Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvoja ehkäisyyn! Olen 35-vuotias kahden lapsen

Vierailija
26.12.2009 |

äiti. Olemme kärsineet lapsettomuudesta ja lapsemme ovat saaneet noin vuoden yrityksen jälkeen clomifenien avulla.

Nyt pitäisi löytyä sopiva ehkäisy tilanteeseen, että ehkä haluaisimme vielä yrittää lasta vuoden-parin päästä. Eli ei olisi kauhea katastrofi, jos sellainen ihme sattuisikin, että tulisinkin raskaaksi jo pian, mutta periaatteessa emme sitä vielä halua. Seksielämämme on vilkasta ja kondomi huonontaa sitä huomattavasti. Hormonikierukkaa ei käsittääkseni kannata ottaa noin lyhyeksei aikaa ja pillereistä minulla on huonoja kokemuksia.

Tietääkö joku, onko jotain sellaista luonnonmukaista testausmenetelmää, jolla voisi kartoittaa ns. varmat päivät tms. Muistan joskus kuulleeni jostain Persona-menetelmästä. Onko kenelläkään kokemusta siitä? Miten toimii? Eli ehkäisy saisi olla "kevyt", koska raskautumisennuste on muutenkin huono ja raskaus ei olisi katastrofi. Olisiko jollain suositella ratkaisua?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitaa tilata ulkomailta. se toimii vaan jos on saannollinen kierto. googleta persona.

Vierailija
2/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita vaihtoehtoja?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"luonnolliset" vaihtoehdot ei varmaan oikeen kay jos sulla kierto heittelee. en kylla keksi oikeen mitaan mukavaa vaihtoehtoa, ellei pillerit kay.

Vierailija
4/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukasta? Kannattaako sitä ottaa esim. vain vuodeksi?

Vierailija
5/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä siitä paremmat kokemukset kuin hormonikierukasta, josta raskauduin.

Vierailija
6/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoni kierukka on vaan kallis jos se pari vuotta - muuten tosi huoleton ja hyvä, joten jos ei n. 160 euroa/2v haittaa niin se sitten.

Kuparikierukkahan voisi sopia - halpa mutta ei ihan niin varma, ja voi joillain lisätä vuotoja, kun hormonikierukka taas useimmiten poistaa ne kokonaan - (säästyypähän sitten siderahoissa).

Vierailija
7/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olkaa ilman mitään, ennen laukeamista mies vaan tulee pois sinusta.

Olipas typerästi sanottu, mutta ymmärsitte varmaan.

Vierailija
8/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nihkeä ajatusta kohtaan.

Mulla on superrunsaat menkat, joten siinäkin mielessä toi hormonikierukka olisi kyllä sopiva ehkäsy. Jos vielä yksi lapsi tulee, niin se jää varmasti viimeiseksi ja sen jälkeen sitten voisin ton hormonikierukan ottaa. Mutta nyt tosiaan on aateltu, että vuoden jälkeen vois sitten kokeilla, jos sitä vielä raskautuisi, joten onko järkeä tota hormonikierukkaa niin lyhyeksi ajaksi ottaa??

Täytyy varmaan miettiä vielä tota keskeytetty yhdyntä -juttua.

Vierailija
9/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapsettomuutta takana niin eiköhän ihan ilman mitään on ihan yhtä varma ehkäisy kuin keskeytetty yhdyntä

Vierailija
10/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oisko se ehkä vähän vähemmän epämukava kuin kortsu?

Vierailija
11/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tunnistan sen niin hyvin, että vaikka tulen todella helposti raskaaksi, meillä "varmat päivät" toimivat ehkäisynä hyvin.

Vierailija
12/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaan ei ole löytynyt, niin kyllä kai se periaatteessa on mahdollista.

Vierailija
13/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

menetelmänä vaikka onkin ihan turha.. lapsi syntynyt jo kerran tuolla menetelmällä. spermaahan tulee alusta asti pieniä määriä joten turhahan sitä lopuksi on ottaa pois mut meille siis ei välttämättä vielä tarttis tulla mut ei haittaisikaan joten ok meille. suosittelen tai sit lisänä jotain ehkäisyvaahtoa tms.

Vierailija
14/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kertahintana kallis, mutta kyllä mä laskeskelin jo esikoisen jälkeen, että halvemmaksi tulee pari vuotta pitää hormonikierukkaa kuin syödä pillereitä. Tietysti mullakin päätökseen vaikutti se, että mulla(kin) on menkat luokkaa Niagaran putoukset, hirveät kivut, säryt, pahoinvoinnit, pyörrytykset ja anemiat suurimman osan ajasta kuukautta (menkat kestää 12 vrk, oireet alkavat viikko ennen niitä ja loppuvat kolme päivää niiden jälkeen), sekä se, ettei sitä tarvitse muistaa, kuten esim. pillereitä. Sitä ei tarvitse asentaa joka kerta erikseen, ja seksiäkin voi harrastaa juuri niin spontaanisti kuin haluaa ilman mitään murehtimisia.

Esikoisen jälkeen kierukka oli mulla kaksi vuotta, kunnes otettiin pois, kun vauvakuume alkoi vaivata. Emme olleet tarkkaan miettineet, koska voisi olla sopiva hetki uudelle vauvalle, enemmän mietimme ehkäisyn muita puolia. Nyt mulla on ollut hormonikierukka taas elokuusta lähtien, ja syyt ovat samat. Ja täytyy sanoa, että on kyllä todella ihanaa, kun kuukautiset ovat jääneet kokonaan pois, samoin myös kaikki niihin liittyvät vaivat ovat pois, ja seksillekin löytyy aikaa ja mahdollisuuksia useammin kuin 8 päivänä kuussa :D

Vierailija
15/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin aikanaan lähes kaikki pillerimerkit, eikä mikään ollut hyvä (viimeisimmästä aikaa yli 10 vuotta). Uskailtaisiko silti kokeilla hormonikierukkaa? Onko kellään kokemuksia vastaavasta?

Vierailija
16/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisyrengas? Oman lääkärini mukaan aiheuttaa yleensä vähemmän sivuoireita kuin pillerit.

Omakohtaisia kokemuksia ei ole, päädyimme käyttämään kuitenkin kondomia sen lyhyen ajan, kun ehkäisylle oli (kahden lapsen välillä) tarvis.

Vierailija
17/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia se usein sopii, vaikka pillerit ei sopisikaan. No, ei sekään kaikille sovi, mutta sitä ei tiedä, valitettavasti, kokeilematta.

Vierailija
18/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut että seuraava olis se rengas, pari tuttua on kehunnut sitä.

Vierailija
19/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hormonikierukasta? Kannattaako sitä ottaa esim. vain vuodeksi?

Vierailija
20/24 |
26.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sovi pillerit, koska ole sairastanut raskaushepatoosin. Mutta hormonikierukka on OK, sillä hormonitasot tosiaan vähäisemmät

Kokeilin aikanaan lähes kaikki pillerimerkit, eikä mikään ollut hyvä (viimeisimmästä aikaa yli 10 vuotta). Uskailtaisiko silti kokeilla hormonikierukkaa? Onko kellään kokemuksia vastaavasta?