G: Monelleko lapsistanne on tullut ruskeat silmät, jos sinulla TAI miehellä on ruskeat?
Meillä lapsia 11 ja heistä kuudella on isänsä tavoin ruskeat silmät. Lisäksi kahdella on sellaiset "välimallin" silmät, siis periaatteessa siniset, mutta niissä on aavistus ruskeaa.
Kommentit (38)
Eli minulla siniset ja isällä ruskeat, lapsilla ekalla ruskeat ja tokalla siniset.
(11 lasta ap:llä! Respect!!!)
2 ruskeat
2 siniset
3 "välimalli"
Ion siniset silmät ja äidillä myös tuollaiset sekaväriset (rusehtavanvihertävät), joskus olen lukenut että sille silmänvärille oli ihan oma nimensäkin mutta en nyt muista mikä se oli.
Äidillä (minulla) ruskeat silmät ja isällä vihreät silmät.
Meillä ollaan sinisilmäisiä kaikki, mutta äidin puolella isovanhempani olivat molemmat ruskeasilmäisiä. Lapsista 4/5 oli/on ruskeasilmäisiä, äitini on se ainut sinisilmäinen. Olemme nauraneetkin, että loppui värit kesken, kun ei nuorimmalle riittänyt... =)
4 lasta, kolmella on syvät tummanruskeat, yhdellä samanlaiset vihreän-ruskeat kuin meillä vanhemmillakin. Ja ihan suomalaista sukujuurta ollaan.
Minun äidillä on ruskeat ja isällä siniset ja kahdella sisaruksellani on siniset ja minulla itselläni siis "sekaväriset".
siniset oli pitkään. Eli vastaus yhdestä ei yhdellekään.
Minä:siniset ja isällä:ruskeat(ulkomaalainen)
2 lasta
Tyttö:tumman ruskeat
Poika:siniharmaat
Ulkomaalaiset ruskeasilmäiset esimerkiksi, joilla on pelkkiä ruskeita silmiä useassa sukupolvessa, saavat yleensä vain ruskeasilmäisiä lapsia suomalaisen vaaleasilmäisen kanssa lapsia tehdessään.
Meillä ei kummallakaan lapsella ole periytynyt isän pikimustat silmät. Toisella lapsella on toisessa silmässä ruskea pilkku iriksen keskellä. Tosin isän geeneissäkin kai molempia, hänen 8 sisaruksestaan kahdella vihertävät silmät ja keskiruskea tukka (ei musta).
Meillä on kaksi lasta ja kummallakin on tummanruskeat silmät.
ja itse olen todella vaalea sinisilmäinen.
poika iholtaan tummempi ja hiukset tummat mutta silmät vaalean vihreän, ruskean, keltaiset. pitkään oli tumman harmaat mutta nyt sellaiset haalean väriset. todella erikoiset tuuheiden mustien ripsien kanssa.
Lapsia 5 joista yhdellä ruskeat silmät.
Viisi lasta, joista kolmella ruskeat, yhdellä siniset ja yhdellä vihreän ruskeat.
Kaikilla 5lapsella ruskeat ja ihan supisuomalaisia ollaan
Ja kaksosista toisella ruskeat, toisella siniharmaat.
Miehellä on vihreät, hänen vanhemmillaan siniset ja vihreät.
Minulla on vihertävänharmaat, vanhemmillani ja veljelläni harmaat.
Silti kuopuksemme silmät ovat enemmän ruskeat kuin vihreät.
Esikoisen silmät ovat vihreät.
silti yhdellä lapsista on :) Ja vain yhdellä isovahemmistakaan on ruskeat silmät. Mutta sieltä se siis peräisin on, tältä mummulta.