Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

naapurin alle kouluikäset lapset pihalla tähän aikaan!

Vierailija
27.12.2009 |

huusin niille parvekkeelta, että eikö pitäs olla jo sisällä! ei kuulemma... saavat aina olla kymmeneen asti!

No äitinsä kuuli tämän keskustelun ilmeiseti, koska huusi siitä lapset sisälle.

Lestadiolaisperhe. Huhhuh. Sairasta. Mitä sanoo av-mammaraadi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä alat toisten lapsille huutelemaan?

Vierailija
2/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se muuten muille kuuluu?

Valitatko uutena vuotenakin, että lapset ovat ulkona ilotulitusta katsomassa keskiyöllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis arviolta 5-vuotiaat ulkona puol kymmeneltä. Kyllä mun piti puuttua. Meillä on jo rappujenkin ovet lukossa tähän aikaan. Mikä se sellainen yhteiskunta on jossa ei saa puuttua lasten asioihin, kun pelkää, että niillä ei ole paikkaa minne mennä ja siksi ovat tähän aikaan ulkona!

Vierailija
4/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koe, että tuosta on mitään haittaa. Saavat liikuntaa ja raitista ilmaa.

Meillä ei onnistuisi, huomenna kun on lapsilla herätys klo 6.

Vierailija
5/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtään aikuista paikalla! me asutaan kaupungissa. Mieti vaan et millasta porukkaa voi pyöriä kerrostalon pihalla...

Vierailija
6/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi tietää, että lapset saavat olla joskus myöhäänkin ulkona. Näin lomalla tosiaan ainakin.

Vierailija
7/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei haloo!

Vierailija
8/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin iltapalan jälkeen kello on puol 11. Ja kauan olisivat olleet jollen olisi huutanut?

AV-mammaraadin aikaisempien vastausten mukaan alle 6v ei saa edes olla ulkona yksin.

Ni tälä kertaa arviolta 5v:t saa olla puol 10 illalla ulkona yksin.

Superhuhhuh.

Vierailija
9/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en kyllä yksin antaisi olla ulkona.

Vierailija
10/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et käynyt kysymässä naapurista suoraan. Taidat tietää missä asuvat, kun kerran tiedät heidän uskonnollisen taustankin niin hyvin, että piti aloituksessa mainita.

Monet viisivuotiaat osaavat jo käyttää avainta, jos ulko-ovi on lukossa.

siis arviolta 5-vuotiaat ulkona puol kymmeneltä. Kyllä mun piti puuttua. Meillä on jo rappujenkin ovet lukossa tähän aikaan. Mikä se sellainen yhteiskunta on jossa ei saa puuttua lasten asioihin, kun pelkää, että niillä ei ole paikkaa minne mennä ja siksi ovat tähän aikaan ulkona!

Vierailija
11/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että olen tämän väsyneen äidin huutoa kuunnellut monet kerrat jo.

Lapset kertoivat yrittäneensa hakea naapurin lasta ulos ja huomasivat että ovet jo lukossa. Eivät siis tienneet sitä että toisten ovikelloja ei soitella puol 10 myöskään.

Ne ei olleet kaukana kotoa, mutta en tiennyt kenen lapsia ovat. Siksi huolestuin

Vierailija
12/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla aikaa vahtia naapurin lapsia.Ja oletko ajatellut koskaan, että av:lla on joka kerta eri vastaajat. Harva kai täällä päivystää koko ajan. Joten usko nyt.

niin iltapalan jälkeen kello on puol 11. Ja kauan olisivat olleet jollen olisi huutanut?

AV-mammaraadin aikaisempien vastausten mukaan alle 6v ei saa edes olla ulkona yksin.

Ni tälä kertaa arviolta 5v:t saa olla puol 10 illalla ulkona yksin.

Superhuhhuh.

Vierailija
13/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaisäidin äänen kun kuulin huudon. Sitä ennen en tiennyt kenestä kyse.

Vierailija
14/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa ja pitää puuttua. Mutta mitä sä luulet saavuttaneesi, kun huutelet pihalle arviolta 5-vuotiaalle? Mä vihaan vieraille lapsille huutelevia aikuisia nimenomaan juurikin tuosta yhteiskunnallisesta näkökulmasta. Millaista kuvaa sellaiset aikuiset viestivät lapselle? Mitä jos lapsella on hätä ja hän tarvitsisi aikuisen tukea tai apua? Onko se naapurin huuteleva vähän pelottavakin täti sellainen, jolle voisi mennä puhumaan?! Puutu asioihin vanhempien kautta (tässä tapauksessa). Ja lapsille voi puhua myös nätisti ja ikätasoisesti!

Vierailija
15/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä puhuttiin että kaveria ei voinut hakea kun ovet on jo lukossa. Ja ei päässyt sisään. Meinasi myös riitaa tulla heille. Mun lapsuudesta ei ole niin kauaa. Muistan kyllä, että apua ei uskaltanut pyytää. Siksi aloin kysellä: pitäisikö olla jo kotona? Tiedättelö että kello on puoli 10? Onko teillä avaimet? Missä asutte?

Esitin siis neljä kysymystä, jonka jälkeen äiti jo heti huusikin lapsensa sisälle. Eivät siis olleet yksin jätettyjä. Mutta ennen sen äidin huutoa kyllä kuulosti juuri siltä, etteivät edes rappukäytävään pääse. Eikä mitään tajua, ettei naapurin ovikelloja soitella puoli 10.

Vierailija
16/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siten, että olen tämän väsyneen äidin huutoa kuunnellut monet kerrat jo.

Täällähän yhdenkin lapsen äidit valittavat hirveää väsymystään...

Vierailija
17/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suht suojaisa rivitalopiha, mutta tien yli on lupa mennä naapuritalojen pihalle ja alas leikkikentälle. En mä ala siihen, että mun pitäisi koko ajan nuohota mukuloiden perässä pitkin pihoja ja puistoja.

Vierailija
18/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolensa valitsivat :) Pitää nostaa aloitus takaisin päiväsaikaan ja katsoa, eikö kukaan muu kuin yksi vastaaja tosiaan ole sitä mieltä että tämä ei ole ajankohta olla pihalla ilman valvontaa kerrostalossa alle kouluikäisenä.

Vierailija
19/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikseen puol 10?

Vierailija
20/39 |
27.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkivät tuossa talon edessä keittiön ikkunan alla ja rakensivat lumiukkoa. Eilen siis. Minä siivosin keittiötä ja näin heidät koko ajan. Kun iltapuuro oli valmis, huusin lapset sisään. 19