Millainen kännykkäliittymä eskarilaiselle?
Lapsi haluaisi opetella olemaan itsekseen kotona pieniä hetkiä, mutta meillä ei ole nykytapaan lainkaan kotipuhelinta. Jos siis käväisen vaikka lähikaupassa ja otan kännykkäni mukaan, ei lapsi saa minua kiinni jos joku hätä iskisi.
Pitää siis hankkia lapselle liittymä. Ne vain tunutvat olevan melkoinen suo: on onnia, ainaa ja ties mitä auvoa. Mikä siis olisi sopisi jos:
- kuukausimaksu pitää olla halpa
- puheluja ei soiteltaisi paljoakaan
- kaikki mahdolliset estot tarvitaan, paras olisi jos liittymällä voisi soittaa vain etukäteen määriteltyihin numeroihin
- ei dataa missään nimessä
Kommentit (5)
aikuinenkaan ei osaa soittaa, miksi lapsi osaisi?
Osaako poistua kotoa turvallisesti enempi??
En tajua miksi noin pieni tarttee oman kännykän.
Oma lapsi alottaa syksyllä esikoulun, eikä saa mitään kännykkää.
En tarkoita nyt mitään ihan oikeaa hätätilaa, silloin lapsi voi juosta naapuriin pyytämään apua. Tarkoitan lähinnä sitä että lapsella lienee turvallisempi olo kun tietää että vanhemmat on tavoitettavissa.
Ei ole tarkoitus että lapsi pitää kännykkää mukanaan. Ajattelin vanhan kännykkäni laittaa vaikka ketjulla kiinni sopivaan paikkaan että se pysyy siinä tallessa. Kännykkä siis korvaa lankapuhelimen, jonka hankkiminen on nykyään paitsi kallista myös aika turhaa.
En usko että oma eskarilaiseni on ainoa, joka haluaa jo harjoitella pieniä itsekseenoloja. Kouluhan alkaa ensi syksynä, ja silloin lapselta odotetaan jo aivan uudenlaista itsenäisyyttä. Hyvähän se on harjoitella.
Puhelin nokian yksinkertainen, voi soittaa ja lähettää viestejä. Ja kyllä eskarilaisen on hyvä osata puhelinta käyttää. Ennen kun oli lankapuhelimet lapset osasivat soittaa hätnumeroon 4-vuotiaina. Itse olen soitellut mummolle 4-vuotiaana, numeroita pyörittämällä.
aikuinenkaan ei osaa soittaa, miksi lapsi osaisi? Osaako poistua kotoa turvallisesti enempi?? En tajua miksi noin pieni tarttee oman kännykän. Oma lapsi alottaa syksyllä esikoulun, eikä saa mitään kännykkää.
Puhelin kotona on perusturvallisuutta.
Saunalahden prepaid. Siihen lataan aina säännöllisin väliajoin (=lapsilisistä) 10e puheaikaa. Puhelimena käytössä mun vanha känny jossa ei ole mitään "herkkuja", sillä voi vain soittaa ja laittaa viestejä.