minkä ikäiset lapset voi jättää yöksi kotiin?
vaikka n.klo 21-03?
"Laskee vuosia millon pääsis johkin ulos", lapset nyt 7 ja 10. Kolmen vuoden päästä kun ovat 10 ja 13 vai ovatko sillonkin liian pieniä?
Kommentit (7)
oli 9 ja 13 vuotiaita kun joutuivat olemaan kotona keskenään klo 21-08 tuon tuostakin. Lisäksi olivat iltoja keskenään vielä useammin.
Äiti oli yh (isämme on kuollut) ja teki 3-vuorotyötä. Minä olin jo täysi-ikäinen, mutta asuin toisessa kaupungissa... Mut kyllä ne pärjäs.
Tilanne nyt oli tietty vähän toinen, kun oli aikalailla pakkorako. Sitä voi sit jokainen tykönänsä pohtia haluuko jättää huvin vuoksi tenavat keskenään... (Riippuu kyllä aika paljon tenavistakin)
on ihan ok. hommaa hoitaja jos pitaa olla oita poissa aikasemmin.
kahdestaan yöksi kotiin. Meillä oli hurjan hauskaa! Syötiin valmiiksi laitettuja herkkuruokia ja katsottiin videoita myöhään... Kivoja muistoja, ei yhtään ahdistavaa.
Itse olen ollut ekaa kertaa yöllä yksin kotona n. 10 v, mutta enpä siitä tiennyt... Tilanne oli nimittäin se, että isäni lähti viemään siskooan kotiinsa (oli ollut meillä kylässä) ja vahingossa sisko paiskasi auton ovet lukkoon ja avain jäi sisään. Äitini lähti viemään autonavainta ja minä jäin nukkumaan, enkä herännyt missään vaiheessa.
Mieheni on ollut ekoja kertoja yksin yöllä n. saman ikäisenä, äitinsä oli yh ja vuorotyössä. Mies on sanonut että oli kyllä silloin liian nuori, pelkäsi jne. vaikka oli (pikku)veljen kanssa kotona eli ei yksin.
10v ei edes halua.täyttää huhtikuussa 11v.
olen kysynyt et mitä jos ois tilanne et isi ja äiti ois molemmat yön töissä niin oisko yksin kotona.veikka tietty hoidossa niin vastaus oli ei.meillä työt on järjestetty niin et isukin kanssa on vuorotellen yövuorot järkätty.jompikumpi on aina yöllä kotona.
ja jos pelkästä huvista on kyse et baariin suuntaat ja jättäisit lapset kotiin tuona aikana niin mietippä 2 kertaa miltä tuntuu lapsista et meet baariin ja hylkäät pienet lapsesi.
vaikka n.klo 21-03?
"Laskee vuosia millon pääsis johkin ulos", lapset nyt 7 ja 10. Kolmen vuoden päästä kun ovat 10 ja 13 vai ovatko sillonkin liian pieniä?
Itse muistan pelänneeni vielä ajoittain 11-12-vuotiaana iltaisin nukkumaanmennessä (vaikka vanhemmat oli kotona), enkä kyllä vielä 14-15-vuotiaanakaan olisi halunnut olla yötä täysin yksin kotona.
Eli hoitaja, niin ei tarvii miettiä tuollaisia.
tuntuu vielä pieniltä 10 ja 13 v.
omat nyt vasta 2,5 ja 8 kk ja tietysti lapset kaikki erilaisia mutta en usko että noin pienenä jättäisin.