Yhteiskunnan elättien haukkujat!
Oletteko koskaan miettineet, että ihmiset eivät välttämättä ole sossun asiakkaita omasta tahdostaan. Heillä esim. voi olla sairauksia/mt-ongelmia, joista he eivät halua kertoa. "Virikelapsi" voi taas olla erityislapsi, joka on päivähoidossa kuntoutuksessa. Tiedättekö paljonko sosiaalitoimisto antaa rahaa elämiseen kuukaudessa?
Oletteko itse olleet koulukiusaajia? Ovatko lapsenne koulukiusaajia? Jos todella ette halua maksaa muiden elämistä, niin älkää edistäkö muita joutumasta yhteiskunnan tukien varaan. Se, että nettipalstallakin haukutaan, ei varmasti auta ihmistä nousemaan pois sossun asiakkuudesta. Lähipiirin "sossupummeja" kyllä haukutaan, mutta sitten jos tällainen ihminen pyytää vaikkapa lastenhoitoapua, niin ei löydy. Kun kukaan lähipiiristä ei auta (enkä tarkoina nyt taloudellista apua), niin vaikeaa on nousta pois yhteiskunnan tuista.
Kommentit (6)
Ei kuule kiinnosta. Raja tarttee vetää johonkin: sanoi lääkärini jolta hain sairaslomaa kun sisaren tempaukset rasitti liikaa.
Taidat olla itse samanlainen pummi, kuka aikuinen jää sairaslomalle siskon tempauksien takia... syytät siskoa omasta laiskuudesta ja lusmuat kotona työnantajan piikkin "sairaslomalla".
"Sairas? :D Sisareni on pummi. No, sillä on kyllä masennus mutta siitä on parempi haukkua vanhempiamme ja olla vaan eikä hoitaa itseään ja tilannettaan."
Hoitaa itseään?! Miten mt-ongelmainen voi hoitaa itseään??? No tietenkin syödä lääkkeensä, jos sellaisia on, mutta jos lääkitys ei auta, keinot on aika vähissä.
"Ei tartte mollata sukua. Pitää itse hoitaa myös asioitaan. Pirulauta."
On kuule monia, joita suku ei ole koskaan auttanut. Päinvastoin.
"Ei kuule kiinnosta. Raja tarttee vetää johonkin: sanoi lääkärini jolta hain sairaslomaa kun sisaren tempaukset rasitti liikaa."
Millä koodilla sait sairaslomaa? Yleensä ihmisen itse pitää olla sairas (tai oman lapsen). En oo kuullut, että sisaren ongelmat riittäisi sairaslomaan.
haukun sossopummeja aina ja kaikkialla.
En ole ollut koulukiusaaja -en myöskään kiusattu.
Vaan ihmetellyt olen miksi heitä ei saada kuriin.
ei tosiaan puhu mistään puolitutusta. On mulla lähipiirissä muitakin kotona makaajia, mutta heille sen suon, kun ovat sairaita. Juurikin näitä mt-ongelmaisia. Ja sen kyllä huomaa, eikä tarvitse kyseenalaistaa heidän elämäntapaansa.
Tämä pummi, jota siinä toisessa ketjussa haukuin, kuuluu mun välittömään lähipiiriini. Tiedän hänen asiansa paremmin kuin hyvin. Hän ei ole sairas, vaan itsekin myöntänyt, ettei vaan kiinnosta mennä töihin. Nyt kun ei raskautuminen ole enää mahdollista, niin saa sitten nähdä, miten kokee yhteiskunnan stigmatisoinnin kun ei voi enää piileskellä kotiäititittelin takana.
Mutta mikäs siinä, kun tämä elämäntapa kuuluu koko hänen ystäväpiirilleen. Täysin normaalia toimintaa. Joten siinä kuplassaan säästyykin stigmalta.
Sairas? :D
Sisareni on pummi. No, sillä on kyllä masennus mutta siitä on parempi haukkua vanhempiamme ja olla vaan eikä hoitaa itseään ja tilannettaan.
Vanhemmuudenkin on menettänyt, onneksi isä on järkevä.
Ei kuule suvun paikka ole jeesata jotakuta loputtomiin.
Olen auttanut, ja siitä hyvästä saa kuulla kun haukutaan vanhemmat ja elämä.
Ei kuule kiinnosta. Raja tarttee vetää johonkin: sanoi lääkärini jolta hain sairaslomaa kun sisaren tempaukset rasitti liikaa.
Arvaa vaan miltä äidistä tuntuu?
Isäkin soitti kerran poliisille siskon tunnistusmerkit kun joku oli hypännyt junan alle.
Ei tartte mollata sukua. Pitää itse hoitaa myös asioitaan. Pirulauta.