Helsingissä, joten kampaajalla käynti maksaa useita kymppejä per kerta. Itseltäni menee leikkauksesta riippuen 1-15 minuuttia, joten olisi aika hölmöä maksaa siitä...
Värjään itse tukkani sitten, kun olen käynyt kampaajalla tasauttamassa latvat, on sitten helpompi värjätä itse.
siinä. leikkaan millin sängen kerran viikossa koneella. en myöskään käytä väriaineita, enkä muuta kosmetiikkaa, koska ne on mielestäni myrkkyjä, ja luonnon pilaamista - minnekäs ne muualle huuhdotaan päästä ja naamasta kuin veteen.
silloin kun vielä kävin kampaajalla, niin puistatti se kemikaalien kanssa läträäminen, hajut ja ylenmääräinen tököttien kauppaaminen. ei riitä että maksoin sata euroa leikkauksesta ja jostain käsittelystä, vaan olisi vielä pitänyt maksaa kymppi tai kaksi jostain muotoilusuihkeesta... turhuutta.
Mies joskus lyhentää mun hiuksia latvoista (pitkät lapaluihin ylettyvät suorat hiukset), kun on niin helppo juttu.
Ei oo varaa käydä kampaajalla, eikä kyllä oikeastaan haluakaan. Mulla on nyt pitkät hiukset, tasoitan latvoja kun jaksan.
Mieheltä leikkaan, sillä hänellä on paksu ja kihartuva tukka, jonka saa ihan siistiksi siiliksi koneella 9 tai 12 mm:n terällä.
6-vuotiaalta leikkaan joskus ylipitkää otsatukkaa. 8-vuotiaan tukkaa en edes yritä leikata, koska hiuslaatu on paksu ja piikkisuora. Siihen on todella vaikea saada tasaista jälkeä.
Ymmärrän kotileikkuut, jos taito oikeasti riittää niihin. Monilla ei näytä riittävän, vaikka he kuinka kehuskelevat osaavansa leikata ja säästävänsä sillä pitkän pennin. Sen näköisiä ne lasten kampaukset sitten ovatkin, että äiti on hieman käynyt napsimassa...
Näin saan paljon mieluisamman tukan kuin kampaamossa. En ole enää vuosiin käynyt kampaajalla, kun ei ne vaan osaa tehdä sellaista, mikä mun silmää miellyttää. Mulla on lyhyehkö rikottu malli tukassa. Mun yksi tytöistä aikoo kampaajaksi ja saa ihan vapaasti harjoitella mun päällä.
en ole käynyt parturissa kahteen ja puoleen vuoteen ja hiukseni ovat mahtavassa kunnossa, mutta raskaus voi olla osa syy tähän.
En kertakaikkisesti raaski leikkuuttaa edes milliä pois kun nämä ovat jo ristiselkään asti kasvaneet.
Itse värjään 2-3kk välein hiukseni.
joten kyllä leikkaan itse hiukseni, kuin myös miehen ja lasten hiukset.Emme myöskään ole koskaan värjänneet hiuksiamme.
jos ei ole tarvetta leikata otsatukkaa, sitä en osaa leikata.
Värjään myös itse. Kun väri on musta, niin ei värjäyskään kovin haastavaa ole.
saati sitten omaa tukkaa... ei vaan onnistu.
Miten onnistuu leikkaamaan iteltänsä hiukset?
Riippuu pituudesta. Pidemmät hiukset on helppo tasoittaa. Viime kesänä leikkasin niskapituiset hiukset ja siinä oli kyllä jo vähän haastetta. Parin peilin avulla ja jakamalla hiuksia osioihin ja miettimällä tarkkaan minkä pituiseksi mikäkin tupsu on leikattava.
ja myös värjännyt. Hyvin onnistuu... Leikkaan myös mieheni ja lasteni hiukset. Säästyy rahaa muuuhun.
Suurin syy tähän on se että kampaajilla ei koskaan ole aikoja silloin kuin minulle sopisi siellä istua. Ei vaan sovi mun ajatusmaailmaan varata kampaajaa kuukautta etukäteen.
Leikkaan useimmiten myös lasten hiukset. Opiskeluaikoina leikkasin myös kavereiden hiukset. Ihan tyytyväisiä olivat.
leikkaan aina otahiukset itse. takaa leikkautan usein siskollani kerroksittain.
värjään myös itse ja kampaaja on ihmetellyt joskus pari päivää värjäyksen jälkeen miten kotivärjäyksellä on tullut niin hyvä tulos.
Paitsi otsatukan leikkaan. Takaa olen pistänyt ex-miehen leikkaamaan viime vuodet. Tänään olenkin yrittänyt ehdotella.. ei tee sitä mielellään ;)