Mitä sellaista olet tehnyt äitinä, mitä vannoit ettet koskaan tekisi?
Meillä katsotaan lastenohjelmia vaikka etukäteen vannoin että mun lapsethan ei telkkaria katso! :D
Kommentit (27)
Näin ei pitäisi tehdä, mutta tilanne on vienyt sen sijaan, että itse olisin pysynyt lujana. Mun ainoa heikko puolustus on se, että mulla ei ole koskaan ollut kariesta. Viimeksi taas hammaslääkäri sanoi, että mun hampaat on puhtaat ja valkoiset kuin pienellä tytöllä.
Mutta tämän on loputtava, vaikka ei nyt usein tapahdukaan.
Huutanut, tukistanut, ottanut ihan liian lujaa lapsesta kiinni tai tönäissyt (osittain vahingossa mutta suutuspäissäni kuitenkin).
Antanut karkkia nuoremmalle ihan liian aikaisin (onneksi ei ollut kariesta sylkitestissä:). Antanut katsoa lastenohjelmia enemmän kuin olin vannonut.
Leikin ja askartelen vähemmän lasteni kanssa kuin kuvittelin. Aika eikä oma jaksaminen riitä siihen kaikkeen mitä kuvittelin tekeväni lasten kanssa.
Mutta kaikesta huolimatta pidän itseäni hyvänä äitinä...
että saan itse syödä aamiaista. En olis uskonut telkkaria niin tehokkaaksi lastenvahdiksi ;)
etten ikinä kurita fyysisesti. Kerran olen tukistanut, ja kerran puristanut kädestä, kun kaikki muu on jo koitettu. Teon jälkeen iskenyt hirveä morkkis. Näitä tekoja ei voi mitenkään selittää. Idiootti olen.
Käyttänyt lapsella kestovaippoja
Nukkunut perhepedissä
Eli hörhöillyt ihan kympillä...
vannoin, etten koskaan rankaise fyysisesti, oma äiti löi mua surutta. Hitto että on kamala olo noistakin teoista.
syönyt samalla lusikalla tai juonut samasta kupista. Näin ei pitäisi tehdä, mutta tilanne on vienyt sen sijaan, että itse olisin pysynyt lujana. Mun ainoa heikko puolustus on se, että mulla ei ole koskaan ollut kariesta. Viimeksi taas hammaslääkäri sanoi, että mun hampaat on puhtaat ja valkoiset kuin pienellä tytöllä.
Mutta tämän on loputtava, vaikka ei nyt usein tapahdukaan.
Jos sulla kerran ei ole kariesta, niin miksi sen on loputtava? Periaatteestako?
huutanut lapselle...
Minä myös! :/
että sun pitää tehdä sitä ja sitä koska olet vanhin.
Itse olen se isosisko, jonka piti tehdä kaikkea, koska olin vanhempi...
Uhkailu / kiristys / lahjonta...
Ne muuten toimii! :D
Olen pyrkinyt olemaan niin hyvä äiti kun olen pystynyt.
Miten tuollaiselle pienelle suloiselle lapselle voikin raivostua niin :(. Sen jälkeen tuntuu todelliselta hirviöäidiltä.
tosin pyyhkeellä, mutta kuitenkin :(
Mun PITI olla äiti, joka keskustelee lapsen kanssa tilanteen kuin tilanteen läpi korottamatta ääntään. Mun piti olla äiti, joka puuhastelee lapsen kanssa laatuaikaa viettäen eikä koskaan turvaudu lasten tv-ohjelmiin. Mun piti olla äiti, joka ei koskaan uhkaile, kiristä, lahjo ´tai vertaile lasta muihin vaan on ehdottoman REILU.
Yhtälö toimi vielä jotenkuten, kun esikoinen oli alle 1v, mutta sitten arkirealismi iski vasten kasvoja.
Mistään niin älyttömästä en aikonut stressata, ajattelin, että ostan vaikka kaiken valmiina.
Sitten räiskähdin keskelle allergia-arkea ja sitä kuinka mikään ei sopinut. Lapsi ei kasvanut (diagnosoitiin poikkeava pituuskasvu) ja paino tuli alas koko ajan (puhuttiin ravintonapista vatsaan kun ei muuten saanut tarpeeksi ravintoa).
Siinä ei paljon tullut mieleen olla stressaantumatta ruuasta. Siis siperia opetti :-)
Tämä minua nauratta edelleen (nyt lapsi jo kasvaa ja ruoka-allergiat on monelta osin taakse jäänyttä elämää).
etukäteispaineita tai-odotuksia.
Tai omaa äitiäni katsellen: en ole alkoholisti ja pystyn tarjoamaan lapsille turvallisen kodin jossa ei nähdä nälkää sen takia että rahat meni Alkoon.
syödään eineksiä ja purkkiruokia ja herkkuja...
Mun lapsen piti syödä vaan kaikkea terveellistä! :D