Kummit ostivat lapselle potkurin, missä ihmeessä sitä kerrostalossa säilyttää tai
saati käyttää, kun kaikki tiet on hiekottetuja, eikä se iso romilus autoonkaan sovi
Kommentit (28)
kuuli myös nyt ekaa kertaa 36 v. stadilainen. Oppia ikä kaikki!
En mäkään ole koskaan kuullut kyseistä sanaa,ikää 34.v ja pääkaupunkiseudulta...
ilmaus, jota käytetään itä- ja pohjoisosissa maatamme yleisesti ja muualla satunnaisesti (ehkäpä muuttoliikkeen myötä).
Säilyttäisin pyörävarastossa, jos siis asuisin rivi- tai kerrostalossa.
Ja potkurista puhutaan.
Olen kotoisin Tampereelta ja Pirkanmaalla asun edelleen, enkä ikinä ole kuullut nimeä potkuri potkukelkasta..
Äidin suku on Lpaista, ehkä tämä sana tulee sieltä.
Ja potkurista puhutaan.
Olen kotoisin Tampereelta ja Pirkanmaalla asun edelleen, enkä ikinä ole kuullut nimeä potkuri potkukelkasta..
muusta kuin nimenomaan potkurista.
Potkukelkka on potkukelkka ainakin meilläpäin Varsinais-Suomessa.
Missä tuota "potkuria" käytetään?
Käytämme aina silloin kun lumitilanne sen sallii. :)
Käyttänet itse aina sanoja matkapuhelin ja verryttelyhoustut jne.
Taidat olla ihan teini, kun et ole tuota kuullut.
Se olikin pääpointti asiassa, yeah right.
Kaikki naapuruston lapset ovat aina innoissaan lainaamassa. Pyörävarastossa säilytämme sitä.
Savossa vai???
Ja sit vastaus ap:lle. Meidän perintöpotkuri on pyörävarastossa. On erittäin tarpeellinen kapistus esim. luistelemaan opetellessa - mutta tosiaan hankala säilyttää.
muusta kuin nimenomaan potkurista.
Potkukelkka on potkukelkka ainakin meilläpäin Varsinais-Suomessa.
Missä tuota "potkuria" käytetään?
reilusti alle 30? Asunut aina huonojen talvien ja hiekoitettujen katujen alueella, jossa ei potkuria ole koskaan käytetty?
kauppa, ja se nimi tuli merikaupungista ja siitä että on paatteja joissa on potkuri. itsekkin ajattelin että ap: viestistä että minkä? meillä potkukelkan lyhenne on kelkka.
Ei mun potkukelkka ole moottoroitu.
enkä ole koskaan kuullut sanaa potkuri vaikka minulla ja siskollani sellaiset olikin. Väiskillä sillä kurvailimme ja pyörävarastossa säilytimme niinkuin muutkin lapset.